jahapp.. sådär går det när man ska burna... =)
hittade en w126 i ökenrally utförenade!
W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Vår knäckta drivaxel visar sig ställa till med mer problem än vad vi kunnat ana. Enligt våra mätningar är vår axel 550 mm lång. Den vi beställde visade sig vara 580 mm lång. Nu har min kollega fått korn på en som är 520 mm lång.
Då kommer frågan: Hur många olika drivaxellängder finns det till W126? Har det med diffen att göra för skrothandlarna säger att höger och vänster sida är lika långa.
Och hur vet man om man har en diffbroms?
Tacksam för svar och ett tips på var jag hittar en drivaxel i rätt längd. Jo, det är otroligt bråttom också ...
/Projektledare Jens
Då kommer frågan: Hur många olika drivaxellängder finns det till W126? Har det med diffen att göra för skrothandlarna säger att höger och vänster sida är lika långa.
Och hur vet man om man har en diffbroms?
Tacksam för svar och ett tips på var jag hittar en drivaxel i rätt längd. Jo, det är otroligt bråttom också ...
/Projektledare Jens
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Kraniel wrote:Vår knäckta drivaxel visar sig ställa till med mer problem än vad vi kunnat ana. Enligt våra mätningar är vår axel 550 mm lång. Den vi beställde visade sig vara 580 mm lång. Nu har min kollega fått korn på en som är 520 mm lång.
Då kommer frågan: Hur många olika drivaxellängder finns det till W126? Har det med diffen att göra för skrothandlarna säger att höger och vänster sida är lika långa.
Och hur vet man om man har en diffbroms?
Du har diffbroms om det står ASD i ett av varningslamporna i din instrumentpanel. Du kan även se detta under bilen då det går ett rör till diffen på bilar med ASD.
Kraniel wrote:Tacksam för svar och ett tips på var jag hittar en drivaxel i rätt längd. Jo, det är otroligt bråttom också ...
/Projektledare Jens
Ring och kolla med Micke på Mercaskroten.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
M116 wrote:M103 fanns ju annars som 3,2 liters AMG version och givetvis även som Brabus 3,6 liters:
En röd ventilkåpa matchar nog fint i en röd "sugga".
Hade ingen aning om att Brabus tillhandahöll biturbo .
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
johan h wrote:Hade ingen aning om att Brabus tillhandahöll biturbo .
Mycket ska ha mer.....
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
- kentapenta
- Hedersmedlem
- Posts: 1565
- Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
- Location: tingsryd
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Hur fixar ni dekalerna?? Är gärna med på en uppsättning. Jag har en W116 450SE som jag vill göra något kul med.
Har funderat ett par år, lacka den i tyska flaggan och andra konstiga idéer har passerat.
Men nu är det klart att det skall bli en W116 rote sau.
Har funderat ett par år, lacka den i tyska flaggan och andra konstiga idéer har passerat.
Men nu är det klart att det skall bli en W116 rote sau.
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Riktigt skoj projekt ni har tagit er an! Följer med stort intresse!
Underbart!! Har ju följt dina trådar minutiöst, och det är ett projekt jag ser fram emot.
kentapenta wrote:Hur fixar ni dekalerna?? Är gärna med på en uppsättning. Jag har en W116 450SE som jag vill göra något kul med.
Har funderat ett par år, lacka den i tyska flaggan och andra konstiga idéer har passerat.
Men nu är det klart att det skall bli en W116 rote sau.
Underbart!! Har ju följt dina trådar minutiöst, och det är ett projekt jag ser fram emot.
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
kentapenta wrote:Hur fixar ni dekalerna??
Jag vet inte riktigt än, jag behöver någon som kan foliera utan att projektbudgeten spricker.
Nu har i alla fall en drivaxel med rätt längd hittat sin plats och bilen rullar igen. :)
- kentapenta
- Hedersmedlem
- Posts: 1565
- Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
- Location: tingsryd
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Det är hursomhelst intressant och det är väl positivt för budgeten om jag är med och "sponsrar".
Kostnaden för dubbel uppsättning är nog inte den dubbla. Dessutom blir det extrareklam för Vintage.
Tacksam för info, när du vet.
Tack Jojjet för din uppmuntran.
Kostnaden för dubbel uppsättning är nog inte den dubbla. Dessutom blir det extrareklam för Vintage.
Tacksam för info, när du vet.
Tack Jojjet för din uppmuntran.
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
kentapenta wrote:Det är hursomhelst intressant och det är väl positivt för budgeten om jag är med och "sponsrar".
Kostnaden för dubbel uppsättning är nog inte den dubbla. Dessutom blir det extrareklam för Vintage.
Tacksam för info, när du vet.
Tack Jojjet för din uppmuntran.
Du har mail! :D
Nya numret av Vintage lär komma ut i butikshyllorna i dag, där vi skriver både om tre generationer S-klass och om vårt eget Röda Svin. Och så har vi med enkäten om vad ni på MBSCA tycker om livet, universum och allting.
Hur som helst, jag tänkte egentligen bara bjuda på några bilder från blaskan.
Här försöker projektledar-Jens få rätt på drivaxleriet:
Säljaren lovade att tre lik och en spade ska få plats. Men Jens konstaterar att det skulle bli trångt.
Baksätet är i alla fall drömskt bra.
Framsätet är drömstk slitet.
Motorn drömmer om mer effekt ...
Projektledar-Jens drömmer om framtiden.
-
- Expert
- Posts: 740
- Joined: Tue 08 Feb, 2011 19:53
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
silentdawg wrote:någon uppdatering?
Aförtusan!
Demontering inför lack pågår för fullt. Förhoppningsvis har den blivit röd efter helgen.
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Inte dåligt att ni lyckats hitta 16" Pentafälgar!
Re: W126: 300 SEL "Röda Svinet"
Hynboholm wrote:Inte dåligt att ni lyckats hitta 16" Pentafälgar!
Köpta, dyrt, på eBay i Ungern.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 40 guests