Passade också på att byta olja, filter, fixa till spolarvätskebehållaren som behövde rengöring och nya gummin, samt kupefilterbyte.
Hög tid för kupefiltren iallafall:
Titta så fin! Nyfylld med Mercedes SummerFit:
MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124)
Kan det vara den här du letar efter
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: MB E420 -94 (W124)
M116 wrote:Kan det vara den här du letar efter
Dräggel....
Ja det skulle jag väl tro att det är?
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: MB E420 -94 (W124)
Magnu5 wrote:Kommer också köpa detta! Nice!doolar wrote:Jim Profit wrote:Vad hette medlet?
http://www.ebay.com/itm/161358861633?_t ... EBIDX%3AIT
Snyggt jobbat med kroken!
Har listerna hållt sig fina? Jag har fått hem medlet och tänkte testa det på min när det är dags för rekond om ett par veckor.
// Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
Re: MB E420 -94 (W124)
[quote="Jim Profit"
Snyggt jobbat med kroken!
Har listerna hållt sig fina? Jag har fått hem medlet och tänkte testa det på min när det är dags för rekond om ett par veckor.[/quote]
Tack, jodå mina lister ser fortfarande fina ut.
Snyggt jobbat med kroken!
Har listerna hållt sig fina? Jag har fått hem medlet och tänkte testa det på min när det är dags för rekond om ett par veckor.[/quote]
Tack, jodå mina lister ser fortfarande fina ut.
Re: MB E420 -94 (W124)
Mina lister ser bra ut med! Bilen har stått ute i ur och skur en månad, snart.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124)
Trevligt! Underbart förädlingsprojekt för övrigt!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: MB E420 -94 (W124)
aroncbds wrote:Trevligt! Underbart förädlingsprojekt för övrigt!
Tack! Nu måste jag bara hitta delarna till rest-värmen också. :)
Re: MB E420 -94 (W124)
Fått tag i dörrfack med högtalare:
Facken är i bra skick, lite klädselsläpp och dom har nog suttit i en rökarbil, tur jag jobbar på en saneringsfirma. Började idag med att montera isär högtalarna och tvätta allt utom högtalarelementen. Sedan får allt ligga och gosa i vårat torkrum med ozon, så försvinner cigglukten kvickt.
Det blir också nya högtalargaller, dom är lite för gula för min smak, plus att skumgummit innanför bara faller i bitar.
Högtalarna verkar vara i ok skick, men frågan är om dom inte måste bytas ut eftersom det är 2 Ohms då jag inte kör originalradio och har faceliftbil.
Tack till M116 här på forumet som hade täckplasten till kofångaren, inklusive fästram:
Färg är beställd för att lacka i rätt kulör!
Facken är i bra skick, lite klädselsläpp och dom har nog suttit i en rökarbil, tur jag jobbar på en saneringsfirma. Började idag med att montera isär högtalarna och tvätta allt utom högtalarelementen. Sedan får allt ligga och gosa i vårat torkrum med ozon, så försvinner cigglukten kvickt.
Det blir också nya högtalargaller, dom är lite för gula för min smak, plus att skumgummit innanför bara faller i bitar.
Högtalarna verkar vara i ok skick, men frågan är om dom inte måste bytas ut eftersom det är 2 Ohms då jag inte kör originalradio och har faceliftbil.
Tack till M116 här på forumet som hade täckplasten till kofångaren, inklusive fästram:
Färg är beställd för att lacka i rätt kulör!
Re: MB E420 -94 (W124)
Re: MB E420 -94 (W124)
doolar wrote:Denna har legat och dammat i några år nu, dags att sätta igång att montera den. Det är alltså en first gear switch, kommer att kopplas in på S/W-knappen så i S-läge blir det start från ettans växel, slår jag över till W-läge så kommer den att vara original med start på tvåan.
Det där är en riktigt bra uppgradering. Använder S-läget hela tiden med min modul!
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: MB E420 -94 (W124)
Blev ett ryck till idag, första jag gjorde var att byta bränslefilter.
Vidare gav jag mig själv bakläxa på dragkroken. Jag läste igenom den engelska instruktionen i WIS häromdagen, och upptäckte att skruvarna till dragkroksbalken inte fick återanvändas, samma som skruvar till bromsok. Så det fick bli fyra nya från Mercedes:
Detta innebar såklart att bakstötisen fick komma ner igen, men det skulle den ändå för att få täckplasten med ram ditsatt.
Täckplasten är i fel färg, så beställt färg också, som vanligt propert Mercedes med klarlack och allt:
Börjar med att passa in själva ramen, nu är det så väl genomtänkt så att det finns spår på insidan av stötfångaren som ramen häktas fast i:
Så det är bara att häkta på och rita med tusch på insidan och sen fram med sågen!
Grovt utskuret med tryckluftsvinkelslip, sedan tar jag resten med fil och ögonmått:
Luckan passar perfekt! I ena hörnet syns min tidigare fadäs som jag kommer till snart:
Färdigfilat:
Detta är resterna av den avfasning jag gjorde tidigare som skulle ge plats åt att öppna locket till elkontakten. Tog i lite för mycket och det straffade sig nu då ramen till luckan ska nitas precis där.
En liten ful-lagning får komma till pass, inte ute efter att vinna concours på underkanten av stötfångaren, däremot ska det hålla. Epoxylimmar en plåtbit bakom, och tar en bit plast från den bortkapade biten och täcker med.
Inte min finaste stund, men det duger. Ska dras ett borrhål och en nit igenom ändå, plus att det sitter ett lock över. Så man får f-n böja sig sönder och samman för att hitta den där. :)
Lacka-lacka, la inte ner massor med arbete här, det är bara öronen som syns. När kroken är på...
Medan lacken härdar borras det lite:
Parkinson slog till värre än vanligt här, men nu är ramen monterad:
Det var dagens arbete! I morgon ska jag lacka själva luckan, ska försöka få till riktigt bra finish på den, då den ju kommer att sitta på i princip jämt.
Vidare gav jag mig själv bakläxa på dragkroken. Jag läste igenom den engelska instruktionen i WIS häromdagen, och upptäckte att skruvarna till dragkroksbalken inte fick återanvändas, samma som skruvar till bromsok. Så det fick bli fyra nya från Mercedes:
Detta innebar såklart att bakstötisen fick komma ner igen, men det skulle den ändå för att få täckplasten med ram ditsatt.
Täckplasten är i fel färg, så beställt färg också, som vanligt propert Mercedes med klarlack och allt:
Börjar med att passa in själva ramen, nu är det så väl genomtänkt så att det finns spår på insidan av stötfångaren som ramen häktas fast i:
Så det är bara att häkta på och rita med tusch på insidan och sen fram med sågen!
Grovt utskuret med tryckluftsvinkelslip, sedan tar jag resten med fil och ögonmått:
Luckan passar perfekt! I ena hörnet syns min tidigare fadäs som jag kommer till snart:
Färdigfilat:
Detta är resterna av den avfasning jag gjorde tidigare som skulle ge plats åt att öppna locket till elkontakten. Tog i lite för mycket och det straffade sig nu då ramen till luckan ska nitas precis där.
En liten ful-lagning får komma till pass, inte ute efter att vinna concours på underkanten av stötfångaren, däremot ska det hålla. Epoxylimmar en plåtbit bakom, och tar en bit plast från den bortkapade biten och täcker med.
Inte min finaste stund, men det duger. Ska dras ett borrhål och en nit igenom ändå, plus att det sitter ett lock över. Så man får f-n böja sig sönder och samman för att hitta den där. :)
Lacka-lacka, la inte ner massor med arbete här, det är bara öronen som syns. När kroken är på...
Medan lacken härdar borras det lite:
Parkinson slog till värre än vanligt här, men nu är ramen monterad:
Det var dagens arbete! I morgon ska jag lacka själva luckan, ska försöka få till riktigt bra finish på den, då den ju kommer att sitta på i princip jämt.
Re: MB E420 -94 (W124)
Skälet att WIS anger att man inte får återanvända skruvarna är låspastan (det blåa) på gängan. Pytsar du på medelhård Loctite så är det inga problem att återanvända skruvar.
Det handlar ju inte om sträckskruvar....
Det handlar ju inte om sträckskruvar....
Re: MB E420 -94 (W124)
Marie wrote:Skälet att WIS anger att man inte får återanvända skruvarna är låspastan (det blåa) på gängan. Pytsar du på medelhård Loctite så är det inga problem att återanvända skruvar.
Det handlar ju inte om sträckskruvar....
Jo tack jag Loctitade de gamla, men jag vill inte chansa. Dessutom gillar jag glansiga prylar :).
Vem vet vilket moment de gamla skruvarna drogs med? Såg dessutom lite småtråkiga ut, och kostade inga stora summor precis.
Men visst, det var väl vid närmare eftertanke rätt onödigt. Ungefär som hela denna bilen är. :)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests