Fotografen wrote:Jag kan svara på fråga 2: Använd givarna från den gamla motorn, enklare än att stöka med mätarhuset. Är oljetrycksmätaren elektrisk, eller är det med rör upp bakom panelen?
Sen, vad jag minns är pumpen smord från motorn, men jag kan ha fel.
Tittade efter hur det såg ut idag. På gamla motorn är det "mekanisk" oljetrycksmätare, går en slang från filtret in till instrumentpanelen. På nya är det elektrisk, en kontakt är kopplad på filterhuset.
Efter att ha demonterat båda givarna så verkar det inte gå att flytta över. Hur löser jag detta på ett smidigt sätt?
Nya funderingar,
Fråga 1. Hur ska jag koppla kablarna till glödrelät? Har 6 stycken kablar i gamla kontakten. 2xbrun, 1xvit, 1xrosa/röd, 1xlila/vit, 1xsvart. Plus såklart grova kabeln till matningen.
Hittade på ett annat forum detta:
Röd = grov kabel till batteriet.
Brun = jord
Svart = ger 12v plussignal till glödningslampan
Lila = skall kopplas till startmotorsignalkabeln, så att det slutar glöda när man kör på starten
Rosa/röd = tändningsströmFrågan är då, den överblivna vita kabeln, vars ska den? Ska det inte någon till tempgivaren som sitter i under insuget vid glödstiften?
//Oskar