mitt oljetryck brukar ligga på runt 2 bar på tomgång om jag inte minns fel, när man gasar till så stiger trycket, vid lugn körning kan det vara runt 3 bar om jag inte minns fel?
om man kör hårdare har jag för mig gick trycket till runt 4 bar, jag får kolla nogrannare nästa gång
MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124) Sportline och 334 mm Brembo
KOWALSKI 1 wrote:mitt oljetryck brukar ligga på runt 2 bar på tomgång om jag inte minns fel, när man gasar till så stiger trycket, vid lugn körning kan det vara runt 3 bar om jag inte minns fel?
om man kör hårdare har jag för mig gick trycket till runt 4 bar, jag får kolla nogrannare nästa gång
3 bar är max på huvudinstrumentets mätare på W124.
Re: MB E420 -94 (W124) Sportline och 334 mm Brembo
doolar wrote:
3 bar är max på huvudinstrumentets mätare på W124.
Org.mätarn ja, men blingblingmätaren visar ju mer än 3...
Re: MB E420 -94 (W124) Sportline och 334 mm Brembo
Hynboholm wrote:doolar wrote:
3 bar är max på huvudinstrumentets mätare på W124.
Org.mätarn ja, men blingblingmätaren visar ju mer än 3...
min blingare visar 10 bar, men det kommer givaren aldrig att komma upp till kan jag gissa?
Re: MB E420 -94 (W124) Sportline och 334 mm Brembo
Hynboholm wrote:doolar wrote:
3 bar är max på huvudinstrumentets mätare på W124.
Org.mätarn ja, men blingblingmätaren visar ju mer än 3...
Det jag menar ju. :)
Re: MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124)
Haters gonna hate... för det är så jag känner ibland när jag ser en "vanity plate", men...
...funderat länge på personlig skylt med mycket stor skepsis och ambivalens. Men det finns ändå något som lockar. Vet inte hur många timmar jag spenderat på att hitta antingen något skojigt, (MMBACON), (BMW LOL), uppenbart (DOOLAR), tråkigt (MBZ) och så vidare. Jag beställde W124034 faktiskt för några månader sedan, men ångrade mig då jag verkligen bara kan ha den skylten på min 420.
Så det slutade med "stating the obvious" och jag körde på hederliga W124! Känns bra att hylla en av de bästa Mercedes-serierna genom tiderna i mitt tycke.
Nu kan skylten användas på min E420, farsans 500E eller min 300E hejvilt.
Bara ditlagd för att se hur det blev - mycket luft men det skiter jag i:
En skylt kort och gott:
Nu ska jag beställa skyltar med jämna mellanrum så jag har av denna modellen utan EU-symbol ett tag framöver. 2014 finns dom inte mer!
...funderat länge på personlig skylt med mycket stor skepsis och ambivalens. Men det finns ändå något som lockar. Vet inte hur många timmar jag spenderat på att hitta antingen något skojigt, (MMBACON), (BMW LOL), uppenbart (DOOLAR), tråkigt (MBZ) och så vidare. Jag beställde W124034 faktiskt för några månader sedan, men ångrade mig då jag verkligen bara kan ha den skylten på min 420.
Så det slutade med "stating the obvious" och jag körde på hederliga W124! Känns bra att hylla en av de bästa Mercedes-serierna genom tiderna i mitt tycke.
Nu kan skylten användas på min E420, farsans 500E eller min 300E hejvilt.
Bara ditlagd för att se hur det blev - mycket luft men det skiter jag i:
En skylt kort och gott:
Nu ska jag beställa skyltar med jämna mellanrum så jag har av denna modellen utan EU-symbol ett tag framöver. 2014 finns dom inte mer!
Re: MB E420 -94 (W124)
doolar wrote:Nu kan skylten användas på min E420, farsans 500E eller min 300E hejvilt.
Står inte alla bilarna registrerade på samma person lär du få svårt att få lov att överföra numret mellan bilarna.
Re: MB E420 -94 (W124)
Snyggt!
Re: MB E420 -94 (W124)
Marie wrote:doolar wrote:Nu kan skylten användas på min E420, farsans 500E eller min 300E hejvilt.
Står inte alla bilarna registrerade på samma person lär du få svårt att få lov att överföra numret mellan bilarna.
Helt riktigt så länge inte bilarna står på mig.
Re: MB E420 -94 (W124)
Då var det min tur med fukt i fördelarlocken. Eller ja fukt och fukt, det var droppar med vatten på insidan av locken. Blev en urtorkning, spruta 5-56 sen urtorkning igen och helt plötsligt hade jag en åttacylindrig bil igen.
Blir nya lock, rotorer och packningar i vinter då - jag vet ju att har detta dykt upp så är det bara att byta även om locken ser bra ut. Passar på att byta stift och spridare samtidigt!
I övrigt är det bara frid och fröjd med bilen och det njuts några gånger i veckan.
Börjar så smått fundera på avställning och vinterprojekten, som i stora drag är det jag inte hann med förra vintern, plus att jag ska ha på nya oken och skivorna jag köpte i våras samt renovera Brabus-fälgarna.
Blir nya lock, rotorer och packningar i vinter då - jag vet ju att har detta dykt upp så är det bara att byta även om locken ser bra ut. Passar på att byta stift och spridare samtidigt!
I övrigt är det bara frid och fröjd med bilen och det njuts några gånger i veckan.
Börjar så smått fundera på avställning och vinterprojekten, som i stora drag är det jag inte hann med förra vintern, plus att jag ska ha på nya oken och skivorna jag köpte i våras samt renovera Brabus-fälgarna.
Re: MB E420 -94 (W124)
Väntade hela säsongen på att montera i CD-växlaremulatorn:
Tar SDkort, USB-sticka och aux/3,5mm.
Den får bo i mittenfacket, ska fästa upp den på sidan i facket på något vis, kardborre kanske.
Genomföringen diskret gjord.
Bilen går igen som en kratta så det är helt enkelt bara att beställa hem lock, rotorer och packningar. Tror de jag har suttit på i fyra-fem år så det är ju klart godkänt. Blir självklart Bosch!
Så jag passar på att ställa av idag också, i vanlig Doolar-ordning har det hunnit bli ny månad så jag förärar Transportstyrelsen med en månads gratis vägskatt. :)
Återkommer med vinterprojektlistan för säsongen snart - men det lär ju bli byte av bromsok, renovering av fälgar, färdigställande av extramätare och såklart oljeservice.
Tar SDkort, USB-sticka och aux/3,5mm.
Den får bo i mittenfacket, ska fästa upp den på sidan i facket på något vis, kardborre kanske.
Genomföringen diskret gjord.
Bilen går igen som en kratta så det är helt enkelt bara att beställa hem lock, rotorer och packningar. Tror de jag har suttit på i fyra-fem år så det är ju klart godkänt. Blir självklart Bosch!
Så jag passar på att ställa av idag också, i vanlig Doolar-ordning har det hunnit bli ny månad så jag förärar Transportstyrelsen med en månads gratis vägskatt. :)
Återkommer med vinterprojektlistan för säsongen snart - men det lär ju bli byte av bromsok, renovering av fälgar, färdigställande av extramätare och såklart oljeservice.
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: MB E420 -94 (W124)
Va ni ställer av era bilar tidigt?... Jag tänkte köra min "sommarbil" en bit in i oktober iaf.
// Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
Re: MB E420 -94 (W124)
Jim Profit wrote:Va ni ställer av era bilar tidigt?... Jag tänkte köra min "sommarbil" en bit in i oktober iaf.
För mig handlar det om tidsbrist i år, fyra månaders son hemma och relativt nystartat företag. Jag kommer inte att hinna köra särskilt mycket mer, dessutom måste jag ha dit nya lock, rotorer och packningar innan jag kommer en meter till.
Till sist har jag en ny och fin motorcykel i garaget som ska få vara nöjesfordonet resten av säsongen. :)
Re: MB E420 -94 (W124)
Så där, klippt och klistrat från förra årets vinterprojektlista, det blev ju faktiskt en mindre lista i år;
Byte olja och filter motor - FIXAT
Installera oljetemp och volt-mätare i askkoppen, fortsättning från förra året
Storstädning med våtdammsugare
Motortvätt
Byta spridare till renoverade - FIXAT
Byta tändstift - FIXAT
Byta fördelarlock, rotorer och packningar - FIXAT
Montera first gear switch
Rengöra och smörja in skinnet
Montera breddningskit för framskärmar - FIXAT
Montera bromsok och skivor från SL Silver Arrow samt stålomspunna bromsslangar
Ta ur HID-kitet helt och återställa lampinsatserna - FIXAT
Sportline-emblem på plank
Eventuellt;
Borttagning av emblem på bakluckan
Byte olja och filter motor - FIXAT
Installera oljetemp och volt-mätare i askkoppen, fortsättning från förra året
Storstädning med våtdammsugare
Motortvätt
Byta spridare till renoverade - FIXAT
Byta tändstift - FIXAT
Byta fördelarlock, rotorer och packningar - FIXAT
Montera first gear switch
Rengöra och smörja in skinnet
Montera breddningskit för framskärmar - FIXAT
Montera bromsok och skivor från SL Silver Arrow samt stålomspunna bromsslangar
Ta ur HID-kitet helt och återställa lampinsatserna - FIXAT
Sportline-emblem på plank
Eventuellt;
Borttagning av emblem på bakluckan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 46 guests