AntrEs S124 E220
Re: AntrEs S124 E220
Drivaxlarna tar i camberstagen.. Blir nog att slipa av lite på stagen.
Hittat vart det vidriga traktorljudet kommer ifrån!
Fitment när drivaxlarna ligger mot camberstagen, 20mm spacer på det så!
Gillar min tank<3
Re: AntrEs S124 E220
Sedan tillkom en kul grej som kommer göra bilen låg men körbar när jag vill det! Mätare och ventiler försökte jag montera in diskret..
Vill ni ha mer ingående info eller verkar det vara ett hopplöst fall för mig och min röda pingla?
Wall of text, over.[/quote]
vart hittade du bäljar och kopressor och vad kostade det?
Vill ni ha mer ingående info eller verkar det vara ett hopplöst fall för mig och min röda pingla?
Wall of text, over.[/quote]
vart hittade du bäljar och kopressor och vad kostade det?
220b 61a
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
Re: AntrEs S124 E220
Begagnat, men det finns och är från början köpt på JEBS.se.
Viair 444c med dominator 2500 bälgar är det jag har. :)
Viair 444c med dominator 2500 bälgar är det jag har. :)
Re: AntrEs S124 E220
ok, jag tror det är samma bälgar som jag har på rodden min.det är coolt med luftfjädringAntrE wrote:Begagnat, men det finns och är från början köpt på JEBS.se.
Viair 444c med dominator 2500 bälgar är det jag har. :)
220b 61a
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
Re: AntrEs S124 E220
Framför allt praktiskt om nu allt funkar som jag vill.
Re: AntrEs S124 E220
AntrE wrote:Framför allt praktiskt om nu allt funkar som jag vill.
Ja väldigt praktiskt när man vill ha låg bil.
Jag har haft luftfjädring 3år på rodden och det har funkat felfritt dock måste jag säga att fjädringen blir ganska hård med luftfjädring fast det lär ju inte bli hårdare än vad du har idag med så sänkt bil.
220b 61a
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
Re: AntrEs S124 E220
peewee wrote:AntrE wrote:Framför allt praktiskt om nu allt funkar som jag vill.
Ja väldigt praktiskt när man vill ha låg bil.
Jag har haft luftfjädring 3år på rodden och det har funkat felfritt dock måste jag säga att fjädringen blir ganska hård med luftfjädring fast det lär ju inte bli hårdare än vad du har idag med så sänkt bil.
Hårt är bra!
Jag veeet, jag suger men kameran har slut batteri och jag glömmer alltid att ladda den..
Har iallafall kompletterat tanken med avtappningsplugg och säkerhetsventil och svetsat fästet på bärarmarna bak till bälgarna.
Re: AntrEs S124 E220
Kanske sjunker ihop lite till sen när den står på backen!
Drömmer mig bort lite med 10" ET25 i fram.
Med cambertoppar skulle det nog funka!
Re: AntrEs S124 E220
du har fått den riktigt snygg tro du köpte klarglasen bak av mig för något år sedan kanske? fränt med luftfjädring ha själv funderat på å sätta de på min s123 är det mycket bök med att få de å fungera?
Re: AntrEs S124 E220
Tackar, yes klarglasen bak vart köpta av dig. det beror ju på om man köper bolton eller som jag och bygger bälgfästwn, tank själv och sen kör jag på manuella ventiler. Det är krånglogare med att dra slangarna hit och dit fast det är billigare. Dock på nästa bil blir det digital luftfjädring med nivåsensorer och färdiga fästen anpassade för bilen osv.
Re: AntrEs S124 E220
Träratt har hittat hem, bra pris men i renoveringsbehov!
I fram så har bälgar hittat dit monterat och klart med luftledningar och hela kalaset.
Kompressor/tankpaketet har också hittat in på sin plats bak i skuffen!
- Christian Sjuntorp
- Halvproffs
- Posts: 151
- Joined: Sun 01 Apr, 2012 19:36
- Location: Trollhättan/Sjuntorp
Re: AntrEs S124 E220
Snygg bil me gött stuk, uppdatera med mer bilder. Roligt att följa luftfjädringsprojektet
Nuvarande:
Saab 9-3 SC Aero V6 -09
Volvo 945 2,3s -95
Tidigare:
Mercedes E240 Avantgarde -03
Volvo V70 Glt -97
Bmw X5 4,4 V8 -01
Mercedes E260 -91
Ford Focus ST -06
Saab 9000 2.0t Jubileum-97
Chevrolet Transsport -98
Ford Fiesta -89
Citroen C2 Vtr -04
Volvo 740 Glt -90
Volvo 245 -79
Volvo V40 -99
Volvo 740 Gl -88
Volvo 740 Gle -84
Saab 9000 Turbo -85
Peugeot 206 -02
Volvo 140 Cab -75
Saab 9-3 SC Aero V6 -09
Volvo 945 2,3s -95
Tidigare:
Mercedes E240 Avantgarde -03
Volvo V70 Glt -97
Bmw X5 4,4 V8 -01
Mercedes E260 -91
Ford Focus ST -06
Saab 9000 2.0t Jubileum-97
Chevrolet Transsport -98
Ford Fiesta -89
Citroen C2 Vtr -04
Volvo 740 Glt -90
Volvo 245 -79
Volvo V40 -99
Volvo 740 Gl -88
Volvo 740 Gle -84
Saab 9000 Turbo -85
Peugeot 206 -02
Volvo 140 Cab -75
Re: AntrEs S124 E220
Annorlunda och kul projekt med en S124 kombi!
Psycho
Psycho
In pursuit of ecxellence!!
Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget
Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget
Re: AntrEs S124 E220
Tummen upp
Väldigt läckert stuk du fått till på bilen!
Väldigt läckert stuk du fått till på bilen!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 75 guests