S210
Re: S210
Fin är väl bara förnamnet...
Re: S210
Nu blir denna min bruksbil, peugeoten har börjat krångla så den ska in på verkstad nästa fredag. Sen blir det att sälja den. Lessnat på att en relativt ny bil ska krångla,210:an kan jag greja med själv:)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
Bra pasi! Lessnade du lite på 210an?? De gjorde jag med min och sålde till min farsa.. Körde den ett halvår senare och fick suget tillbaka! Sjukt härlig bil att köra!!
Toyota Auris touring sport -15 bruksbil
W124 500E 1992 hobbybil
W123 250S 1980 projekt
W124 500E 1992 hobbybil
W123 250S 1980 projekt
Re: S210
kimsababy wrote:Bra pasi! Lessnade du lite på 210an?? De gjorde jag med min och sålde till min farsa.. Körde den ett halvår senare och fick suget tillbaka! Sjukt härlig bil att köra!!
Nej jag har inte lessnat på 210:an,behöver utrymmet den står i och nu löser det sig när jag säljer peugeoten så..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
-
- Medlem
- Posts: 57
- Joined: Sat 23 Mar, 2013 07:34
Re: S210
Var det ingen som ville köpa 210:an för de 30000:- som du annonserade den för? Det måste kännas.
Re: S210
Mercymercy wrote:Var det ingen som ville köpa 210:an för de 30000:- som du annonserade den för? Det måste kännas.
Måste kännas? Jag hade intressenter på bilen men det hann inte bli mer än så.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
Den laddar inte alls, har under 12volt när motorn är igång.. så frågan är, ska jag byta laddregulatorn med kolen eller hela generatorn? Sen så lever vattenpumpen på sista versen så den byter jag också och även spännrullen till remmen+en ny rem.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
Jag misstänker att generatorn är tämligen exakt livslängdsdimensionerad. På min M119 bytte jag regulator med kol 2013-11-20 förebyggande eftersom jag anade att kolen började sjunga på sista versen vid c:a 30.000 mil, och det var mycket riktigt inte mycket kvar.
Ett år senare började generatorlagren låta illa, och hela generatorn byttes 2014-11-27 ungefär 2000 mil senare.
Hade jag haft facit, så hade vi bytt hela generatorn redan 2013, eftersom det var i stort sett samma jobb. Du får själv dra slutsatsen om vilket jag skulle rekommendera...
Ett år senare började generatorlagren låta illa, och hela generatorn byttes 2014-11-27 ungefär 2000 mil senare.
Hade jag haft facit, så hade vi bytt hela generatorn redan 2013, eftersom det var i stort sett samma jobb. Du får själv dra slutsatsen om vilket jag skulle rekommendera...
Re: S210
Marie wrote:Jag misstänker att generatorn är tämligen exakt livslängdsdimensionerad. På min M119 bytte jag regulator med kol 2013-11-20 förebyggande eftersom jag anade att kolen började sjunga på sista versen vid c:a 30.000 mil, och det var mycket riktigt inte mycket kvar.
Ett år senare började generatorlagren låta illa, och hela generatorn byttes 2014-11-27 ungefär 2000 mil senare.
Hade jag haft facit, så hade vi bytt hela generatorn redan 2013, eftersom det var i stort sett samma jobb. Du får själv dra slutsatsen om vilket jag skulle rekommendera...
tack för tipset, då byter jag hela generatorn. Bilen har ju gått över 29000mil och förmodligen med samma generator så det är väl inte så konstigt att den ger upp... Har du lust att hjälpa med en sak till, min etc/wis fungerar inte då min windowsdator har kraschat och jag använder frugans Mac så den har inte möjlighet att öppna wis..
Skulle behöva mb nummer till följande delar också:
-Vattenpump
-Drivrem(multiribbrem)
-Spännrulle för remmen
Mitt chassinummer är: WDB2102621B280965
mvh Pasi
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
pasi wrote:Marie wrote:Jag misstänker att generatorn är tämligen exakt livslängdsdimensionerad. På min M119 bytte jag regulator med kol 2013-11-20 förebyggande eftersom jag anade att kolen började sjunga på sista versen vid c:a 30.000 mil, och det var mycket riktigt inte mycket kvar.
Ett år senare började generatorlagren låta illa, och hela generatorn byttes 2014-11-27 ungefär 2000 mil senare.
Hade jag haft facit, så hade vi bytt hela generatorn redan 2013, eftersom det var i stort sett samma jobb. Du får själv dra slutsatsen om vilket jag skulle rekommendera...
tack för tipset, då byter jag hela generatorn. Bilen har ju gått över 29000mil och förmodligen med samma generator så det är väl inte så konstigt att den ger upp... Har du lust att hjälpa med en sak till, min etc/wis fungerar inte då min windowsdator har kraschat och jag använder frugans Mac så den har inte möjlighet att öppna wis..
Skulle behöva mb nummer till följande delar också:
-Vattenpump
-Drivrem(multiribbrem)
-Spännrulle för remmen
Mitt chassinummer är: WDB2102621B280965
mvh Pasi
Jag bytte laddningsregulatorn på mil som har gått 8000 mil. Kolen var fina men regulatorn la av. Kostade 420:- på Hedin.
Vatten pump A1122001401
V-rem A0119979792
Spännrulle A1122000970
W128 220 SE 1959
W111 220 SEb 1960
W208 230 Kompressor CLK 2001
W111 220 SEb 1960
W208 230 Kompressor CLK 2001
Re: S210
Immelmann wrote:pasi wrote:Marie wrote:Jag misstänker att generatorn är tämligen exakt livslängdsdimensionerad. På min M119 bytte jag regulator med kol 2013-11-20 förebyggande eftersom jag anade att kolen började sjunga på sista versen vid c:a 30.000 mil, och det var mycket riktigt inte mycket kvar.
Ett år senare började generatorlagren låta illa, och hela generatorn byttes 2014-11-27 ungefär 2000 mil senare.
Hade jag haft facit, så hade vi bytt hela generatorn redan 2013, eftersom det var i stort sett samma jobb. Du får själv dra slutsatsen om vilket jag skulle rekommendera...
tack för tipset, då byter jag hela generatorn. Bilen har ju gått över 29000mil och förmodligen med samma generator så det är väl inte så konstigt att den ger upp... Har du lust att hjälpa med en sak till, min etc/wis fungerar inte då min windowsdator har kraschat och jag använder frugans Mac så den har inte möjlighet att öppna wis..
Skulle behöva mb nummer till följande delar också:
-Vattenpump
-Drivrem(multiribbrem)
-Spännrulle för remmen
Mitt chassinummer är: WDB2102621B280965
mvh Pasi
Jag bytte laddningsregulatorn på mil som har gått 8000 mil. Kolen var fina men regulatorn la av. Kostade 420:- på Hedin.
Vatten pump A1122001401
V-rem A0119979792
Spännrulle A1122000970
Tusen tack för hjälpen! Uppskattas!
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: S210
Då har jag beställt en ny generator,2st bromsskivor bak(för att få bort vibrationerna vid bromsning),multirem,vattenpump och remspännare
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests