Uppdaterade mitt Vems, skulle inte gjort det... Direkt efter start såg jag att tändningen låg ovanligt lågt och bilen gick fruktansvärt dåligt, hittade då en ny funktion som aktiverades när jag uppdaterade sprutet som ställde bak tändningen vid vissa temperaturer, fick avaktivera den och nu funkar den biten. Nu har jag problem med misständningar på högre laddtryck, hade aldrig sådana problem innan.... Så tror det kan vara något annat i sprutet som spökar som jag inte kan hitta.
I övrigt så funkar allt kanon! Nya drivlinan känns underbar! Och känslan av att ha ett riktigt spakställ och ingen svetsdiff <3
Nu är det väl lite småpill kvar som att montera lyktorna riktigt, fixa listerna under lyktorna, dörrsidor. Glasfiberhuven får bli till nästa säsong, så kommer köra med min buliga fula med hål i ett tag till.
Nu när jag haft lite tid över gjorde jag ett lite vettigare fjäderbensstag med inbyggd vevhusvent. Blev rätt så mycket cleanare
I förrgår var det dags vikta in bilen, försöka ställa coilsen relativt vettigt. Fick inte till det helt 100 tyvärr, men helt klart bättre än innan. Totalvikten blev bättre än förväntat, under 1200kg med denna drivlina är inte illa! Bara diffen väger 55 kg :eh: Detta var med 20 liter bränsle och utan huv, så lägg på 15 kg på huven.
Det var allt för denna gång! Åka bänk står på tur, inväntar att deras datorn till bänken skall komma hem från rep. :)