22/8
Ja vad har hänt sen sist? Mestadels har det väl sladdats och hafts kul. I helgen var jag nere på wescrape träffen, vilken sjuk j#$%&a helg! Körde bilen tur och retur vilket blev ca 40 mil i ur och skur och bilen skötte sig kanon! Riktigt skoj att få piska lite motorväg och att bilen går så sjukt bra . Fick även pris för bästa race fitment :clap: Fredrik frågade vad bilen gör 100-200 km/h på, hade ingen aning så vi gjorde en start på 4ans växel och till min förvåning på runt 5 sek, vilket är helt j#$%&a sjukt.
Då var det ändå start på 4an. Tänka sig 1 bars tryck till, tjohojaja!
8/9
Nu har det hänt lite till, både positiva saker och negativa... Det positiva är att jag har blivit av med min banoskuld på driftbash, säger bara helvete va kul det var! Tänkte ta det lite lugnt första varvet men det gick över ca 10 meter ut på banan. Då brast även allt som har med förstånd att göra, körningen gick grymt bra efter man fått köra in sig lite. Fegade inte direkt, och alla dom som sagt "du kommer aldrig våga använda bilen" in my ass
Ca 7e varvet lyckades jag sopa av baklänges ut i sandlådan så avgassystemet ramlade ner och ett fäste för avgassystemet på lådan gick rakt av. Men vad kan inte lite buntband lösa?
På med nya sulor och ut igen, hann köra ca 7 varv igen sen kastade förmodligen en spridare in handduken så det blev totalras. Spridarna ska skickas iväg ill BJP Race i veckan på kontroll, är det inget fel på nr 5 så är det ventilsätet som lossnade. Sjukt tråkigt att det inte hann bli mer körning.... Men det var kul så länge det varade!
Ny motor är inköpt, kastar ihop denna lite snabbt så jag hinner köra lite mer denna säsong. Sen river jag ner den i vinter och gör allt rätt. :)
Lite bilder och film från DB.
Filmklipp:
http://vimeo.com/104947190 14/9
Bytte till mig en 530D låda, en av dom grova med 35mm ingående axel så nu skall man inte behöva oroa sig över något ras där inte.. Skall lämna den på svepbyte asap :)
Nu j#$%&a ska det hålla, dock blir det väl en plus 50kg på bilen, men man får väl kompensera det med lite mer laddtryck då
9/11
Blev ganska stora framsteg i helgen, subframen är mer eller mindre helt svetsad och klar för blästring. Trodde det skulle bli en del bök att få till det bra men det gick mycket smidigare än väntat. Det är bara främre fästet på diffen som jag är lite kluven över, har lite olika ideer så får se hur det blir. Men nu sitter den där ialf! Finns dock en risk att diffen kommer ta i ovanför subframen i karossen, men slägga har man väl använt förut?
Skall lämna iväg den på blästring så fort som möjligt så jag kan pulverlacka den snarast. Innan jag kan börja montera allt så skall det byggas ställbara camberstag samt casterstag, spindlarna skall blästras och pulverlackas sen är det lite småpill med drivaxlarna osv.