E300 DT -1999 - avställd för sässongen
Posted: Thu 22 Mar, 2012 16:42
Att-göra listan för min 300DT har blivit allt längre på senare tid, till förmån för mitt W114-coupéprojekt. Nu har det dock dykt upp problem som gör att jag inte kan använda bilen ö.h.t, så jag kan inte skjuta på detta längre... Har ändå tänkt att använda bilen en hel del i sommar så det är ett ypperligt tillfälle att göra den i ordning inför sommaren. Tänkte passa på och blogga lite om detta sidoprojekt...
Mina planer är följande:
[✓] - Fixa bränsleläckage (byte av packningar och o-ringar)
[✓] - Renovera samtliga bromsok och byta alla packningar (1 färdig, 3 kvar)
[✓] - Fixa strålkastarjusteringen (brusten länkage på lägesgivaren för länkarmen)
[✓] - Byta bränslefilter
[✓] - Byta fläktrem
[✓] - Justera bakkjolen (jag blev påbackad förra året och lackeringsfirman har monterat tillbaka kjolen felaktigt)
[✓] - Ta reda på vart kylvattnet har tagit vägen efter att jag ställde av bilen i höstas...
[✓] - Byta alla oljor och vätskor
[✓] - Rostskyddsbehandling i samtliga hålrum
[✓] - Fixa AC-anläggningen (gasen har läckt, boven är troligtvis kondensorn)
[✓] - Skruva på en slutdämpare från KL-Racing
[✓] - Byta höger styrspindel (inget glapp i den egentligen, men gummidamasken är slut)
- Byta kupéfilter
Undrar vems påfund snabbkopplingarna var...
Cylindrarna bak satt ganska ordentligt...
...så jag knåpade ihop denna specialare
Flera bilder kommer inom kort!
Mina planer är följande:
[✓] - Fixa bränsleläckage (byte av packningar och o-ringar)
[✓] - Renovera samtliga bromsok och byta alla packningar (1 färdig, 3 kvar)
[✓] - Fixa strålkastarjusteringen (brusten länkage på lägesgivaren för länkarmen)
[✓] - Byta bränslefilter
[✓] - Byta fläktrem
[✓] - Justera bakkjolen (jag blev påbackad förra året och lackeringsfirman har monterat tillbaka kjolen felaktigt)
[✓] - Ta reda på vart kylvattnet har tagit vägen efter att jag ställde av bilen i höstas...
[✓] - Byta alla oljor och vätskor
[✓] - Rostskyddsbehandling i samtliga hålrum
[✓] - Fixa AC-anläggningen (gasen har läckt, boven är troligtvis kondensorn)
[✓] - Skruva på en slutdämpare från KL-Racing
[✓] - Byta höger styrspindel (inget glapp i den egentligen, men gummidamasken är slut)
- Byta kupéfilter
Undrar vems påfund snabbkopplingarna var...
Cylindrarna bak satt ganska ordentligt...
...så jag knåpade ihop denna specialare
Flera bilder kommer inom kort!