FenixxLasses s124 250TD "original"
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
ett ypperligt exempel på att milen inte dödar en mb,utan rosten,e väl samma med alla bilar,men,men,bilen e ju 20 år,o hur fin som helst
Ett hundratal mb
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Grattis för en riktig fräsch och fin bil! Glädjande att läsa att den ska bevaras i originalskick!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Såg mkt fin ut...det känns härligt att se en sådan i det skicket!! Hör du av Jönsson någe då??
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
aroncbds wrote:Grattis för en riktig fräsch och fin bil! Glädjande att läsa att den ska bevaras i originalskick!
Håller med
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Tackar gott folk
Här händer det inte mycket just nu, fullt upp med dom två föreningarna jag sitter i samt att man vart sjuk som en gris i en vecka nu!
Börjar dock bli i bättre form, så blir att meka i nya projektet i helgen, och till veckan blir det lite pill i kombin. Ska byta huvudkopplingscylinder (NY!), byta ventilkåpspackning samt tätningsringen till vevhusventen på ventilkåpan och sen nån gång försöka lokalisera felet till softclosen i skuffluckan.
Blir lika j#$%&a nöjd varje gång jag kommer ut på parkeringen och ser hur fräsch bilen är, så börjar mer och mer fundera på att behålla denna bil ett bra tag. Brukar annars ofta byta lite för tidigt Sen att den startade silkeslent i måndags efter att ha stått utan motorvärmare sen lördagkväll och termometern stod på -19 gjorde inte saken sämre! Vart akut då jag kom hem lördag kväll, då magsjukan slog till, sen har man övergått till grym förkylning utan avbrott mellan sjukdomarna, så man är lite mör ska tilläggas!
Är i valet och kvalet om man ska byta baklucka, lacka om den som sitter eller bara byta listen på den och inte bry sej i bucklorna som finns där. Byta ut den betyder oftast att man byter mot en där det är lite ytrost. Lacka den så kommer jag garanterat irritera mej på nyansskillnaden som garanterat uppstår. Leva med bucklorna må så vara, men synd på bilen då det är det enda felet med den.
Svårt det där...
Har nu hunnit avverka rätt så många mil i bilen då garaget ligger 4 mil hemifrån och man försöker vara där så ofta det bara går. En vecka då jag bara inte hade tid med garaget på grund av en massa möten så blev det endast stadskörning med en del kallstarter, då hade den dragit 0,81 vid mätning, får ju ändå tas som rätt bra på en 22år gammal bil där man tyvärr får hålla fullt överallt för att ens försöka hänga med trafikrytmen. Den skulle inte må illa av en förställning av pumpen känner jag, lite väl klen tyvärr. Börja skruva upp bränslet tänker jag inte göra, men just förställningen brukar göra mycket för vridet, så ska be en gammal vän som e grymmast på detta skruva till den lite
Mycket text blev det, men blir inte många timmar utanför lägenheten nu på dagarna så ni som hunnit läsa hit utan att få kväljningar kanske ändå fann det hyfsat intressant i alla fall
Här händer det inte mycket just nu, fullt upp med dom två föreningarna jag sitter i samt att man vart sjuk som en gris i en vecka nu!
Börjar dock bli i bättre form, så blir att meka i nya projektet i helgen, och till veckan blir det lite pill i kombin. Ska byta huvudkopplingscylinder (NY!), byta ventilkåpspackning samt tätningsringen till vevhusventen på ventilkåpan och sen nån gång försöka lokalisera felet till softclosen i skuffluckan.
Blir lika j#$%&a nöjd varje gång jag kommer ut på parkeringen och ser hur fräsch bilen är, så börjar mer och mer fundera på att behålla denna bil ett bra tag. Brukar annars ofta byta lite för tidigt Sen att den startade silkeslent i måndags efter att ha stått utan motorvärmare sen lördagkväll och termometern stod på -19 gjorde inte saken sämre! Vart akut då jag kom hem lördag kväll, då magsjukan slog till, sen har man övergått till grym förkylning utan avbrott mellan sjukdomarna, så man är lite mör ska tilläggas!
Är i valet och kvalet om man ska byta baklucka, lacka om den som sitter eller bara byta listen på den och inte bry sej i bucklorna som finns där. Byta ut den betyder oftast att man byter mot en där det är lite ytrost. Lacka den så kommer jag garanterat irritera mej på nyansskillnaden som garanterat uppstår. Leva med bucklorna må så vara, men synd på bilen då det är det enda felet med den.
Svårt det där...
Har nu hunnit avverka rätt så många mil i bilen då garaget ligger 4 mil hemifrån och man försöker vara där så ofta det bara går. En vecka då jag bara inte hade tid med garaget på grund av en massa möten så blev det endast stadskörning med en del kallstarter, då hade den dragit 0,81 vid mätning, får ju ändå tas som rätt bra på en 22år gammal bil där man tyvärr får hålla fullt överallt för att ens försöka hänga med trafikrytmen. Den skulle inte må illa av en förställning av pumpen känner jag, lite väl klen tyvärr. Börja skruva upp bränslet tänker jag inte göra, men just förställningen brukar göra mycket för vridet, så ska be en gammal vän som e grymmast på detta skruva till den lite
Mycket text blev det, men blir inte många timmar utanför lägenheten nu på dagarna så ni som hunnit läsa hit utan att få kväljningar kanske ändå fann det hyfsat intressant i alla fall
Nuvarande: 190 V8 Projekt
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Grymt skick måste jag säga! Grattis till en såpass välvårdad vagn!
återfall wrote:Cpt Tuttle wrote:Om detta var intressant?
Klart mer intressant än de flesta 124or som postas upp här.
håller med
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Uppdate.
Nu har man fått bytt huvudkopplingscylindern, vaccumstängaren på pumpen, ventilkåpspackningen samt vevhusventspackningen på ventilkåpan. Inga bilder tyvärr, lämnade bort bytet av kopplinscylindern och kom bara inte ihåg att ta nå bilder på det övriga.
Pumpen är fortfarande orörd, inte hunnit så långt då dagarna vart mer än fulltecknade. Ska ner till Jönköping under påsken för att gå på Elmia och titta på Bilsport Performance and Custom Motor Show så då kommer första långturen med bilen
Använt bilen då vi arrangerat Action Day med föreningen, grymt skönt med kombi så man kan frakta lite grejer Nackdelen är att man hållt bilen så ren att den nu måste få sej en ordentlig genomgång då den blev lite smutsig i bagaget
Nu har man fått bytt huvudkopplingscylindern, vaccumstängaren på pumpen, ventilkåpspackningen samt vevhusventspackningen på ventilkåpan. Inga bilder tyvärr, lämnade bort bytet av kopplinscylindern och kom bara inte ihåg att ta nå bilder på det övriga.
Pumpen är fortfarande orörd, inte hunnit så långt då dagarna vart mer än fulltecknade. Ska ner till Jönköping under påsken för att gå på Elmia och titta på Bilsport Performance and Custom Motor Show så då kommer första långturen med bilen
Använt bilen då vi arrangerat Action Day med föreningen, grymt skönt med kombi så man kan frakta lite grejer Nackdelen är att man hållt bilen så ren att den nu måste få sej en ordentlig genomgång då den blev lite smutsig i bagaget
Nuvarande: 190 V8 Projekt
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Ja här står det still!
All min tid går åt till nya bygget, bråda dagar nu då solen står som högst och SFRO besiktning samt reggning och kontrollbesiktning är bokade!
Har ännu inte startat nån projekttråd om detta bygge då den kommer hållas lite hemlig tills den e klar, kändes som en rolig grej bara
Provkört har man i alla fall, sjukt rolig grej blir det, kommer gå en del däck Nä, nu släppa tangentbordet och knalla till bilen och fortsätta, ses till sommaren nånstans i Sverige
All min tid går åt till nya bygget, bråda dagar nu då solen står som högst och SFRO besiktning samt reggning och kontrollbesiktning är bokade!
Har ännu inte startat nån projekttråd om detta bygge då den kommer hållas lite hemlig tills den e klar, kändes som en rolig grej bara
Provkört har man i alla fall, sjukt rolig grej blir det, kommer gå en del däck Nä, nu släppa tangentbordet och knalla till bilen och fortsätta, ses till sommaren nånstans i Sverige
Nuvarande: 190 V8 Projekt
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
FenixxLasse wrote:Ja här står det still!
All min tid går åt till nya bygget, bråda dagar nu då solen står som högst och SFRO besiktning samt reggning och kontrollbesiktning är bokade!
Har ännu inte startat nån projekttråd om detta bygge då den kommer hållas lite hemlig tills den e klar, kändes som en rolig grej bara
Provkört har man i alla fall, sjukt rolig grej blir det, kommer gå en del däck Nä, nu släppa tangentbordet och knalla till bilen och fortsätta, ses till sommaren nånstans i Sverige
Jag tror jag vet vad det är för hemligt bygge skitballt.
220b 61a
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
peewee wrote:FenixxLasse wrote:Ja här står det still!
All min tid går åt till nya bygget, bråda dagar nu då solen står som högst och SFRO besiktning samt reggning och kontrollbesiktning är bokade!
Har ännu inte startat nån projekttråd om detta bygge då den kommer hållas lite hemlig tills den e klar, kändes som en rolig grej bara
Provkört har man i alla fall, sjukt rolig grej blir det, kommer gå en del däck Nä, nu släppa tangentbordet och knalla till bilen och fortsätta, ses till sommaren nånstans i Sverige
Jag tror jag vet vad det är för hemligt bygge skitballt.
Om det är så att du har rätt så... jo, den e brutal!
Nuvarande: 190 V8 Projekt
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
Då var bilen såld, med en tår i ögat
Nuvarande: 190 V8 Projekt
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
När är det hemliga bygget klart då?
220b 61a
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Re: FenixxLasses s124 250TD "original"
peewee wrote:När är det hemliga bygget klart då?
Ja du, jag har haft sån sinnessjuk otur med denna bil att inte ens hälften hade brytit ner mej vilken annan gång som helst, men jag har gett mej f-n på att den ska igång i sommar, så kämpar på så gott det går. Har gått och hävt sönder axeln i jobbet oxå, så får knappt använda min högra arm, så allt går i slowmotion nu.
Förhoppning är att den ska vara klar till Vallåkraresan i augusti, den som lever får se
Nuvarande: 190 V8 Projekt
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Tidigare kärror:
-87 S124 250TD
-93A W124 250 DT
-79 W123 300 D
-86 W126 300 SDL
-71 220 D limo
-83 W123 300 D limo
-86 W124 250 D
-86 W124 250 D
-87 W124 200 D
-90 W124 300 D
-91 W124 300 D
-73 W116 300 SDT
-89 W201 190 E 2,3 Turbo
-87 W124 250 TD
-91 W124 250 TD
-90 W201 190 D
-82 W123 300 DT
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 87 guests