190E 3.0T -92
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Hur går det här då?
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Jodåå den spinner som en katt! Nya motorn funkar prima. Den gamla skar ett vevlager på, förmodligen för litet spel eller att det kommit in skräp under ihopmonteringen. Har kört runt 100 mil med nya motor nu. Låg bakom en bil från Rättviks elektriska och dom ville så glatt att ja skulle köra om, satt du möjligtvis i den?
Håller på att skriva ihop en lista inför vintern, har bla detta att fixa.
Måste bli av med minst 100kg på bilen:
Plastrutor
Riva ur allt, nu åker golvmatta och dörrsidor
Skrapa golvet
Lacka den seriöst inuti.
Tömma dörrarna
Bygga egen glasfiberbaklucka
Glasfiber vinge, ala Evo 1?
Motor:
Vassare kamaxel
Få klar 100% mappning
Större tank ( snygga till skuffen )
Chassi:
Motorutrymmet skall förstärkas och helsvetsas
Mac-p stag skall monteras
Bygga om för coilovers bak och fram. Modell osäker. förmodligen bygger jag egna.
Bygga ett fjäderbensstag
Bygga förstärkning mellan infästningar för bärarmarna fram
Ställbara stag till bakvagnen ( om pengar finns över... )
För någon månad sedan ställdes bilen ut hos Veho i Falun, sjukt roligt att dom hörde av sig och ville ha min bil där. Ännu roligare var det när dom rullade bort en ny s-klass för 1,4 mille för att jag skulle stå där. :clap:
Nu kommer det komma en hel hög med bilder på vad som hänt på sistone. Som en del vet så rasade min diff ( trodde jag ) men så var inte fallet, det var en drivknut som hade exploderat så hela fälgen är full med drivknutsfett, muuuuuums!
Har börjat lätta bilen avsevärt, har tömt den på allt onödigt. Dörrarna har kapats ur, ( har ingen bild på det än ) har rivit av baklucka och plockat ur alla rutor utom vindrutan. Har även kapat ur baljan bak.
Skärmar, huv och skufflucka kommer jag gjuta eget i glasfiber så jag får bort ytterligare massa vikt.
Kommer även gå över buren, skall svetsa om det mesta då mycket ser ganska illa ut. Dels för att svetsen ströp gasen när man svetsade och dels för att jag jag aldrig någonsin rört en svets innan jag började med buren.
Kommer även montera i snesträvor bak och mac-p stag fram.
Nytt för denna gång, har ganska nyligen handlat på mig en uppsättning coilovers. Närmare bestämt BC Racing BR serien ( full coils ) från E36 som skall modifieras för att passa 190'n, köpte dom av Andro till ett mycket förmånligt pris, grymt tack för det!
Som 190 har separata fjädrar och stötdämpare original kommer det krävas ganska stora modifieringar för att få detta att lira bra. Bla så lär stötdämpartornen fram helsvetsas ( enbart punktade org ), dock märkte jag ganska nyligen att hjulen har tagit i innerskärmarna så kommer även bredda hjulhusen fram en aning. Sen måste jag även montera mac-p stag in mot buren samt bygga ett fjäderbensstag. Detta är väl mer eller mindre ett måste för att kunna köra med coilovers på 190 ( förutom bredda hjulhusen ).
Bak kommer jag höja tornen ca 1 dm samt bygga om hjulhusen en aning, om det nu blir EVO 1 kit.
Den senaste tiden har jag roat mig med att skrapa golvmatta och gjort div småpill. Fick även hjälp av martin med att torka bort massa klister, stort tack Han passade även på att knäppa lite bilder under tiden jag satt och svor.
Här kommer några bilder på dragbilen samt brukisen. :)
Nu står nr 1 där helt naken... Ser rätt så ängslig ut. Som ni ser på bilderna så har däcken tagit i rätt friskt, så lär bredda en del... Sen har jag lite annat småpill att göra, hela hjulhusen skulle bla behöva lite färg. Sen är väl inte min infästning av bromsslangarna så himla rockig kanske, men vad gör man inte?
Håller på att skriva ihop en lista inför vintern, har bla detta att fixa.
Måste bli av med minst 100kg på bilen:
Plastrutor
Riva ur allt, nu åker golvmatta och dörrsidor
Skrapa golvet
Lacka den seriöst inuti.
Tömma dörrarna
Bygga egen glasfiberbaklucka
Glasfiber vinge, ala Evo 1?
Motor:
Vassare kamaxel
Få klar 100% mappning
Större tank ( snygga till skuffen )
Chassi:
Motorutrymmet skall förstärkas och helsvetsas
Mac-p stag skall monteras
Bygga om för coilovers bak och fram. Modell osäker. förmodligen bygger jag egna.
Bygga ett fjäderbensstag
Bygga förstärkning mellan infästningar för bärarmarna fram
Ställbara stag till bakvagnen ( om pengar finns över... )
För någon månad sedan ställdes bilen ut hos Veho i Falun, sjukt roligt att dom hörde av sig och ville ha min bil där. Ännu roligare var det när dom rullade bort en ny s-klass för 1,4 mille för att jag skulle stå där. :clap:
Nu kommer det komma en hel hög med bilder på vad som hänt på sistone. Som en del vet så rasade min diff ( trodde jag ) men så var inte fallet, det var en drivknut som hade exploderat så hela fälgen är full med drivknutsfett, muuuuuums!
Har börjat lätta bilen avsevärt, har tömt den på allt onödigt. Dörrarna har kapats ur, ( har ingen bild på det än ) har rivit av baklucka och plockat ur alla rutor utom vindrutan. Har även kapat ur baljan bak.
Skärmar, huv och skufflucka kommer jag gjuta eget i glasfiber så jag får bort ytterligare massa vikt.
Kommer även gå över buren, skall svetsa om det mesta då mycket ser ganska illa ut. Dels för att svetsen ströp gasen när man svetsade och dels för att jag jag aldrig någonsin rört en svets innan jag började med buren.
Kommer även montera i snesträvor bak och mac-p stag fram.
Nytt för denna gång, har ganska nyligen handlat på mig en uppsättning coilovers. Närmare bestämt BC Racing BR serien ( full coils ) från E36 som skall modifieras för att passa 190'n, köpte dom av Andro till ett mycket förmånligt pris, grymt tack för det!
Som 190 har separata fjädrar och stötdämpare original kommer det krävas ganska stora modifieringar för att få detta att lira bra. Bla så lär stötdämpartornen fram helsvetsas ( enbart punktade org ), dock märkte jag ganska nyligen att hjulen har tagit i innerskärmarna så kommer även bredda hjulhusen fram en aning. Sen måste jag även montera mac-p stag in mot buren samt bygga ett fjäderbensstag. Detta är väl mer eller mindre ett måste för att kunna köra med coilovers på 190 ( förutom bredda hjulhusen ).
Bak kommer jag höja tornen ca 1 dm samt bygga om hjulhusen en aning, om det nu blir EVO 1 kit.
Den senaste tiden har jag roat mig med att skrapa golvmatta och gjort div småpill. Fick även hjälp av martin med att torka bort massa klister, stort tack Han passade även på att knäppa lite bilder under tiden jag satt och svor.
Här kommer några bilder på dragbilen samt brukisen. :)
Nu står nr 1 där helt naken... Ser rätt så ängslig ut. Som ni ser på bilderna så har däcken tagit i rätt friskt, så lär bredda en del... Sen har jag lite annat småpill att göra, hela hjulhusen skulle bla behöva lite färg. Sen är väl inte min infästning av bromsslangarna så himla rockig kanske, men vad gör man inte?
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Ojj, har verkligen hänt massor sen jag såg den sist! Du verkar aldrig få slut på energi?! Kul med Veho, tänkte faktiskt åka dit men missade det av någon anledning, men då visste jag inte att din bil/mitt gamla 16V-paket var där, haha :p Nej jag har tyvärr inte blivit omkörd av dig, när var det? Kanske har missat det, men vad kör du för styrsystem till motorn?
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
dannefrokt wrote:Ojj, har verkligen hänt massor sen jag såg den sist! Du verkar aldrig få slut på energi?! Kul med Veho, tänkte faktiskt åka dit men missade det av någon anledning, men då visste jag inte att din bil/mitt gamla 16V-paket var där, haha :p Nej jag har tyvärr inte blivit omkörd av dig, när var det? Kanske har missat det, men vad kör du för styrsystem till motorn?
Ja det har hänt massor, är kass på att uppdatera här som sagt. Nja energi finns det massor av när man vet hur kul man får ha sen. :)
Då var det några andra, var ut vid lantbbruksskolan i rättvik i backen upp mot vikarbyn. Låg bakom eran firmabil, då skickade föraren ut handen och vinkade att ja skulle köra om. Antog att det var du, men tydligen inte.
Jag kör med Vems.
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Haha då lär jag fråga vem det var :p kom du ihåg om det va en kangoo, vw-buss eller ford transit/connect?
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Ja det får du fråga! Dessvärre minns jag inte... Tror det kan varit en VW, men absolut inte säker.
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
[quote="speeds_"]Ja det får du fråga! Dessvärre minns jag inte... Tror det kan varit en VW, men absolut inte säker.[/quote
ajja... såg att du hade en 190 brukis å, vill du ha en costum hatthylla med tillhörande baslåda med två st DLS RW6 basar som monteras i hålet för förbandslådan, behöver inte kapa nåt i plåten och basarna kan väl gämföras med en 8" bas ungefär?
800:- är den din :) Basarna kostar väl 2500:- nånting nytt, bara suttit i min första 190 ett år ungefär ursäkta ot.
ajja... såg att du hade en 190 brukis å, vill du ha en costum hatthylla med tillhörande baslåda med två st DLS RW6 basar som monteras i hålet för förbandslådan, behöver inte kapa nåt i plåten och basarna kan väl gämföras med en 8" bas ungefär?
800:- är den din :) Basarna kostar väl 2500:- nånting nytt, bara suttit i min första 190 ett år ungefär ursäkta ot.
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
dannefrokt wrote:speeds_ wrote:Ja det får du fråga! Dessvärre minns jag inte... Tror det kan varit en VW, men absolut inte säker.[/quote
ajja... såg att du hade en 190 brukis å, vill du ha en costum hatthylla med tillhörande baslåda med två st DLS RW6 basar som monteras i hålet för förbandslådan, behöver inte kapa nåt i plåten och basarna kan väl gämföras med en 8" bas ungefär?
800:- är den din :) Basarna kostar väl 2500:- nånting nytt, bara suttit i min första 190 ett år ungefär ursäkta ot.
Nej tack men tack ialf! Lär prioritera annat tyvärr
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Äntligen funkar nätet igen! Det var på tiden.
Förra helgen hände det ganska mycket. Fick coilsen av andro för någon vecka sedan, det första jag gjorde var att svetsa om dom för att passa på 190, nu skall dom bara pulverlackas sen är dom klara.
Nu till det här med att få allt och lira, dvs bilen skall bli låg och inte slingra som en ål på vägen. Bilden nedan var första testet efter jag svetsat om dom, dom är skruvade max i botten (med full fjädringsväg), dom ni ser så är det inte speciellt upphetsande. Har ca 6 cm till mitten av däcken, vilket är ungefär den höjd den kommer köras på. Med andra ord måste jag hitta minst 6 cm någonstans, och det blir i tornen. Kommer bygga på tornen ca 7-8 cm, men det resulterar i att dom kommer ta i huven, så kommer även behöva höja huven en bit på dessa ställen. Fult, snyggt, bedrövligt? Mig kvittar det faktiskt! Nu är det funktion före form.
Samtidigt i garaget håller Anita koll så jag inte gör något dumt.
Org tornen består av två lager plåt, såklart fanns det rost mellan dessa två. Dock som allt skall höjas kommer det försvinna.
Här ser ni hur dämparen på coilsen är skruvad i botten, då uppstod ytterligare ett problem. Kan inte svänga pga att dämparen tar i k-hämmarfästet. Så blir så illa tvungen att svetsa om fästet för k-hämmare. Kommer även kapa bort org fjäderskålen.
Nu börjar vi här bak. Passar helt perfekt i nedre infästning för dämparen, dock lite större problem i toppen. Så nu lär det kapas!
Tittut! :shifty:
Lite kapande lite slipande och lite pappersmallar, men bra blir det! Nu skall bara motorn hinkas ur så jag kan börja kapa sönder tornen och hjulhusen fram. Har även beställt plastrutor och div rör till buren som borde ramla in i mitten av nästa vecka. Ska bli så himla skönt att få allt snyggt och prydligt, göra om alla halvdana lösningar från förra året, lacka bilen riktigt inuti, snygga till elen, blästra och lacka skivor så man slipper rosten mm mm.
Kommer mer till helgen!
Förra helgen hände det ganska mycket. Fick coilsen av andro för någon vecka sedan, det första jag gjorde var att svetsa om dom för att passa på 190, nu skall dom bara pulverlackas sen är dom klara.
Nu till det här med att få allt och lira, dvs bilen skall bli låg och inte slingra som en ål på vägen. Bilden nedan var första testet efter jag svetsat om dom, dom är skruvade max i botten (med full fjädringsväg), dom ni ser så är det inte speciellt upphetsande. Har ca 6 cm till mitten av däcken, vilket är ungefär den höjd den kommer köras på. Med andra ord måste jag hitta minst 6 cm någonstans, och det blir i tornen. Kommer bygga på tornen ca 7-8 cm, men det resulterar i att dom kommer ta i huven, så kommer även behöva höja huven en bit på dessa ställen. Fult, snyggt, bedrövligt? Mig kvittar det faktiskt! Nu är det funktion före form.
Samtidigt i garaget håller Anita koll så jag inte gör något dumt.
Org tornen består av två lager plåt, såklart fanns det rost mellan dessa två. Dock som allt skall höjas kommer det försvinna.
Här ser ni hur dämparen på coilsen är skruvad i botten, då uppstod ytterligare ett problem. Kan inte svänga pga att dämparen tar i k-hämmarfästet. Så blir så illa tvungen att svetsa om fästet för k-hämmare. Kommer även kapa bort org fjäderskålen.
Nu börjar vi här bak. Passar helt perfekt i nedre infästning för dämparen, dock lite större problem i toppen. Så nu lär det kapas!
Tittut! :shifty:
Lite kapande lite slipande och lite pappersmallar, men bra blir det! Nu skall bara motorn hinkas ur så jag kan börja kapa sönder tornen och hjulhusen fram. Har även beställt plastrutor och div rör till buren som borde ramla in i mitten av nästa vecka. Ska bli så himla skönt att få allt snyggt och prydligt, göra om alla halvdana lösningar från förra året, lacka bilen riktigt inuti, snygga till elen, blästra och lacka skivor så man slipper rosten mm mm.
Kommer mer till helgen!
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Tjusigt! Vad hade du för tomvikt på bilen innan du började riva ut inredning etc? Vad är målet att ned den till?
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
RS 1800 wrote:Tjusigt! Vad hade du för tomvikt på bilen innan du började riva ut inredning etc? Vad är målet att ned den till?
Tack så mycket! :) Låg precis under 1200kg. Så hoppas på att få ner den under 1100, känns inte omöjligt med allt jag rivit ur den. Sen blir det plastskärmar, huv och baklucka. Eller vad tror du?
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Det skall inte vara omöjligt .
Jag vägde min förra året
Glasfiber kofångare fram bak
Ingen taklucka
Kolfiber baklucka och motorhuv
Inget baksäte
Full inredning med elstolar
18" med 245/35 r-däck
Reservdäck
Halvbur (ca 18kg)
Stannade på 1196kg med 10l soppa. Nu är bilen helt rensad så jag hoppas på 1040kg tom men det ska in 45kg bur nu. Så kan bli svårt. Men bilen kommer bara gå bana nu så allt som måste finnas för besiktning ryker.
Ska väga karossen utan motor låda och avgas innan den går till burbyggaren så kan återkomma då.
Men igen grymt bygge
Jag vägde min förra året
Glasfiber kofångare fram bak
Ingen taklucka
Kolfiber baklucka och motorhuv
Inget baksäte
Full inredning med elstolar
18" med 245/35 r-däck
Reservdäck
Halvbur (ca 18kg)
Stannade på 1196kg med 10l soppa. Nu är bilen helt rensad så jag hoppas på 1040kg tom men det ska in 45kg bur nu. Så kan bli svårt. Men bilen kommer bara gå bana nu så allt som måste finnas för besiktning ryker.
Ska väga karossen utan motor låda och avgas innan den går till burbyggaren så kan återkomma då.
Men igen grymt bygge
Last edited by RS 1800 on Mon 20 Jan, 2014 10:02, edited 1 time in total.
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Riktigt fint arbete du gör! Gillar alla smådetaljer som håller samma kvalite på jobbet/utförandet som allt det stora i det hela.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
RS 1800 wrote:Det skall inte vara omöjligt .
Jag vägde min förra året
Glasfiber kofångare fram bak
Ingen taklucka
Kolfiber baklucka och motorhuv
Inget baksäte
Full inredning med elstolar
18" med 245/35 r-däck
Reservdäck
Stannade på 1196kg med 10l soppa. Nu är bilen helt rensad så jag hoppas på 1040kg tom men det ska in 45kg bur nu. Så kan bli svårt. Men bilen kommer bara gå bana nu så allt som måste finnas för besiktning ryker.
Ska väga karossen utan motor låda och avgas innan den går till burbyggaren så kan återkomma då.
Men igen grymt bygge
Lite förvånad att din bil väger såpass mycket, förvisso hade du reservhjul och lite smått pill i den. Vad kommer du köra för stolar nu?
Tack Mikael, kul att höra från dig!
Tack så mycket! :)pasi wrote:Riktigt fint arbete du gör! Gillar alla smådetaljer som håller samma kvalite på jobbet/utförandet som allt det stora i det hela.
Sådär då var motorn ur igen. Som synes på bilderna nedan har det spruckit rätt bra runt tornen, så det kommer behövas en del förstärkning för coilsen.
Hann med lite smått i garaget idag, varav att kapa sönder främre hjulhusen. Kaos, jappjapp..
Re: Mercedes W201 3,0 Turbo
Jäklar vad dom hade spruckit du? Så hårt belastade har dom väl inte varit? Vad är planen med hjulhusen? Kommer dom förstoras nu?
Jag var själv lite förvånad, hade nog hoppats på mindre. Buren satt visserligen i med men det var inte mer än 18kg. Dock vägde den 1350 innan jag började, så 150 kg är inte så illa.
Men den är som sagt helt rensad nu och eftersom den inte kommer att gå på väg längre så ryker allt onödigt. Har inte blivit så mycket bilder sistone, men så fort bilen kommer tillbaka från burbyggare så ska jag försöka uppdatera med liter bilder. Målet är få den så lik 89 års König-Pilsener bilar, ner till minsta knapp. Det som inte kommer att gå att lösa är egentligen hubbar/nav. Men som sagt 1040kg var minimum vikt för 190:an i DTM, så där är också målet.
Jag var själv lite förvånad, hade nog hoppats på mindre. Buren satt visserligen i med men det var inte mer än 18kg. Dock vägde den 1350 innan jag började, så 150 kg är inte så illa.
Men den är som sagt helt rensad nu och eftersom den inte kommer att gå på väg längre så ryker allt onödigt. Har inte blivit så mycket bilder sistone, men så fort bilen kommer tillbaka från burbyggare så ska jag försöka uppdatera med liter bilder. Målet är få den så lik 89 års König-Pilsener bilar, ner till minsta knapp. Det som inte kommer att gå att lösa är egentligen hubbar/nav. Men som sagt 1040kg var minimum vikt för 190:an i DTM, så där är också målet.
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 89 guests