sskalman wrote:
är nog läge för en annan utväxling
Detta bekymmer har du väl lösning på?
sskalman wrote:
är nog läge för en annan utväxling
aroncbds wrote:Elbränslepumpen därbak kan du kasta ut så länge du inte ska köra mynäturbo-setup på typ 400hk+, då 603:an har en mekanisk förmatarpump. En sak färre som kan krångla...
Hynboholm wrote:sskalman wrote:
är nog läge för en annan utväxling
Detta bekymmer har du väl lösning på?
sskalman wrote:idag rök klarglasen, va tycker ni? ja tror original får sitta på :)
sskalman wrote:idag rök klarglasen, va tycker ni? ja tror original får sitta på :)
Hynboholm wrote:
Original ska det vara!
Ps. (jag ska plocka fram klumpen och kolla detta med ASD eller ej,
jag kommer inte ihåg riktigt...)
huckstar wrote:Blev mycket bättre nu, jag har klump med ASD.
MB_Star wrote:Du skulle ha tatt fram storsläggan innan du stoppa i motorn tyvärr... du får palla upp motorn mellan fästet och gummit me en stor mutter eller något liknande.
sskalman wrote:MB_Star wrote:Du skulle ha tatt fram storsläggan innan du stoppa i motorn tyvärr... du får palla upp motorn mellan fästet och gummit me en stor mutter eller något liknande.
tog släggan för o få plats för WGn men trodde avgashuset skulle klara sig de tar ju som i själva fjädertornet så där ville ja inte slå :S
MB_Star wrote:sskalman wrote:MB_Star wrote:Du skulle ha tatt fram storsläggan innan du stoppa i motorn tyvärr... du får palla upp motorn mellan fästet och gummit me en stor mutter eller något liknande.
tog släggan för o få plats för WGn men trodde avgashuset skulle klara sig de tar ju som i själva fjädertornet så där ville ja inte slå :S
Ja men skruva ur bulten till motorn och lyft upp lite.. sen lägger du brickor eller mutter emellan.
tar det fortfarande i så knölen på avgas huset går att slipa bort.
inte så svårt att ta bort bränslepumpen..
jag letade ett rör som passade i den stora slangen sen en som passade i den lilla.
sen svetsade jag ihop dom... vips så har du en övergång.
sskalman wrote:
okejokejj, ska ta en titt på de bägge:) satt en båtblåsa före filtret nu o de funkar för stunden men om man gasar på ordentligt länge så vill den suga ihop...
hur har du gjort med stoppen, ja tog en såndär vakumventil och den öppnar o suger stopp på en gång när man vrider av men den vill inte släppa direkt när den får + igen :S nåste vrida av o på nyckeln ett par ggr innan den vill gå upp o starta igen :S
sskalman wrote: en båtblåsa
Mimmi wrote:sskalman wrote: en båtblåsa
Hej!
Förlåt en nyfiken fråga: Vad är det?
Marie wrote:Mimmi wrote:sskalman wrote: en båtblåsa
Hej!
Förlåt en nyfiken fråga: Vad är det?
En pumpblåsa som sitter på bränsleslangen till vissa utombordare skulle jag tro.
Users browsing this forum: No registered users and 76 guests