Röddiesel wrote:Dieselpower wrote:Stirra dig inte blind på tankstorleken kolla vilken kapacitet kompressorna har och om den räcker till för ditt behov.
Om du inte har tryckjustering på kompressorn så får du sätta en tryckreducering på slangen.
Om du enbart för denna lackering har behov av en större kompressor så kanske det är ett alternativ att låna/hyra en?
Kommer ju ha behov av en kompressor då jag kommer fortsätta lackera och blästra. Men hade nog vart ett alternativ att hyra en, dock tror jag inte vi har några ställen här i stan som hyr ut. Eventuellt hyrse men det är nog bara till företag.
Jag behöver alltså en vattenavskiljare, tryckjustering är det något annat man bör ha till? Ny slang ska man väl ändå inte behöva.
En bra tryckregulator är ett måste fär annars kommer du få varierande tryck ute i sprutan. Finns sådana med kombinerad vattenavskiljare Varför du fått tipps om slangen beror på att en slang som använts till luftverktyg kan innehålla olja om man använt dimmoljesmörjare vid kompressorn som följer med ut och saboterar lackresultatet.