Postby Mercedes-Benz » Mon 16 Apr, 2012 18:25
kentapenta wrote:Mycket trevlig läsning.
När det gäller "ståplattor", om det är bra och kanske dyra däck kan man prova att pumpa i 5-6 kilo och låta det stå typ ett halvår.
Så räddade jag fyra nästan nya BF Goodrich en gång. Klart, det gäller att man har extrafälgar.
Färgen på din bil är ju bara sååå snygg.
Otroligt mycket bil för pengarna, svårt att "byta upp sej", finns det bättre bil??
Ståplattor har jag fått på alla tunga bilar jag någonsin ägt (S600an undantagen) trotts rekomenderade lastindex på däcken.
Ståplattorna uppkommer redan efter några timmars stillastående och är värre ju varmare däcken körts innan parkering.
Man får gå upp i tryck för att undvika det problemet, men då får man ju ett annat problem nämligen komforten.
Men det är väl inget som folk i allmänhet har problem med då dom flesta kör med stenhårt pumpade däck (3+kilo)
Tor Andersson
Gamla bilar: MB 500 SE -93, BMW M5 Touring -2008, BMW 525iAT M -03, BMW 750iA -09, BMW 740iA -99, MB S600L V12 Bi-Turbo -03, BMW 540iA -03, Volvo 960 -96, MB 400SE -92, BMW M5 -99, BMW 523i -97, BMW 740iA -99, MB 500E -92, Volvo 940T -93, MB 300TD -93, BMW 750iA -92, Volvo 740 TIC -85, Volvo 740 GLE -85