ändrade planer! var å köpte en 300ce -92 igår, ska bygga klart motorn i den.
den orkade bra utan turbo!
w201 300e turbo -----> 300ce turbo
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
Blir mkt bra detta e själv sugen på bygga på en ce oxå...åkte en 300ce 24v turbo här i luleå för nått år sen som jimmy byggde gick mkt bra!! Ser fram emot dina framsteg med kupan!!
Mvh Mas
Mvh Mas
Det är billigt att trimma men dyrt att få det att hålla...
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
Kul!, mitt nästa bygge blir också med all säkerhet en CE
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
w124 coupe har 8.5cm kortare hjulbas än vanliga w124 och 5cm längre än w201!
jag har börjat spåna lite i om man skulle köpt 500e klump med axlar eller om de skulle gå att ta från en typ 430 w210? undra hur det skulle hålla ihop och passa? någon som prövat hur original oljediffen låser vid mer effekt? jag tänkte kolla upp om de sitter någon strypning så den inte ska låsa för hårt original och om man isåfall kan bygga om till höggre tryck. alternativet är ju som du johan gjorde med en bromscylinder. jag hoppas värkligen att grenröret kommer passa i nya karossen!
jag har börjat spåna lite i om man skulle köpt 500e klump med axlar eller om de skulle gå att ta från en typ 430 w210? undra hur det skulle hålla ihop och passa? någon som prövat hur original oljediffen låser vid mer effekt? jag tänkte kolla upp om de sitter någon strypning så den inte ska låsa för hårt original och om man isåfall kan bygga om till höggre tryck. alternativet är ju som du johan gjorde med en bromscylinder. jag hoppas värkligen att grenröret kommer passa i nya karossen!
-
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 114
- Joined: Fri 18 Dec, 2009 23:43
- Location: Kornsjö/Ö-vik
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
viktorp wrote:w124 coupe har 8.5cm kortare hjulbas än vanliga w124 och 5cm längre än w201!
jag har börjat spåna lite i om man skulle köpt 500e klump med axlar eller om de skulle gå att ta från en typ 430 w210? undra hur det skulle hålla ihop och passa? någon som prövat hur original oljediffen låser vid mer effekt? jag tänkte kolla upp om de sitter någon strypning så den inte ska låsa för hårt original och om man isåfall kan bygga om till höggre tryck. alternativet är ju som du johan gjorde med en bromscylinder. jag hoppas värkligen att grenröret kommer passa i nya karossen!
500e klumpen har ingen diff men jag har en om du är intereserad tyvärr inga axlar kvar.
Jonas Valan
w116 24v 7.5mm Hx40
w115 //500e
w123 280ce
w123 230e -85/300TD-77
w124 500e -92
Patrol Gr 2.8-92
Escort MK1-68
Escort MK1/2 Kombi -75
http://www.garaget.org/sportmerca
w116 24v 7.5mm Hx40
w115 //500e
w123 280ce
w123 230e -85/300TD-77
w124 500e -92
Patrol Gr 2.8-92
Escort MK1-68
Escort MK1/2 Kombi -75
http://www.garaget.org/sportmerca
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
lyfte i motorn idag, grenröret passade, men inte WG:n! kändes surt att bygg om det men så kom ja på att ja kan bygga om de så de rymms en hx55 då hx40in blivit för liten! kändes genast bättre att bygga om!
-
- Proffs
- Posts: 254
- Joined: Thu 02 Dec, 2010 18:49
- Location: PITEE!!
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
hehe sluta svammla å köp en hx60!
w123 mynä om606 med dubbelt trubbel
Re: w201 300e turbo -----> 300ce turbo
lugn nu, då blire som ditt as som lut till höger!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 54 guests