ja då starta jag väll en lite tråd om mitt nya bruksobjekt blir väll inte någon helrenovering som på den andra kombin då jag ska köra med denhära men blir väll alltid lite småfix med gamla bilar.det är en -81 Mercedes s123 kombi 300td med eftermonterad turbo slö som f-n men man tar sig dit man ska iaf .det är väldigt mycket utrustning på den drog fram listan från ryss sidan men någon som vill fylla i som dom inte finns.
230 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
411 Taklucka
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
466 Centrallås
470 ABS
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
624 Unknown
636 DELETION - WARNING TRIANGLE
646 LIGHT ALLOY 5-HOLE SPOKED WHEEL 8X18
667 Unknown
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
801 AEJ 06/1/M/X
735 Unknown
031 CONVERSION OF CNS TO ICS (MODEL SERIES 140, JAPAN)
S123 300TDT -81
S123 300TDT -81
Last edited by rikard on Sun 25 Aug, 2013 16:24, edited 4 times in total.
Re: S123 300TDT -81
fanns de verkligen airbag i w123 som standard?tänke då de sitter airbag ratt och verkar gå nå kablar ner i någon box under golvmattan,,ha då aldrig sett de tidigare i en gamelmerca
Re: S123 300TDT -81
Airbag ska enligt wikipedia funnits tillgängligt som tillval till W123 från modellår '82
411 - Taklucka
466 - Centrallås
411 - Taklucka
466 - Centrallås
Re: S123 300TDT -81
Farmarn wrote:Airbag ska enligt wikipedia funnits tillgängligt som tillval till W123 från modellår '82
411 - Taklucka
466 - Centrallås
okej tackar då skriver jag in det =D
Re: S123 300TDT -81
470 - ABS
624 - Version for sweden
646 - 15" Tires
Så långt inga konstigheter.
Man ska ju ta ryssidan och dess koder med en nypa salt men...
... kan bilen ha varit 5-växlad manuell och silver??
230 - Utväxling 3,69
667 - Five speed transmission
735 - Astralsilber
031 - Svart tyg inredning
624 - Version for sweden
646 - 15" Tires
Så långt inga konstigheter.
Man ska ju ta ryssidan och dess koder med en nypa salt men...
... kan bilen ha varit 5-växlad manuell och silver??
230 - Utväxling 3,69
667 - Five speed transmission
735 - Astralsilber
031 - Svart tyg inredning
Re: S123 300TDT -81
Sen har den ju stora kliman...
SA-koderna från ryssen stämmer med vad jag hittar i min EPC...
Egentligen inte många pinnar rätt i det där datakortet.
och är det en svensksåld som datakortet pekar på så är INTE en modellår -82 registrerad som 81:a (airbagen)
Inte utan att jag börjar tänka i banorna att den egentligen är en nyare annan bil som blivit "papprad" hos en aningslös bilprovningsstation.........
SA-koderna från ryssen stämmer med vad jag hittar i min EPC...
Egentligen inte många pinnar rätt i det där datakortet.
och är det en svensksåld som datakortet pekar på så är INTE en modellår -82 registrerad som 81:a (airbagen)
Inte utan att jag börjar tänka i banorna att den egentligen är en nyare annan bil som blivit "papprad" hos en aningslös bilprovningsstation.........
Re: S123 300TDT -81
Marie wrote:Inte utan att jag börjar tänka i banorna att den egentligen är en nyare annan bil som blivit "papprad" hos en aningslös bilprovningsstation.........
Inte otänkbart...
Re: S123 300TDT -81
kan vara ompapprad men då verkar de vara rätt bra gjort då de inte syns något runt chassienr jag tänkte också i dom banorna att den är ompapprad men om de är gjort så är det väldigt bra gjort iaf
Re: S123 300TDT -81
När jag ser vit, skinn, airbag, klima så tänker jag USA. Är det verkligen en eftermonterad turbo? Eller är turboaggregatet bytt? Nu spekulerar jag ganska vilt, men airbag fanns väl i USA-modeller redan på sjuttiotalet? Inte mycket talar för att det är "rätt bil". Ta bort bilderna med regnr så ingen far illa av detta...
MB CLS 500 -05
MB ML 320 CDI -08
BMW 523iT -98
Mazda MX-30 -21
...och rätt många MB under de senaste 30 åren...
MB ML 320 CDI -08
BMW 523iT -98
Mazda MX-30 -21
...och rätt många MB under de senaste 30 åren...
Re: S123 300TDT -81
Etoda wrote:Är det verkligen en eftermonterad turbo?
80hk på reg.beviset...
Re: S123 300TDT -81
Det är inte bara så enkelt att någon tidigare ägare kommit över airbagratten och skinninredningen och bytt?
W110 190C ´62
Ex MB:
W124 300D ´85
W124 200TE ´92
W202 C180 ´00
Ex MB:
W124 300D ´85
W124 200TE ´92
W202 C180 ´00
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: S123 300TDT -81
Jag har för mig att airbag inte gick att få i USA i W123 över huvud taget utan först i W124 om vi pratar den här storleken på bil.
Dessutom så är det europeiska stötfångare, strålkastare, mätare, med mera, med mera.
Folk har ibland fått för sig att köpa bilar med mer utrustning än svängbar ratt, stryktålig blå tygklädsel, öppningsbar högerdörr och muskelservo även i europa.
Dessutom så är det europeiska stötfångare, strålkastare, mätare, med mera, med mera.
Folk har ibland fått för sig att köpa bilar med mer utrustning än svängbar ratt, stryktålig blå tygklädsel, öppningsbar högerdörr och muskelservo även i europa.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: S123 300TDT -81
någon som vet om det är likadana drivaxlar på en w123 med abs och en med utan märkte att vänster yttre knut verkar va helt slut
Re: S123 300TDT -81
du verkar gilla gamla Arvidsjaur mercor! Grattis till nytt köp
MB c220td-96 (såld)
MB 350sed-73
MB 220D-73 renoverad
MB 300D-83
MB 300TD-79 såld
MB 250TD-87(skrotad)
MB 300D-87 (skrotad)
MB 200E-90 till salu
MB 230E-87
Peugeot 605srdt-92 (såld)
Peugeot 605sli-92 (såld)
Peugeot 605sli-91 skrotas
Peugeot 504grd-77 (såld)
Ford Galaxie 500XL fastback-68
Volvo PV 444-52
MB 350sed-73
MB 220D-73 renoverad
MB 300D-83
MB 300TD-79 såld
MB 250TD-87(skrotad)
MB 300D-87 (skrotad)
MB 200E-90 till salu
MB 230E-87
Peugeot 605srdt-92 (såld)
Peugeot 605sli-92 (såld)
Peugeot 605sli-91 skrotas
Peugeot 504grd-77 (såld)
Ford Galaxie 500XL fastback-68
Volvo PV 444-52
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 86 guests