Jag har nu sökt en bra och billig kombi fär nästan 2 år. Jag sökte bmw e39 525/530 diesel men jag hittade inte billiga. och sen en kompis hörde av denna bilen som jag provkörde och köpte igår. Pris: Hutlöst billigt här i finland, var i nätet hittade jag billigast för 8900euro, denna bilen var lite över tre tusen €, dvs jämt trettitusen kronor. Även billig väl i sverige?
38400mil, Bilen är Classic. full service bok, med sista datum från juni. 5v-automatlåda, MB-tex säten, elhiss, spegel, säten, helautomatisk klima, webasto, audio 10, mm.
i bild 8,5x18et35 monoblock kopior + 225/40 och 255/35 däck. SÄnkning kommer senare. Även andra, split fälg i samma storlek modell Lorinser RSK5.
Men billig bil kommer med fel. Regnsensor torkar hela tiden på II läge. Men delvis fungerar den och i ösregn den växlar mellan II och III lge hur bra som hellst. Vad kan man göra att den funkar bra även då det regnar inte mycket?
även blinkers... alla lampor fungerar men ibland händer att den börjar blinka snabbt som det skulle vara en trasig lampa. men alla lampor lyser! Och det händer inte alltid!
http://www.garaget.org/?car=257074
engine 611961 30 186594
interior 151A
lights HELLA
paint1 693
transmission 722699 01 903646
228 AUXILIARY HEATER
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 Unknown (EPC SIDEBAG IM FOND LINKS UND RECHTS)
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
800 AEJ 06/1/M/X
825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
150A Unknown (EPC 150A MB-LEDER TWIN)
693 ALL-ROUND WD-BLUE GLASS,BAND FILTER,REAR WINDOW-ES
151A Unknown (EPC 151A MB-LEDER TWIN ANTHRAZIT)
Sergeys W124 E220CDI ;) + E290
Sergeys W124 E220CDI ;) + E290
Last edited by Sergey on Fri 25 Apr, 2014 02:35, edited 6 times in total.
Re: Sergeys E220CDI
riktigt kap för o vara i finland!
ser fram emot sänkning o fälgbyte!
ser fram emot sänkning o fälgbyte!
Numera Mercedeslös..
Re: Sergeys E220CDI
dessa lorinser ska jag ha. Om jag inte hittar OZ Opera II 8,5" & 10". även RS fälgar skulle vara fräcka... Men jag har bara 16" och 17" :(
Re: Sergeys E220CDI
Ser fräsch ut... Ingen rost?
Ska du ha fälgarna vita?
Ska du ha fälgarna vita?
MB 230 aut -80
MB C220 Esprit -94
MB C220 Esprit -94
Re: Sergeys E220CDI
jag tror att vita passar inte så bra. men nåt annat... kaross färg?
bilen är lackad en gång så det har funnits rost? Nu, nästan rostfri. jag fick bilen därför att den hadde el problem i belysning. den brände säkringen hela tiden.
Orsaken var enkel. Den säkringsboxen vänstra sidan inne i instrumentbrädan har papperslapp vilken säkring är till vilken grej. Det visade att Engelsk språkiga listan var i fel ordning (spegel vänt) jämfört med de tyska som var på andra sidan. Jag tog ut alla säkringar och satt dom i tyska ordning och voilá, allt fungerar!
alltså skrivfel, inget annat ännu orginal lapp!!
bilen är lackad en gång så det har funnits rost? Nu, nästan rostfri. jag fick bilen därför att den hadde el problem i belysning. den brände säkringen hela tiden.
Orsaken var enkel. Den säkringsboxen vänstra sidan inne i instrumentbrädan har papperslapp vilken säkring är till vilken grej. Det visade att Engelsk språkiga listan var i fel ordning (spegel vänt) jämfört med de tyska som var på andra sidan. Jag tog ut alla säkringar och satt dom i tyska ordning och voilá, allt fungerar!
alltså skrivfel, inget annat ännu orginal lapp!!
Re: Sergeys E220CDI
Ha ha säkringslistan har skördat ännu ett offer!
viewtopic.php?f=60&t=60223
viewtopic.php?f=60&t=65959
viewtopic.php?f=60&t=56710
Men den här gången var det ju till fördel!
Förresten jag tyckte nog det var lite lite gummi på fälgarna, det är nog bestyckat för en c-klass. W210 skall ha 225/45-18 eller 245/40-18. Ser lite maffigare ut och fyller hjulhusen bättre.
viewtopic.php?f=60&t=60223
viewtopic.php?f=60&t=65959
viewtopic.php?f=60&t=56710
Men den här gången var det ju till fördel!
Förresten jag tyckte nog det var lite lite gummi på fälgarna, det är nog bestyckat för en c-klass. W210 skall ha 225/45-18 eller 245/40-18. Ser lite maffigare ut och fyller hjulhusen bättre.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Sergeys E220CDI
Nej! Vit passar inte. Det var det jag menade men inte ville skriva.
Skönt när problem kan lösas billigt. Den spegelvända säkringsförteckningen har gått mig rent förbi. Jag vet inte vilken stjärna jag har varit på. Tydligen ingen MB-stjärna... då det tydligen är ett vanligt fel. Man kanske ska börja att leta MB-fynd med lustiga elfel...
Mvh
Patrick
Skönt när problem kan lösas billigt. Den spegelvända säkringsförteckningen har gått mig rent förbi. Jag vet inte vilken stjärna jag har varit på. Tydligen ingen MB-stjärna... då det tydligen är ett vanligt fel. Man kanske ska börja att leta MB-fynd med lustiga elfel...
Mvh
Patrick
MB 230 aut -80
MB C220 Esprit -94
MB C220 Esprit -94
Re: Sergeys E220CDI
Re: Sergeys E220. CDI högtryckspump skuren och trasig
nu har jag kört med bilen nästan 1000mil och sen en dag bilen sa "Skråing!" och sen var den död. Hjärtan skar, dvs CDI högtryckspump, den med tre "elementer" i.
Nu... när man måste byta delar, tänkte jag att f-n jag trimmar bilen med samma... Med 270cdi pump och turbo och en kompis får fixa ny program. Bara en bättre cooler ska jag fixa dit. Få se, om man får ut 220hk!
nån som har gjort tidigare nåt liknande?
Nu... när man måste byta delar, tänkte jag att f-n jag trimmar bilen med samma... Med 270cdi pump och turbo och en kompis får fixa ny program. Bara en bättre cooler ska jag fixa dit. Få se, om man får ut 220hk!
nån som har gjort tidigare nåt liknande?
Re: Sergeys E220. CDI högtryckspump skuren och trasig
köpte ny repsats till pumpen för 200euro från en dieselbutik i finland. Nu har bilen Huyndai delar i sig och maten räcker till 300hk nästa steg är efekt ökning till 180hk bara jag hinner åka till lapland och hälsa en kille som kodar dessa bilar (han har en 270cdi med 65hk/110Nm per cylinder )
Här några intressanta bilder, dock tog jag inte några detaljer när det var mörkt och jag var ute :
Här några intressanta bilder, dock tog jag inte några detaljer när det var mörkt och jag var ute :
Re: Sergeys E220CDI Powered by Huyndai
huyndai pump sitter kvar i hyllan och jag kör nästan standard pump. Automatlådan slår turbinlås på när det blir 3200 varv och med ny program bilen är helt annan bil och köra. Mycket roligare :)
Webaston har strulat och jag har haft den på bordet 4 gånger. Idag upptäckte jag att en diod var lös från kretskort, jag fixa den och nu fungerar den bra igen.
Orginal turbo är inte frisk, den fungerar ännu, men man ser att den är nog snart slut. Sen blir det en 270 eller 320 turbo istället. Då behöver jag bätre luftskylning och Huyndai pump. Så jag tror att jag kör med denna till våren. Även två spridare läcker lite, så det blir väl AMG modeller istället
Webaston har strulat och jag har haft den på bordet 4 gånger. Idag upptäckte jag att en diod var lös från kretskort, jag fixa den och nu fungerar den bra igen.
Orginal turbo är inte frisk, den fungerar ännu, men man ser att den är nog snart slut. Sen blir det en 270 eller 320 turbo istället. Då behöver jag bätre luftskylning och Huyndai pump. Så jag tror att jag kör med denna till våren. Även två spridare läcker lite, så det blir väl AMG modeller istället
Re: Sergeys E220CDI Powered by Huyndai
Huyndai-pump? Vilken model av Huyndai kommer pumpen från?
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: Sergeys E220CDI Powered by Huyndai
Jag vet inte exakt. Min kompis som programerade bilen har bygd själva pumpen.
Re: Sergeys E220CDI Powered by Huyndai
vad tycker ni om vattenpump? dags att byta?
http://www.youtube.com/watch?v=1hsdSOAi6Q4
http://www.youtube.com/watch?v=1hsdSOAi6Q4
Re: Sergeys E220CDI Powered by Huyndai
Sergey wrote:vad tycker ni om vattenpump? dags att byta?
http://www.youtube.com/watch?v=1hsdSOAi6Q4
WD40
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 87 guests