Blev ett ryck till idag, första jag gjorde var att byta bränslefilter.
Vidare gav jag mig själv bakläxa på dragkroken. Jag läste igenom den engelska instruktionen i WIS häromdagen, och upptäckte att skruvarna till dragkroksbalken inte fick återanvändas, samma som skruvar till bromsok. Så det fick bli fyra nya från Mercedes:
Detta innebar såklart att bakstötisen fick komma ner igen, men det skulle den ändå för att få täckplasten med ram ditsatt.
Täckplasten är i fel färg, så beställt färg också, som vanligt propert Mercedes med klarlack och allt:
Börjar med att passa in själva ramen, nu är det så väl genomtänkt så att det finns spår på insidan av stötfångaren som ramen häktas fast i:
Så det är bara att häkta på och rita med tusch på insidan och sen fram med sågen!
Grovt utskuret med tryckluftsvinkelslip, sedan tar jag resten med fil och ögonmått:
Luckan passar perfekt! I ena hörnet syns min tidigare fadäs som jag kommer till snart:
Färdigfilat:
Detta är resterna av den avfasning jag gjorde tidigare som skulle ge plats åt att öppna locket till elkontakten. Tog i lite för mycket och det straffade sig nu då ramen till luckan ska nitas precis där.
En liten ful-lagning får komma till pass, inte ute efter att vinna concours på underkanten av stötfångaren, däremot ska det hålla. Epoxylimmar en plåtbit bakom, och tar en bit plast från den bortkapade biten och täcker med.
Inte min finaste stund, men det duger. Ska dras ett borrhål och en nit igenom ändå, plus att det sitter ett lock över. Så man får f-n böja sig sönder och samman för att hitta den där. :)
Lacka-lacka, la inte ner massor med arbete här, det är bara öronen som syns. När kroken är på...
Medan lacken härdar borras det lite:
Parkinson slog till värre än vanligt här, men nu är ramen monterad:
Det var dagens arbete! I morgon ska jag lacka själva luckan, ska försöka få till riktigt bra finish på den, då den ju kommer att sitta på i princip jämt.