La kompletteringsbeställningen på min lilla fadäs idag. Beställt blev 1st luftfilter, 1st Sportlineemblem samt 31st o-ringar till oljetuberna. Någon som har måtten på exakt hur Sportlineemblemen ska sitta? Bör väl rengöra rätt noga innan så att tejpen fäster. Hur brukar ni göra?
Sen om det är någon vänlig själ som möjligvis har en trevlig liten Sportlineknopp till salu i bra skick så vore det snällt..:)
Mercedes E420 Sportline 1994 projekt nedlagt.
Re: Mercedes E420 Sportline 1994
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994
Pillade lite med bilen idag. Blev inte jättemycket gjort men skönt att bara vara i garaget i fisa runt.
Petade bort de gamla, stenhårda packningarna från oljetuberna. Väntar på resterande nu. Blir rengöring sen på med nya packningar:
Slängde även i nya luftfilter så jag vet när det är gjort. Helt otroligt att bilen gått så bra som den gjort med ett, bokstavligt talat, råttbo i ena burken :
Slängde även på Sportlineemblemen o är mycket nöjd med resultatet. Nu saknas bara sportlineväxelspaken.. :
Försökte mig även på att plocka lös saccot på dörrarna. Dock utan resultat trots att jag lossar skruvarna, bänder försiktigt i underkant. Har sabbat ett clips redan. Kommer inte ihåg hur jag gjorde på 190n när jag tog bort. Ska clipsen i nederkant sitta kvar på planket eller i dörren när jag lossat?
Petade bort de gamla, stenhårda packningarna från oljetuberna. Väntar på resterande nu. Blir rengöring sen på med nya packningar:
Slängde även i nya luftfilter så jag vet när det är gjort. Helt otroligt att bilen gått så bra som den gjort med ett, bokstavligt talat, råttbo i ena burken :
Slängde även på Sportlineemblemen o är mycket nöjd med resultatet. Nu saknas bara sportlineväxelspaken.. :
Försökte mig även på att plocka lös saccot på dörrarna. Dock utan resultat trots att jag lossar skruvarna, bänder försiktigt i underkant. Har sabbat ett clips redan. Kommer inte ihåg hur jag gjorde på 190n när jag tog bort. Ska clipsen i nederkant sitta kvar på planket eller i dörren när jag lossat?
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
Det räcker med att ta bort skruvarna,sen ska saccot skjutas i sidled ,kommer inte ihåg om det va bakåt eller framåt.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
pasi wrote:Det räcker med att ta bort skruvarna,sen ska saccot skjutas i sidled ,kommer inte ihåg om det va bakåt eller framåt.
Tyvärr så sitter det olika clips uppe och nere. Så de nedersta måste bändas loss före man skjuter planket bakåt
Edit: Var tydligen både bakåt o framåt
Last edited by johan h on Tue 26 Feb, 2013 22:17, edited 1 time in total.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
johan h wrote:pasi wrote:Det räcker med att ta bort skruvarna,sen ska saccot skjutas i sidled ,kommer inte ihåg om det va bakåt eller framåt.
Tyvärr så sitter det olika clips uppe och nere. Så de nedersta måste bändas loss före man skjuter planket bakåt
Här kommer en länk till en gammal tråd hur man demonterar planken
http://www.mbsca.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=26946
Henry
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
Henry wrote:johan h wrote:pasi wrote:Det räcker med att ta bort skruvarna,sen ska saccot skjutas i sidled ,kommer inte ihåg om det va bakåt eller framåt.
Tyvärr så sitter det olika clips uppe och nere. Så de nedersta måste bändas loss före man skjuter planket bakåt
Här kommer en länk till en gammal tråd hur man demonterar planken
http://www.mbsca.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=26946
Tusen tack för bilderna Henry! Så svårt att se hur man får loss det när man inte ser clipsens konstruktion!
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
Var nere en sväng i garaget o pös lite idag. Tanken är att få loss Saccot men jag tror att inte det blir förs jag ställt på o besiktigat bilen. Isf. så plockar jag bort saccot helt, tvättar o vaxar under samt byter tejpen med en gång. Eftersom det är trångt o jag inte har rinnande vatten i garaget så känns det onödigt. Det som ligger på menyn framöver är en rejäl uppfräschning av motorutrymmet. Har börjat med att fetta av plastdetaljerna. Jag var lite fundersam om det inte skulle bli repigt på plasten p.g.a. att jag fettar in o torkar av (utan vatten) men plasten var reptålig o det verkar fungera. Jag hann bara rengöra luftburkarna o det var inga problem. Får se om jag vågar göra det med den stora luftrenaren. Kanske tar med den o spolar den i tvätthallen. Inge kul om den skulle bli repig. Jag kommer lägga mycket tid på motorutrymmet så får vi se om det ger något :)
Ska försöka få tag på de två mjuka luftrören in till luftboxen då skumgummit i dessa såg lite tråkigt ut.
Nästa prio är att byta kabelhärvan o den kommer att beställas inom kort!
Ett annat steg i att bli fri från MB-Gävle är att jag köpte en egen kodläsare. Jag misstänker att det säkert ligger en hel del gamla koder o skräpar som inte nollats efter reparation o tanken är att jag ska kolla allt sen rensa. Dessutom har jag varit o fipplat på gasreglaget under huven vilket är big no no eftersom bilen går in i limp home mode efter några gasningar. Det lär generera en del felaktiga koder.
Ska försöka få tag på de två mjuka luftrören in till luftboxen då skumgummit i dessa såg lite tråkigt ut.
Nästa prio är att byta kabelhärvan o den kommer att beställas inom kort!
Ett annat steg i att bli fri från MB-Gävle är att jag köpte en egen kodläsare. Jag misstänker att det säkert ligger en hel del gamla koder o skräpar som inte nollats efter reparation o tanken är att jag ska kolla allt sen rensa. Dessutom har jag varit o fipplat på gasreglaget under huven vilket är big no no eftersom bilen går in i limp home mode efter några gasningar. Det lär generera en del felaktiga koder.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
johan h wrote:Var nere en sväng i garaget o pös lite idag. Tanken är att få loss Saccot men jag tror att inte det blir förs jag ställt på o besiktigat bilen. Isf. så plockar jag bort saccot helt, tvättar o vaxar under samt byter tejpen med en gång. Eftersom det är trångt o jag inte har rinnande vatten i garaget så känns det onödigt. Det som ligger på menyn framöver är en rejäl uppfräschning av motorutrymmet. Har börjat med att fetta av plastdetaljerna. Jag var lite fundersam om det inte skulle bli repigt på plasten p.g.a. att jag fettar in o torkar av (utan vatten) men plasten var reptålig o det verkar fungera. Jag hann bara rengöra luftburkarna o det var inga problem. Får se om jag vågar göra det med den stora luftrenaren. Kanske tar med den o spolar den i tvätthallen. Inge kul om den skulle bli repig. Jag kommer lägga mycket tid på motorutrymmet så får vi se om det ger något :)
Ska försöka få tag på de två mjuka luftrören in till luftboxen då skumgummit i dessa såg lite tråkigt ut.
Nästa prio är att byta kabelhärvan o den kommer att beställas inom kort!
Ett annat steg i att bli fri från MB-Gävle är att jag köpte en egen kodläsare. Jag misstänker att det säkert ligger en hel del gamla koder o skräpar som inte nollats efter reparation o tanken är att jag ska kolla allt sen rensa. Dessutom har jag varit o fipplat på gasreglaget under huven vilket är big no no eftersom bilen går in i limp home mode efter några gasningar. Det lär generera en del felaktiga koder.
Schysst! Vart kan man få fatt i en sådan apparat?
/Markus
Nuvarande bilar:
Mercedes Benz 500E 5.0 1992
Mercedes Benz 300TDT 1993 OM606
Mercedes Benz 500E 5.0 1992
Mercedes Benz 300TDT 1993 OM606
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
-Mackan- wrote:johan h wrote:Var nere en sväng i garaget o pös lite idag. Tanken är att få loss Saccot men jag tror att inte det blir förs jag ställt på o besiktigat bilen. Isf. så plockar jag bort saccot helt, tvättar o vaxar under samt byter tejpen med en gång. Eftersom det är trångt o jag inte har rinnande vatten i garaget så känns det onödigt. Det som ligger på menyn framöver är en rejäl uppfräschning av motorutrymmet. Har börjat med att fetta av plastdetaljerna. Jag var lite fundersam om det inte skulle bli repigt på plasten p.g.a. att jag fettar in o torkar av (utan vatten) men plasten var reptålig o det verkar fungera. Jag hann bara rengöra luftburkarna o det var inga problem. Får se om jag vågar göra det med den stora luftrenaren. Kanske tar med den o spolar den i tvätthallen. Inge kul om den skulle bli repig. Jag kommer lägga mycket tid på motorutrymmet så får vi se om det ger något :)
Ska försöka få tag på de två mjuka luftrören in till luftboxen då skumgummit i dessa såg lite tråkigt ut.
Nästa prio är att byta kabelhärvan o den kommer att beställas inom kort!
Ett annat steg i att bli fri från MB-Gävle är att jag köpte en egen kodläsare. Jag misstänker att det säkert ligger en hel del gamla koder o skräpar som inte nollats efter reparation o tanken är att jag ska kolla allt sen rensa. Dessutom har jag varit o fipplat på gasreglaget under huven vilket är big no no eftersom bilen går in i limp home mode efter några gasningar. Det lär generera en del felaktiga koder.
Schysst! Vart kan man få fatt i en sådan apparat?
/Markus
Köpte min av denna kille på Ebay:
http://www.ebay.com/itm/Diagnostic-code ... 9172910%26
Det finns mer avancerade med diagram etc. men jag behöver bara rensa gamla koder o ha om det skulle vara fel framöver. Prisvärd o lätt att ha med sig i bilen ifall det skulle hända något
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130226
-Mackan- wrote:johan h wrote:Var nere en sväng i garaget o pös lite idag. Tanken är att få loss Saccot men jag tror att inte det blir förs jag ställt på o besiktigat bilen. Isf. så plockar jag bort saccot helt, tvättar o vaxar under samt byter tejpen med en gång. Eftersom det är trångt o jag inte har rinnande vatten i garaget så känns det onödigt. Det som ligger på menyn framöver är en rejäl uppfräschning av motorutrymmet. Har börjat med att fetta av plastdetaljerna. Jag var lite fundersam om det inte skulle bli repigt på plasten p.g.a. att jag fettar in o torkar av (utan vatten) men plasten var reptålig o det verkar fungera. Jag hann bara rengöra luftburkarna o det var inga problem. Får se om jag vågar göra det med den stora luftrenaren. Kanske tar med den o spolar den i tvätthallen. Inge kul om den skulle bli repig. Jag kommer lägga mycket tid på motorutrymmet så får vi se om det ger något :)
Ska försöka få tag på de två mjuka luftrören in till luftboxen då skumgummit i dessa såg lite tråkigt ut.
Nästa prio är att byta kabelhärvan o den kommer att beställas inom kort!
Ett annat steg i att bli fri från MB-Gävle är att jag köpte en egen kodläsare. Jag misstänker att det säkert ligger en hel del gamla koder o skräpar som inte nollats efter reparation o tanken är att jag ska kolla allt sen rensa. Dessutom har jag varit o fipplat på gasreglaget under huven vilket är big no no eftersom bilen går in i limp home mode efter några gasningar. Det lär generera en del felaktiga koder.
Schysst! Vart kan man få fatt i en sådan apparat?
/Markus
Köpte min av denna kille på Ebay:
http://www.ebay.com/itm/Diagnostic-code ... 9172910%26
Det finns mer avancerade med trender etc. men jag behöver bara rensa gamla koder o ha om det skulle vara fel framöver. Prisvärd o lätt att ha med sig i bilen ifall det skulle hända något
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130308
Igår var jag nere o pillade lite i garaget. Fick även finbesök av Hellgren som tagit steget över o numer blivit en äkta Brynäsare..
Sååå.. Idag var en ledig dag med allt vad det innebär. Städa, handla laga blää... Helt inne i min egen värd med på tok för mycket koffein i kroppen, lite schysst musik i lurarna o med dammsugaren morrandes så kunde det väl vara skönt med en liten paus? Ebay kanske har något roligt att erbjuda? Oj vad mycket godis det fanns.. Hm.. Delphi, vad är det? . En hög med sladdar med schysst isolering? Varför inte! KÖP!
Jag hade i princip tre alternativ att välja mellan för att köpa fräsch kabelhärva. Vilket skulle ni valt..?
Lokala MB: Ca 10 000:-
Från Tyskland: Ca 4 400:- (inkl. frakt)
Från Ebay: 2 271:- (begagnat Delphi tillverkat 2004 i bra skick inkl. frakt )
Skulle väl säga att jag är rätt nöjd med köpet. Nu väntar jag bara på att det där härliga paketet ska landa i brevlådan. Massor av bilder på bytet utlovas
Sååå.. Idag var en ledig dag med allt vad det innebär. Städa, handla laga blää... Helt inne i min egen värd med på tok för mycket koffein i kroppen, lite schysst musik i lurarna o med dammsugaren morrandes så kunde det väl vara skönt med en liten paus? Ebay kanske har något roligt att erbjuda? Oj vad mycket godis det fanns.. Hm.. Delphi, vad är det? . En hög med sladdar med schysst isolering? Varför inte! KÖP!
Jag hade i princip tre alternativ att välja mellan för att köpa fräsch kabelhärva. Vilket skulle ni valt..?
Lokala MB: Ca 10 000:-
Från Tyskland: Ca 4 400:- (inkl. frakt)
Från Ebay: 2 271:- (begagnat Delphi tillverkat 2004 i bra skick inkl. frakt )
Skulle väl säga att jag är rätt nöjd med köpet. Nu väntar jag bara på att det där härliga paketet ska landa i brevlådan. Massor av bilder på bytet utlovas
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130308
johan h wrote:Igår var jag nere o pillade lite i garaget. Fick även finbesök av Hellgren som tagit steget över o numer blivit en äkta Brynäsare..
Nu ska du inte snacka skit här kommer aldrig bli en riktig brynäsare utan kommer alltid vara Skellefteå som gäller!!
Och för er som inte fattar så snackar jag hockey, elitserien, kommer alltid vara hårda känslor mellan skellefteå och brynäs
Men trevligt besök var det, kul snacka lite skit och kika in bilen!
Grattis till ebay-köpet, hjälper gärna till med bytet om du vill ha hjälp.
David Hellgren -85
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130308
Hellgren wrote:johan h wrote:Igår var jag nere o pillade lite i garaget. Fick även finbesök av Hellgren som tagit steget över o numer blivit en äkta Brynäsare..
Nu ska du inte snacka skit här kommer aldrig bli en riktig brynäsare utan kommer alltid vara Skellefteå som gäller!!
Och för er som inte fattar så snackar jag hockey, elitserien, kommer alltid vara hårda känslor mellan skellefteå och brynäs
Men trevligt besök var det, kul snacka lite skit och kika in bilen!
Grattis till ebay-köpet, hjälper gärna till med bytet om du vill ha hjälp.
Fast silver är ju en ädel metall med även om den inte....
Jag hör av mig så fort jag får hem grejerna så laddar jag upp med lite pilsner så gör vi ett ryck. Så får vi väl se hur mycket pilsner o hur lite mek det blir. Men det gäller ju som sagt att skynda långsamt med vissa saker..
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130311
Grattis till kabelhärvan! Nu kommer du att kunna sova gott (och dricka pilsner) :).
Re: Mercedes E420 Sportline 1994 Uppdaterad 20130311
doolar wrote:Grattis till kabelhärvan! Nu kommer du att kunna sova gott (och dricka pilsner) :).
Tack! Men ska jag vara riktigt ärlig så köpte jag den för att få skruva. För när jag får skruva så blir jag svettig o då måste jag ju dricka något. Mest lämpligast då är pilsner
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 76 guests