Stein's Mb 190E 3.2 Turbo

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
Stein Erik Svåsand
Prospect
Prospect
Posts: 32
Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29

Re: Stein's Mb 190E 3.2 Turbo

Postby Stein Erik Svåsand » Fri 18 Jan, 2013 21:38

Da var veiv, svinghjul og tilton clutch levert inn til EBB. :)

User avatar
Stein Erik Svåsand
Prospect
Prospect
Posts: 32
Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29

Re: Stein's Mb 190E 3.2 Turbo

Postby Stein Erik Svåsand » Mon 25 Feb, 2013 23:37

Legger ut noen bilder av travers og diff, samt steaming av tectyl under bilen!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


190e 165mm diff og e320 210mm ASD

Image

Image

Image

Image

Image

Fremre feste passer, men bakplaten skal kappes ut og må sveises inn bakplate ifra w124 subframe,
også må gulvet over diffen heves 3-4 cm for å få plass til diffen.

Image

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Stein's Mb 190E 3.2 Turbo

Postby Marie » Tue 26 Feb, 2013 00:13

Stein Erik Svåsand wrote:Legger ut noen bilder av travers og diff, samt steaming av tectyl under bilen!

Jag hittar inga bilder på att du sprutar tectyl på bilen. Har du missat dem?
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
kentapenta
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1565
Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
Location: tingsryd

Re: Stein's Mb 190E 3.2 Turbo

Postby kentapenta » Tue 26 Feb, 2013 00:30

Redan imponerad :-D
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.

User avatar
Stein Erik Svåsand
Prospect
Prospect
Posts: 32
Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29

Re: Stein's Mb 190E 3.2 Turbo

Postby Stein Erik Svåsand » Wed 06 Mar, 2013 01:45

Veivparti og clutch henta hos ebb i helga.
Ser veldig bra ut, svinghjulet havna på 5.4kg, som blir 9,3kg med clutchen.
Blir bra det imotsetning til gamle svinghjulet og clutchen som vegde 17kg!


Image


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests