w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
viktorp
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 93
Joined: Tue 13 Mar, 2012 22:14
Location: piteå

Re: w201 300e turbo ----> 300ce turbo

Postby viktorp » Tue 14 Aug, 2012 10:34

ändrade planer! var å köpte en 300ce -92 igår, ska bygga klart motorn i den.

Image

den orkade bra utan turbo!
Image

User avatar
Mas_74
Expert
Expert
Posts: 773
Joined: Tue 06 Sep, 2005 22:26
Location: Luleå
Contact:

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby Mas_74 » Wed 15 Aug, 2012 19:56

Blir mkt bra detta e själv sugen på bygga på en ce oxå...åkte en 300ce 24v turbo här i luleå för nått år sen som jimmy byggde gick mkt bra!! Ser fram emot dina framsteg med kupan!!

Mvh Mas
Det är billigt att trimma men dyrt att få det att hålla...
Magnus Sandberg

Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby vic viper » Thu 16 Aug, 2012 09:15

Kul!, mitt nästa bygge blir också med all säkerhet en CE
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

viktorp
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 93
Joined: Tue 13 Mar, 2012 22:14
Location: piteå

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby viktorp » Sat 18 Aug, 2012 04:06

w124 coupe har 8.5cm kortare hjulbas än vanliga w124 och 5cm längre än w201!
jag har börjat spåna lite i om man skulle köpt 500e klump med axlar eller om de skulle gå att ta från en typ 430 w210? undra hur det skulle hålla ihop och passa? någon som prövat hur original oljediffen låser vid mer effekt? jag tänkte kolla upp om de sitter någon strypning så den inte ska låsa för hårt original och om man isåfall kan bygga om till höggre tryck. alternativet är ju som du johan gjorde med en bromscylinder. jag hoppas värkligen att grenröret kommer passa i nya karossen!

sportmerca
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 114
Joined: Fri 18 Dec, 2009 23:43
Location: Kornsjö/Ö-vik

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby sportmerca » Sun 19 Aug, 2012 13:18

viktorp wrote:w124 coupe har 8.5cm kortare hjulbas än vanliga w124 och 5cm längre än w201!
jag har börjat spåna lite i om man skulle köpt 500e klump med axlar eller om de skulle gå att ta från en typ 430 w210? undra hur det skulle hålla ihop och passa? någon som prövat hur original oljediffen låser vid mer effekt? jag tänkte kolla upp om de sitter någon strypning så den inte ska låsa för hårt original och om man isåfall kan bygga om till höggre tryck. alternativet är ju som du johan gjorde med en bromscylinder. jag hoppas värkligen att grenröret kommer passa i nya karossen!

500e klumpen har ingen diff men jag har en om du är intereserad tyvärr inga axlar kvar.
Jonas Valan
w116 24v 7.5mm Hx40
w115 //500e
w123 280ce
w123 230e -85/300TD-77
w124 500e -92
Patrol Gr 2.8-92
Escort MK1-68
Escort MK1/2 Kombi -75
http://www.garaget.org/sportmerca

viktorp
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 93
Joined: Tue 13 Mar, 2012 22:14
Location: piteå

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby viktorp » Sun 26 Aug, 2012 20:52

lyfte i motorn idag, grenröret passade, men inte WG:n! :-( kändes surt att bygg om det men så kom ja på att ja kan bygga om de så de rymms en hx55 då hx40in blivit för liten! :twisted: kändes genast bättre att bygga om! :-D
Image

didriknilsson
Proffs
Proffs
Posts: 254
Joined: Thu 02 Dec, 2010 18:49
Location: PITEE!!

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby didriknilsson » Mon 27 Aug, 2012 12:36

hehe sluta svammla å köp en hx60! :twisted:
w123 mynä om606 med dubbelt trubbel

viktorp
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 93
Joined: Tue 13 Mar, 2012 22:14
Location: piteå

Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo

Postby viktorp » Mon 27 Aug, 2012 15:40

lugn nu, då blire som ditt as som lut till höger!


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests