Inte att förakta. Riktigt najs med det. Hade det på min gamla TOKsnikade kombi, otroligt nog. Och det fungerade riktigt bra efter lampbyte.
Har man väl haft vill man inte vara utan.
MB E420 -94 (W124)
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: MB E420 -94 (W124)
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: MB E420 -94 (W124)
Nu rör det lite på sig åtminstone. Fick bilen försäkrad som entusiastbil hos Bilsport & MC i dag, nöjd med värderingen, villkoren och inte minst årspremien (1500 kr). Dags att säga upp avställningsförsäkringen och försöka få bilen godkänd hos bilprovningen.
Dragkroken har jag börjat fixa till. Isärmonterad och sedan blästrad balk och metallbricka. Ett lager zinkgrund:
Rengöring av krok och krokfästet:
Krokfästet efter rengöring med fettlösande och sedan syra:
Dragkroken har jag börjat fixa till. Isärmonterad och sedan blästrad balk och metallbricka. Ett lager zinkgrund:
Rengöring av krok och krokfästet:
Krokfästet efter rengöring med fettlösande och sedan syra:
Re: MB E420 -94 (W124)
Belysta solskydd klara:
Beställt hem ett medel för att återställa flammiga anodiserade aluminumlister, torake hade fått bra resultat, så jag får prova också.
Före:
Efter:
Före:
Efter:
Några resultat till:
Kort och gott - mycket nöjd! Håller det bara så är det verkligen super. Väldigt lite åtgång på den lilla flaskan också. Rekommenderas!
Beställt hem ett medel för att återställa flammiga anodiserade aluminumlister, torake hade fått bra resultat, så jag får prova också.
Före:
Efter:
Före:
Efter:
Några resultat till:
Kort och gott - mycket nöjd! Håller det bara så är det verkligen super. Väldigt lite åtgång på den lilla flaskan också. Rekommenderas!
Re: MB E420 -94 (W124)
Kul att det funkar!
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: MB E420 -94 (W124)
doolar wrote:Jim Profit wrote:Vad hette medlet?
http://www.ebay.com/itm/161358861633?_t ... EBIDX%3AIT
Tack, har lagt en beställning.
// Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
Re: MB E420 -94 (W124)
doolar wrote:Jim Profit wrote:Vad hette medlet?
http://www.ebay.com/itm/161358861633?_t ... EBIDX%3AIT
va ere man brukar säga?
only in USA hittar man dundermedlen till sin bil
är dina lister fortfarande rena o snygga efter rengöringen?
kan man ta detta medel på grillen om man vill putsa bått vita aluiminiumfläckar?
Re: MB E420 -94 (W124)
KOWALSKI 1 wrote:doolar wrote:Jim Profit wrote:Vad hette medlet?
http://www.ebay.com/itm/161358861633?_t ... EBIDX%3AIT
va ere man brukar säga?
only in USA hittar man dundermedlen till sin bil
är dina lister fortfarande rena o snygga efter rengöringen?
kan man ta detta medel på grillen om man vill putsa bått vita aluiminiumfläckar?
Ser jättefina ut fortfarande, men det har ju bara gått några dagar.
Detta är inget polermedel, så till oxiderad aluminium är det annat som gäller. :)
Re: MB E420 -94 (W124)
Kommer också köpa detta! Nice!
doolar wrote:Jim Profit wrote:Vad hette medlet?
http://www.ebay.com/itm/161358861633?_t ... EBIDX%3AIT
Medlemsnummer: 36
-----------------------------------------
Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)
-----------------------------------------
Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)
Re: MB E420 -94 (W124)
Snyggt!!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: MB E420 -94 (W124)
Idag har jag bytt gummikuddarna till bakfjädrarna till de högsta, för nu ska dragkroken på och bilen är redan nu lägre bak än fram. Efter det var det dags att börja med dragkroksmonteringen!
Rivit ur inredningen i bagageutrymmet:
Bakstötfångare bortmonterad, så här mycket smuts hinner samlas bakom under ett par år, rengöring är givet innan återmontage:
Blir en massa grejer av detta lilla jobb:
Rivit ur inredningen i bagageutrymmet:
Bakstötfångare bortmonterad, så här mycket smuts hinner samlas bakom under ett par år, rengöring är givet innan återmontage:
Blir en massa grejer av detta lilla jobb:
Re: MB E420 -94 (W124)
Riktigt fint jobb du gör och fin bil! Kommer bli en bra dragbil:)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: MB E420 -94 (W124)
Sådär era dragkroksfreaks, here goes!
Sista delarna jag saknade:
Klassisk rostfälla på 034/036-bilarna, har faktiskt aldrig kollat under batteriet, men det såg onekligen perfekt ut:
Bort med värmeskölden ovanför slutburken, under den var det typ noll rostskydd och därmed lite småfläckigt:
Reservhjulsbaljan ser ju bra ut:
Dags att börja skrapa bort rostskyddsmassa där krokbalken ska ligga an:
Borra 18 mm för skruvarna:
Dessa två kavata herrar i svart ska sedan tråcklas in i balken:
Men först ska det bli hål i bilen. Här ser man ytrosten under värmeskölden, givetvis bortskrapat och rostskyddat innan skölden åkte tillbaka:
Fäste för skruvarna till förstärkningsjärnen:
Krokbalk på:
Förstärkningsbananstag på sidorna:
Krokpremiär:
Kabeldragning, kontaktstycke med kabelmatta:
Så väl förberett överallt:
Baksäte och förarstol behövdes flyttas på lite:
Panelen under ratten såklart:
Placering av kontrollampa:
Till sist var det tid att sätta sågen i bakstötisen, det kändes sådär:
Letar efter denna originaltäckplast som inte längre finns hos MB, har du en över?
Dags för dekalmys:
Och så godkänd!
Sista delarna jag saknade:
Klassisk rostfälla på 034/036-bilarna, har faktiskt aldrig kollat under batteriet, men det såg onekligen perfekt ut:
Bort med värmeskölden ovanför slutburken, under den var det typ noll rostskydd och därmed lite småfläckigt:
Reservhjulsbaljan ser ju bra ut:
Dags att börja skrapa bort rostskyddsmassa där krokbalken ska ligga an:
Borra 18 mm för skruvarna:
Dessa två kavata herrar i svart ska sedan tråcklas in i balken:
Men först ska det bli hål i bilen. Här ser man ytrosten under värmeskölden, givetvis bortskrapat och rostskyddat innan skölden åkte tillbaka:
Fäste för skruvarna till förstärkningsjärnen:
Krokbalk på:
Förstärkningsbananstag på sidorna:
Krokpremiär:
Kabeldragning, kontaktstycke med kabelmatta:
Så väl förberett överallt:
Baksäte och förarstol behövdes flyttas på lite:
Panelen under ratten såklart:
Placering av kontrollampa:
Till sist var det tid att sätta sågen i bakstötisen, det kändes sådär:
Letar efter denna originaltäckplast som inte längre finns hos MB, har du en över?
Dags för dekalmys:
Och så godkänd!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 74 guests