S210
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: S210
Jag har använt Biltemas maskeringsfilm med thinnerbaserad färg. Inga problem!
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: S210
Cpt Tuttle wrote:Jag har använt Biltemas maskeringsfilm med thinnerbaserad färg. Inga problem!
tack, känns bra att nån redan provat detta
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
har nu fått på slipgrunden...här förardörrens insida:
höger bakskärm
förardörren
vänster "hundben", fick bort repan jag orsakade förut..
vänster bakskärm
och så är maskeringen klar :
ska lackera på måndag eller tisdag
höger bakskärm
förardörren
vänster "hundben", fick bort repan jag orsakade förut..
vänster bakskärm
och så är maskeringen klar :
ska lackera på måndag eller tisdag
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
Önskar all lycka med lacken.
Re: S210
Bra jobbat, kompis! Håller tummarna inför morgondagens lackering!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: S210
jabbal wrote:pasi wrote:värmen på i garaget nu, dags för lackering imorgon
Hur har det gått idag? Håller tummarna!
Gick helt åt skogen idag.. det började med att sprutan inte fungerade som den skulle (mitt fel då jag slarvat förra gången med att rengöra den ordentligt, fixat nu), sen fick jag rinningar och det värsta jag får med vatten i luften till sprutan,trots vattenavskiljare vid kompressorn. ska man behöva ha en vid sprutan(precis innan) också? misstänker att det är själva slangen som samlat upp så mycket vatten pga fukten i garaget..
Så jag fick avsluta innan klarlacken, rensa bort tejparna som angränsar mot dom lackade ytorna för att dom inte ska fastna, ska väl slipas ner en gång till och läggas färg sen. gör om gör rätt helt enkelt, gissa om jag e lagom trött på detta nu..
Måste även köpa nya/starkare arbetslampor, var lite för svag belysning där vid skärmarna (var där jag fick rinningarna)..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: S210
pasi wrote:jabbal wrote:pasi wrote:värmen på i garaget nu, dags för lackering imorgon
Hur har det gått idag? Håller tummarna!
Gick helt åt skogen idag.. det började med att sprutan inte fungerade som den skulle (mitt fel då jag slarvat förra gången med att rengöra den ordentligt, fixat nu), sen fick jag rinningar och det värsta jag får med vatten i luften till sprutan,trots vattenavskiljare vid kompressorn. ska man behöva ha en vid sprutan(precis innan) också? misstänker att det är själva slangen som samlat upp så mycket vatten pga fukten i garaget..
Så jag fick avsluta innan klarlacken, rensa bort tejparna som angränsar mot dom lackade ytorna för att dom inte ska fastna, ska väl slipas ner en gång till och läggas färg sen. gör om gör rätt helt enkelt, gissa om jag e lagom trött på detta nu..
Måste även köpa nya/starkare arbetslampor, var lite för svag belysning där vid skärmarna (var där jag fick rinningarna)..
Tråkigt att höra. Men du får tänka som så att du är en erfarenhet och kunskap rikare. Det är av misstagen man lär sig, så på ett sätt är du en rikare person än igår. För du vet nu vad man ska undvika.
Duktigt av dig f.ö! Jag har kompisar som har lackverkstad och jag har lackat om sju av mina bilar hos honom. Har gjort allt jobb själv utom att lacka, skulle vara kul att pröva på det någon gång. Men handlaget, att få det bra trots att ytorna inte är horisontella (det är ju det lättaste, för då flyter lacken ut av sig själv, inga rinningar) -- det tar tid att lära sig.
Jag tror du ska träna på att lacka vertikalt på något annat, innan du ger dig på bilen igen, men det känner du bäst själv.
Vet att Stefan (min kompis) har ett särskilt tvättställ där han tvättar sprutorna. Det är väl vanlig förtunning antar jag, med några små borstar - och man får inte vänta med det, så det hinner härda.
Bra jobbat, nästa gång sätter du det!
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: S210
Gick helt åt skogen idag.. det började med att sprutan inte fungerade som den skulle (mitt fel då jag slarvat förra gången med att rengöra den ordentligt, fixat nu), sen fick jag rinningar och det värsta jag får med vatten i luften till sprutan,trots vattenavskiljare vid kompressorn. ska man behöva ha en vid sprutan(precis innan) också? misstänker att det är själva slangen som samlat upp så mycket vatten pga fukten i garaget..
Så jag fick avsluta innan klarlacken, rensa bort tejparna som angränsar mot dom lackade ytorna för att dom inte ska fastna, ska väl slipas ner en gång till och läggas färg sen. gör om gör rätt helt enkelt, gissa om jag e lagom trött på detta nu..
Måste även köpa nya/starkare arbetslampor, var lite för svag belysning där vid skärmarna (var där jag fick rinningarna)..[/quote]
Tråkigt att höra. Men du får tänka som så att du är en erfarenhet och kunskap rikare. Det är av misstagen man lär sig, så på ett sätt är du en rikare person än igår. För du vet nu vad man ska undvika.
Duktigt av dig f.ö! Jag har kompisar som har lackverkstad och jag har lackat om sju av mina bilar hos honom. Har gjort allt jobb själv utom att lacka, skulle vara kul att pröva på det någon gång. Men handlaget, att få det bra trots att ytorna inte är horisontella (det är ju det lättaste, för då flyter lacken ut av sig själv, inga rinningar) -- det tar tid att lära sig.
Jag tror du ska träna på att lacka vertikalt på något annat, innan du ger dig på bilen igen, men det känner du bäst själv.
Vet att Stefan (min kompis) har ett särskilt tvättställ där han tvättar sprutorna. Det är väl vanlig förtunning antar jag, med några små borstar - och man får inte vänta med det, så det hinner härda.
Bra jobbat, nästa gång sätter du det![/quote]
Tack! Jag tror att det mesta berodde på den undermåliga belysningen.. men jag ska fixa vattenavskiljare som jag sätter precis innan sprutan också. Hur ser en sån tvättställ ut för sprutan, finns dom att köpa?
Så jag fick avsluta innan klarlacken, rensa bort tejparna som angränsar mot dom lackade ytorna för att dom inte ska fastna, ska väl slipas ner en gång till och läggas färg sen. gör om gör rätt helt enkelt, gissa om jag e lagom trött på detta nu..
Måste även köpa nya/starkare arbetslampor, var lite för svag belysning där vid skärmarna (var där jag fick rinningarna)..[/quote]
Tråkigt att höra. Men du får tänka som så att du är en erfarenhet och kunskap rikare. Det är av misstagen man lär sig, så på ett sätt är du en rikare person än igår. För du vet nu vad man ska undvika.
Duktigt av dig f.ö! Jag har kompisar som har lackverkstad och jag har lackat om sju av mina bilar hos honom. Har gjort allt jobb själv utom att lacka, skulle vara kul att pröva på det någon gång. Men handlaget, att få det bra trots att ytorna inte är horisontella (det är ju det lättaste, för då flyter lacken ut av sig själv, inga rinningar) -- det tar tid att lära sig.
Jag tror du ska träna på att lacka vertikalt på något annat, innan du ger dig på bilen igen, men det känner du bäst själv.
Vet att Stefan (min kompis) har ett särskilt tvättställ där han tvättar sprutorna. Det är väl vanlig förtunning antar jag, med några små borstar - och man får inte vänta med det, så det hinner härda.
Bra jobbat, nästa gång sätter du det![/quote]
Tack! Jag tror att det mesta berodde på den undermåliga belysningen.. men jag ska fixa vattenavskiljare som jag sätter precis innan sprutan också. Hur ser en sån tvättställ ut för sprutan, finns dom att köpa?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
Jag skulle också vilja ha en tvätt, men de kostar, så det är nog blocket som gäller.
De jag sett kostar mellan 10000:- till 20000:-.
Tror man måste få sådana nederlag ibland för att lära sej. Jag har testat jag också. Men efter man hämtat sej, lägger man ner sej och tar reda på vad som gick fel, så vet man till nästa gång.
//AN
De jag sett kostar mellan 10000:- till 20000:-.
Tror man måste få sådana nederlag ibland för att lära sej. Jag har testat jag också. Men efter man hämtat sej, lägger man ner sej och tar reda på vad som gick fel, så vet man till nästa gång.
//AN
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 74 guests