Jo det blir riktigt snyggt!
Kul att se bilder på de olika momenten!
E300 DT -1999 - avställd för sässongen
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Mattileinen wrote:Jo det blir riktigt snyggt!
Kul att se bilder på de olika momenten!
@ndreas wrote:Snyggt!
Keep the work flowing.
Vänligen Andreas
Tackar så mycket!
Last edited by aroncbds on Thu 03 Jul, 2014 08:54, edited 1 time in total.
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Hej på er!
Här kommer lite bilder från gårdagens runda i garaget då jag hann tillverka bottenplåten samt den bakre plåtbiten.
Det mesta av tiden gick åt till att knacka till en ny bottenplåt som jag passade in.
Svetsprimat och redo för montering!
Tillverkade en förstärkning som också ska hålla stänkskärmen på plats med två M6-gängor
Det var allt för tillfället! Återstår gör då att svetsa färdigt alla fogar samt epoxygrunda! Fortsättning följer!
Här kommer lite bilder från gårdagens runda i garaget då jag hann tillverka bottenplåten samt den bakre plåtbiten.
Det mesta av tiden gick åt till att knacka till en ny bottenplåt som jag passade in.
Svetsprimat och redo för montering!
Tillverkade en förstärkning som också ska hålla stänkskärmen på plats med två M6-gängor
Det var allt för tillfället! Återstår gör då att svetsa färdigt alla fogar samt epoxygrunda! Fortsättning följer!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Snyggt jobbat!
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Tackar!!svnartis wrote:Snyggt jobbat!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Hej på er!
Här kommer lite bilder från gårdagens krafttag på tröskellådan, då jag fick en hel del gjort!
Började med att svetsa ihop skarvarna och att prova dit stänkskärmen...
Sedan var det dags för ytterligare småpill då hörnbiten också behövde bytas...
...så jag tillverkar en ny bit
Svetsorgien började sedan lida mot sitt slut när den sista småbiten har kommit på plats...
Sedan var det dags att ta på sig epoxyhatten...
För att komma åt och kunna grunda ordentligt även invändigt har jag sparat svetsningen av insidan till sist
Cancertumörerna som fick sätta livet till den här gången...
I kväll har jag tänkt lägga på ett nytt lager epoxy och i morgon blir det förhoppningsvis spackling! Fortsättning följer!
Här kommer lite bilder från gårdagens krafttag på tröskellådan, då jag fick en hel del gjort!
Började med att svetsa ihop skarvarna och att prova dit stänkskärmen...
Sedan var det dags för ytterligare småpill då hörnbiten också behövde bytas...
...så jag tillverkar en ny bit
Svetsorgien började sedan lida mot sitt slut när den sista småbiten har kommit på plats...
Sedan var det dags att ta på sig epoxyhatten...
För att komma åt och kunna grunda ordentligt även invändigt har jag sparat svetsningen av insidan till sist
Cancertumörerna som fick sätta livet till den här gången...
I kväll har jag tänkt lägga på ett nytt lager epoxy och i morgon blir det förhoppningsvis spackling! Fortsättning följer!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Seriöst jobbat!!
Vänligen Andreas
Vänligen Andreas
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Tackar!!@ndreas wrote:Seriöst jobbat!!
Vänligen Andreas
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Hej på er!
Här kommer några bilder från helgens maratonrunda i garaget.
Har nu svetsat dit den inre plåtbiten, epoxygrundat in/utvändigt och karosserikitat samt spacklat klart främre delen...
Sedan var det dags att ta itu med plåtbiten runt avrinningshålet bak som har rostat då avrinningshålet har varit helt igentäppt...
Och nu det roliga...att svetsa dit den nya biten
Det var en del ytrost runt rostbehandlingshålen, så jag slipade bort det
...och lade på lite epoxy när jag ändå var i farten
Sedan var det dags för lite hålrumsbehandling
Cocktailen jag använder är 50% sågkedjeolja och 50% rostskyddsvax från Biltema. Funkar riktigt bra då själva vaxet är klibbigt och sågkedjeoljan förhindrar den från att torka ut, som den annars gör, så behandlingen håller således lite längre.
Slutligen rev jag loss plastlisten även från den vänstra sparklådan för att kontrollera/fixa eventuell rost runt plastpluggarna.
Såhär ser det ut på den numera lagade, högra sidan, som väntar på body och topplack
Det var allt för den här gången! Bortsett från två rostblemmor på reservhjulsbaljan är nu bilen rostfri såvitt jag kan se... SKÖNT!!!
I kväll har jag tänkt att spruta på body på sparklådorna! Fortsättning följer!
Här kommer några bilder från helgens maratonrunda i garaget.
Har nu svetsat dit den inre plåtbiten, epoxygrundat in/utvändigt och karosserikitat samt spacklat klart främre delen...
Sedan var det dags att ta itu med plåtbiten runt avrinningshålet bak som har rostat då avrinningshålet har varit helt igentäppt...
Och nu det roliga...att svetsa dit den nya biten
Det var en del ytrost runt rostbehandlingshålen, så jag slipade bort det
...och lade på lite epoxy när jag ändå var i farten
Sedan var det dags för lite hålrumsbehandling
Cocktailen jag använder är 50% sågkedjeolja och 50% rostskyddsvax från Biltema. Funkar riktigt bra då själva vaxet är klibbigt och sågkedjeoljan förhindrar den från att torka ut, som den annars gör, så behandlingen håller således lite längre.
Slutligen rev jag loss plastlisten även från den vänstra sparklådan för att kontrollera/fixa eventuell rost runt plastpluggarna.
Såhär ser det ut på den numera lagade, högra sidan, som väntar på body och topplack
Det var allt för den här gången! Bortsett från två rostblemmor på reservhjulsbaljan är nu bilen rostfri såvitt jag kan se... SKÖNT!!!
I kväll har jag tänkt att spruta på body på sparklådorna! Fortsättning följer!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
- frankbuick
- Hedersmedlem
- Posts: 1282
- Joined: Wed 07 Sep, 2005 22:02
- Location: dalsland
- Contact:
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
blir ju kanon
S124 220te -94
w108 3,0a -68
Buick le sabre cab -65
Buick wildcat 4dr/ht -63
w108 3,0a -68
Buick le sabre cab -65
Buick wildcat 4dr/ht -63
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Tackar!frankbuick wrote:blir ju kanon
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Hej på er!
Här kommer lite bilder från veckans resultat. Äntligen klar med lagningen och ytbehandlingen av trösklarna!!!
Sprutade på ett fräscht lager body...
...för att sedan lägga på lite Rauschsilber
Sådär!!
Här kommer lite bilder från veckans resultat. Äntligen klar med lagningen och ytbehandlingen av trösklarna!!!
Sprutade på ett fräscht lager body...
...för att sedan lägga på lite Rauschsilber
Sådär!!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Sedan fullbordade jag hålrumsbehandlingen genom att göra samma behandling för vänster sida...
Det var allt för den här gången! Nu har jag varit i verkstan ett tag så det blir nog att köra lite!
Det var allt för den här gången! Nu har jag varit i verkstan ett tag så det blir nog att köra lite!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Tänka om bilen varit så bra rostskyddad som ny!
Re: E300 DT -1999 - tröskeljobb
Vad ska man säga, super som vanligt. Vissa av er på detta forum måste vara som Duracell kaninerna, bara jobba och jobba.
Sen, trevligt med folk som skriver som folk, kollar man tex Facebook med MB sälj osv så kan man tro att de flesta inte ens fixade ettan i Svenska!
Som alltid, impad!
Jobba på!
Vi amatörer behöver något att titta på
//Peter
Sen, trevligt med folk som skriver som folk, kollar man tex Facebook med MB sälj osv så kan man tro att de flesta inte ens fixade ettan i Svenska!
Som alltid, impad!
Jobba på!
Vi amatörer behöver något att titta på
//Peter
Peter
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 87 guests