Stein's C280 3.2 Turbo - Film ligger nederst i posten
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Stein's C280 3.2 Turbo - Film ligger nederst i posten
Hei. Får vel starte en tråd her jeg også. :)
Er eier av en W202 C280.
Etter nypolering i høst.
Planer for vinteren:
Basert på samme blokk, topp osv.
Ny veiv ifra 300diesel om603 (3.2l)
Oppborring
Planing
Overhaling og porting av topp
Smidde stempler og råder
100% balansert bunndel
ny girkasse, tremec
ny diff
div understell, bremser og foringer.
Sikte for 2012: 500-550hk og 700-800nm.
Bilen skal også fortsatt være like behagelig og kjørbar sånn at selv besten fortsatt kan kjøre bilen.
Nåværende oppsett:
Garrett GT3582R T4 1.06ar
Electromotive GT
Rustfritt grenrør t4 pulsesplit
50mm ekstern wastegate
Siemens Deka 600ccm
Bensintrykksreg.
Neddreide stempler
Orginal mekonomen toppakning
12.9 umbraco toppbolter
Spec Stage 3+ clutch
300E enkelmasse sv.hjul.
190e 16v getrag kasse
300e lsd diff
C280 Sport akslinger
C280 bakre mellomaksel
300ce fremre mellomaksel
+++
Var å bremsa bilen hos EBB i stavanger i slutten av oktober.
Dette var på 1 bar og hjemmemappa på vei.
370hk og 515nm på hjula ved 1bar.
Tidlig spoolup, godt register og tidlig dreiemoment.
450nm på 3500 rpm. :D
Bilen ble kjøpt i februar 2010, av en dame i oppland, Gjøvik.
Bilen var ellers veldig orginal når jeg overtok den, bortsett fra gamle hr fjøer og bilstein dempere.
Så helt ok ut, men hadde egentlig ikke så stor smak for c klasse.
Men har tatt seg opp etterhvert som jeg har gjort egne mods med bilen. :)
I Gjøvik har bilen gått siden den ble importert i 2002, så bilen er i særdeles strøken stand rustmessig
Og understells messig. Har ikke gått på salta veier før jeg har hatt den.
Ble kjøpt ganske billig. Bilen har en god del utstyr.
Bl.a el just. seter begge sider, 4x el vinduer osv. 2+2 sports intr.
Gikk ikke mange månedene før jeg handla meg en krasja C280 Sport med manuel gir og c36amg opptikk.
Så sommeren 2010 ble det girskifte til manuel.
Brukte bilen hele året, og hele vinteren uten noe trøbbel.
Høsten 2010 bestemte jeg meg for å bygge motor til bilen.
Spesielt siden jeg hadde en god motor ifra delebilen.
November handla jeg meg datasprut, Electromotive tec GT.
Må takke Flenstad Tekniske for gode priser og mye hjelp!
Månedene gikk mens jeg sparte penger.
Hadde også litt kontakt med turbobanditen i sverige.
I mars måned 2011 satte jeg i gang med å ta ut motor,
sette nedi motoren fra delebilen som jeg hadde brukt vinteren på å overhale,
samt dreie ned stempler for lavere komp osv.
Motoren gikk fint nedi, sammen med ei 300e kasse med 300e enkelmasse svinghjul og Spec stage3+ clutch.
Hadde fått turbo, lekkert grenrør osv av turbobanditen.
Hadde også begynt på å bytte fjører å dempere, ut med hr fjører og bilstein dempere,
inn med Ksport høyde og hardhetsjusterbart senkesett.
Ledningsnettet var klart, og det gjensto masse småting, kose arbeid.
Bygge eksos, 3" rustfritt hele veien, med magnaflow lyddemper.
Lyden er helt pervers og minner veldig mye om Supra 2jz! :D
Trenger egentlig ikke å skrive så mye mer.
Tidlig i mai var bilen ute på veien, første prøvetur og mapping påbegynt.
Havari på gang her.
Småbiter ifra intercooler, klemt fast i stempel mellom topp.
På vei hjem fra lang tur til rudskogen 2011.
Utvalg i mellomakslinger. C280 automat, C280 manuel og 300ce automat :D
Polering på gang.
Testing av lsd.
Andre felger, kult?
Dieselmotoren som jeg har veiva fra.
Vinterkjøring :)
Kommer jevnlige oppdateringer. :D
Er eier av en W202 C280.
Etter nypolering i høst.
Planer for vinteren:
Basert på samme blokk, topp osv.
Ny veiv ifra 300diesel om603 (3.2l)
Oppborring
Planing
Overhaling og porting av topp
Smidde stempler og råder
100% balansert bunndel
ny girkasse, tremec
ny diff
div understell, bremser og foringer.
Sikte for 2012: 500-550hk og 700-800nm.
Bilen skal også fortsatt være like behagelig og kjørbar sånn at selv besten fortsatt kan kjøre bilen.
Nåværende oppsett:
Garrett GT3582R T4 1.06ar
Electromotive GT
Rustfritt grenrør t4 pulsesplit
50mm ekstern wastegate
Siemens Deka 600ccm
Bensintrykksreg.
Neddreide stempler
Orginal mekonomen toppakning
12.9 umbraco toppbolter
Spec Stage 3+ clutch
300E enkelmasse sv.hjul.
190e 16v getrag kasse
300e lsd diff
C280 Sport akslinger
C280 bakre mellomaksel
300ce fremre mellomaksel
+++
Var å bremsa bilen hos EBB i stavanger i slutten av oktober.
Dette var på 1 bar og hjemmemappa på vei.
370hk og 515nm på hjula ved 1bar.
Tidlig spoolup, godt register og tidlig dreiemoment.
450nm på 3500 rpm. :D
Bilen ble kjøpt i februar 2010, av en dame i oppland, Gjøvik.
Bilen var ellers veldig orginal når jeg overtok den, bortsett fra gamle hr fjøer og bilstein dempere.
Så helt ok ut, men hadde egentlig ikke så stor smak for c klasse.
Men har tatt seg opp etterhvert som jeg har gjort egne mods med bilen. :)
I Gjøvik har bilen gått siden den ble importert i 2002, så bilen er i særdeles strøken stand rustmessig
Og understells messig. Har ikke gått på salta veier før jeg har hatt den.
Ble kjøpt ganske billig. Bilen har en god del utstyr.
Bl.a el just. seter begge sider, 4x el vinduer osv. 2+2 sports intr.
Gikk ikke mange månedene før jeg handla meg en krasja C280 Sport med manuel gir og c36amg opptikk.
Så sommeren 2010 ble det girskifte til manuel.
Brukte bilen hele året, og hele vinteren uten noe trøbbel.
Høsten 2010 bestemte jeg meg for å bygge motor til bilen.
Spesielt siden jeg hadde en god motor ifra delebilen.
November handla jeg meg datasprut, Electromotive tec GT.
Må takke Flenstad Tekniske for gode priser og mye hjelp!
Månedene gikk mens jeg sparte penger.
Hadde også litt kontakt med turbobanditen i sverige.
I mars måned 2011 satte jeg i gang med å ta ut motor,
sette nedi motoren fra delebilen som jeg hadde brukt vinteren på å overhale,
samt dreie ned stempler for lavere komp osv.
Motoren gikk fint nedi, sammen med ei 300e kasse med 300e enkelmasse svinghjul og Spec stage3+ clutch.
Hadde fått turbo, lekkert grenrør osv av turbobanditen.
Hadde også begynt på å bytte fjører å dempere, ut med hr fjører og bilstein dempere,
inn med Ksport høyde og hardhetsjusterbart senkesett.
Ledningsnettet var klart, og det gjensto masse småting, kose arbeid.
Bygge eksos, 3" rustfritt hele veien, med magnaflow lyddemper.
Lyden er helt pervers og minner veldig mye om Supra 2jz! :D
Trenger egentlig ikke å skrive så mye mer.
Tidlig i mai var bilen ute på veien, første prøvetur og mapping påbegynt.
Havari på gang her.
Småbiter ifra intercooler, klemt fast i stempel mellom topp.
På vei hjem fra lang tur til rudskogen 2011.
Utvalg i mellomakslinger. C280 automat, C280 manuel og 300ce automat :D
Polering på gang.
Testing av lsd.
Andre felger, kult?
Dieselmotoren som jeg har veiva fra.
Vinterkjøring :)
Kommer jevnlige oppdateringer. :D
Last edited by Stein Erik Svåsand on Tue 03 Jan, 2012 19:25, edited 1 time in total.
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
En liten film av lyden i bilen. Kommer en skikkelig film i romjula.
http://www.youtube.com/watch?v=MWkMjZUay5U
http://www.youtube.com/watch?v=MWkMjZUay5U
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
Snygg färg på bilen åtminstone!
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
Takk takk.
Skal få lagt ut en film nå over helga.
Skal få lagt ut en film nå over helga.
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
Otroligt fint bygge! Sen härligt att någon mer bygger turbo på en bensin merca mot alla trimmade diesel mb:s! Stort tummen upp och ser fram mot mer film:-D mvh Mas74
Det är billigt att trimma men dyrt att få det att hålla...
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
fint bygge, ett projekt värt att följa
104 motorn börjar bli riktigt populär
104 motorn börjar bli riktigt populär
2,5-16 (3,2-24) min lilla hobby
2,5-16 tjejens pärla
Hyundai Terracan vinterbilen
E320T CDI -00
Jerry Kjellgren
2,5-16 tjejens pärla
Hyundai Terracan vinterbilen
E320T CDI -00
Jerry Kjellgren
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
Häftigt bygge, men varför bara 1bar?
Med större spridare och 1,6-1,8 bar plockar du lätt ut 500 hjulhästar
Med större spridare och 1,6-1,8 bar plockar du lätt ut 500 hjulhästar
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
Hehe, fikk aldri komt meg til å mappe bilen i benk.
Så ble bare gatemappet på 1bar @ 370rwhp.
Men skal over 1 bar med nye motoren (3.2l m104)
Så ble bare gatemappet på 1bar @ 370rwhp.
Men skal over 1 bar med nye motoren (3.2l m104)
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Stein's C280 3.2 Turbo
Det är billigt att trimma men dyrt att få det att hålla...
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Stein's C280 3.2 Turbo - Film ligger nederst i posten
Fin bil!
Hade varit morsomt och sett bilen på torrt underlag
Hade varit morsomt och sett bilen på torrt underlag
Re: Stein's C280 3.2 Turbo - Film ligger nederst i posten
var köpte du tryckplattan och lamellen nånstans?
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Stein's C280 3.2 Turbo - Film ligger nederst i posten
1540 wrote:var köpte du tryckplattan och lamellen nånstans?
Ebay.com Spec Stage 3+
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests