Nej, det så klart.
Däremot när det gäller bromsokskruvar så bytte jag dem första gången. Därefter har jag använt Loctite, eftersom jag ju därefter VET vilka moment de dragits med. Antingen har jag själv dragit, eller en mekaniker som jag har fullt förtroende för.
MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124)
Vilket härligt finlir!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: MB E420 -94 (W124)
Lackade luckan idag, så här såg det ut efter tre lager lack, innan jag började med klarlacken:
Fick snålt med tid och hann inte ta detaljbilder på det färdiga resultatet, men så här blev det på bilen:
Vidare så monterade jag ihop dörrhögtalarna efter saneringen:
Dörrsidorna har nu varit i en vecka ungefär i vårat torkrum med ozon, så nu är cigglukten helt borta. De behöver lite lim innan återmontering dock:
Det var väl dagens jobb!
Fick snålt med tid och hann inte ta detaljbilder på det färdiga resultatet, men så här blev det på bilen:
Vidare så monterade jag ihop dörrhögtalarna efter saneringen:
Dörrsidorna har nu varit i en vecka ungefär i vårat torkrum med ozon, så nu är cigglukten helt borta. De behöver lite lim innan återmontering dock:
Det var väl dagens jobb!
Re: MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124)
Såg bilen i Löddeköpinge i går, vilken pärla du får till!
Björn
350 SL '73
350 SE´75
SL500 '96
350 SL '73
350 SE´75
SL500 '96
Re: MB E420 -94 (W124)
har du fästena som ska hålla hötalarna i framdörrarna?
annars har jag på lager.
annars har jag på lager.
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Re: MB E420 -94 (W124)
Den bilen mötte vi vid Värnhem Har för mig det var igår morse?
Janne Nordin
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
Re: MB E420 -94 (W124)
celberg wrote:Såg bilen i Löddeköpinge i går, vilken pärla du får till!
Tack!
Re: MB E420 -94 (W124)
Scorpio wrote:Den bilen mötte vi vid Värnhem Har för mig det var igår morse?
Stämmer säkert, jag var väl på väg till jobbet. :)
Re: MB E420 -94 (W124)
Börjat på att montera first gear switchen. Det som ska kopplas är; t-koppling på ABS-givarkabeln, inkoppling på B-switchen och S/E-knappen samt jord.
Jag började med att koppla in mig på ABS-kabeln. Den löper mellan säkringsboxen och bromspumpen, här är den klippt:
Sen ska det lödas på BNC-anslutningar i varje ände:
Och så en t-koppling i mitten:
Jag fortsatte med att demontera allt kring växelföraren, sedan gav jag mig på B-switchen:
Vidare till S/E-knappen:
Här har jag lött in fel då elschemats färger i instruktionen var högst otydliga, så jag fick flytta kabeln till den andra:
Sedan i med kabeln från ABS-signalen och den funkar:
Programmet som medföljde fungerar bara på XP, gick inte ens i kompatibilitetsläge i Win7:
Här kommer förmodligen styrboxen att monteras med dubbelhäftande tejp, på så vis kommer jag enkelt åt USB-anslutningen om jag behöver justera något:
Vidare har jag kört en ordentlig mattvätt.
Före:
Efter:
Det kommer mera! :D
Jag började med att koppla in mig på ABS-kabeln. Den löper mellan säkringsboxen och bromspumpen, här är den klippt:
Sen ska det lödas på BNC-anslutningar i varje ände:
Och så en t-koppling i mitten:
Jag fortsatte med att demontera allt kring växelföraren, sedan gav jag mig på B-switchen:
Vidare till S/E-knappen:
Här har jag lött in fel då elschemats färger i instruktionen var högst otydliga, så jag fick flytta kabeln till den andra:
Sedan i med kabeln från ABS-signalen och den funkar:
Programmet som medföljde fungerar bara på XP, gick inte ens i kompatibilitetsläge i Win7:
Här kommer förmodligen styrboxen att monteras med dubbelhäftande tejp, på så vis kommer jag enkelt åt USB-anslutningen om jag behöver justera något:
Vidare har jag kört en ordentlig mattvätt.
Före:
Efter:
Det kommer mera! :D
Re: MB E420 -94 (W124)
Här fick kontrollenheten till firstgearswitchen bo:
Har funderat en bra stund över mina Sportline-emblem samt emblemet på bakluckan, och ska köra lite mer sleeper-stuk/clean look. Så därför rök emblemen idag, dessutom åter Sportline-växelspaksknoppen ut till förmån för originalknoppen i skinn:
Fast lite frestad är jag att sätta denna på bakluckan...
Har funderat en bra stund över mina Sportline-emblem samt emblemet på bakluckan, och ska köra lite mer sleeper-stuk/clean look. Så därför rök emblemen idag, dessutom åter Sportline-växelspaksknoppen ut till förmån för originalknoppen i skinn:
Fast lite frestad är jag att sätta denna på bakluckan...
Re: MB E420 -94 (W124)
Var är det där? Är det rattstången till vänster?
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: MB E420 -94 (W124)
doolar wrote:Har funderat en bra stund över mina Sportline-emblem samt emblemet på bakluckan, och ska köra lite mer sleeper-stuk/clean look. Så därför rök emblemen idag, dessutom åter Sportline-växelspaksknoppen ut till förmån för originalknoppen i skinn:
Fast lite frestad är jag att sätta denna på bakluckan...
Eller varför inte lägga till ett D också..
Körde du för övrigt mattvätten med våtdammsugare?
Janne Nordin
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
Re: MB E420 -94 (W124)
Ja det är såklart inte den mest förklarande bilden. Nej det som skymtar till vänster är ljusomkopplaren, så rattstången är till höger ur bild.
Re: MB E420 -94 (W124)
Scorpio wrote:Eller varför inte lägga till ett D också..
Körde du för övrigt mattvätten med våtdammsugare?
Då får jag lägga till "Diesel" som det stod på faceliftbilarna, blir en j#$%&a massa plastkrom. Men tanken har slagit mig, "E 200 DIESEL".
Nä denna gången körde jag full våttvätt med varmvatten och Light Cleaner och en lagom hård plastborste. Blev väldigt bra resultat tycker jag!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 60 guests