Enfeldt´s C123 280CE -77
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Tycker samma guldfärg som bilen jag.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Jag är nästan också lite inne på det, du har ju som rätt färg på bilen
Men det blir nog bra vilket som
Men det blir nog bra vilket som
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Ja jag är som sagt kluven på vilken färg!
Kanske borde prova lacka dom i 419 ikonengold ändå för att se hur det blir,
i värsta fall får man väl måla om dom sen
Kanske borde prova lacka dom i 419 ikonengold ändå för att se hur det blir,
i värsta fall får man väl måla om dom sen
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Om du har över några slantar efter du lackat om bilen så pröva
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Mattileinen wrote:Om du har över några slantar efter du lackat om bilen så pröva
Haha ja de va ju det också!
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Jaaaa det är väl lika bra att lägga en ny lack på gumman
Känns som att hon är värd det.
Väntar även på original tändelarna och service grejerna. Hoppas de hinner komma innan helgen.
Tänkte kolla om nån glasmästare kan plocka ut fram och bakrutan innan lack. Skulle tro att det behövs nya gummilister till dom.
Nån med erfarenhet av det? Ska man beställa de på MB eller hos glasmästaren kanske?
Känns som att hon är värd det.
Väntar även på original tändelarna och service grejerna. Hoppas de hinner komma innan helgen.
Tänkte kolla om nån glasmästare kan plocka ut fram och bakrutan innan lack. Skulle tro att det behövs nya gummilister till dom.
Nån med erfarenhet av det? Ska man beställa de på MB eller hos glasmästaren kanske?
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Underbart läcker bil! Å snygg färg också!
Rial-fälgarna är en liten favorit för mig också. Jag provade ju polera kanten på mina men vill minnas att dom var riktigt svår att få glans i, tror det har att göra med aluminiumblandningen
Rial-fälgarna är en liten favorit för mig också. Jag provade ju polera kanten på mina men vill minnas att dom var riktigt svår att få glans i, tror det har att göra med aluminiumblandningen
Anton Hangasjärvi -87
S123 300TD -81, W120 180 -58, W110 200D -67, W115 220D Lang -72
http://www.garaget.org/MrMeduza
S123 300TD -81, W120 180 -58, W110 200D -67, W115 220D Lang -72
http://www.garaget.org/MrMeduza
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Åhå tack så mycket Anton!
Känner sådär inför färgen, men tror att med en ny, fin, glansig lack så blir det nog bra.
Hoppas inte mina Rial fälgar är lika svåra att polera då
Har du nån bild på din kärra med Rial monterade?
Känner sådär inför färgen, men tror att med en ny, fin, glansig lack så blir det nog bra.
Hoppas inte mina Rial fälgar är lika svåra att polera då
Har du nån bild på din kärra med Rial monterade?
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Blev gjort en liten service i helgen.
Efter byte av bränslefilter, tändkablar och tändstift så går hon fint igen!
Bytte även fördelarlock, rotor, luftfiter, olja och oljefilter.
Blev en liten bunt från Mercedes
En bild på lilla sexan
Började läcka från en bränsleslang mellan pumpen och filtret, så det fick bli en ny sån också
Efter byte av bränslefilter, tändkablar och tändstift så går hon fint igen!
Bytte även fördelarlock, rotor, luftfiter, olja och oljefilter.
Blev en liten bunt från Mercedes
En bild på lilla sexan
Började läcka från en bränsleslang mellan pumpen och filtret, så det fick bli en ny sån också
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Börjat förbereda idag innan glasmästaren kommer och plockar ut fram och bakruta på fredag.
Men vars sitter elkabeln till bakrutans värmeslingor?
Men vars sitter elkabeln till bakrutans värmeslingor?
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Enfeldt wrote:Börjat förbereda idag innan glasmästaren kommer och plockar ut fram och bakruta på fredag.
Men vars sitter elkabeln till bakrutans värmeslingor?
fint jobb du gör! Elkabeln kommer man åt först när man demonterar rutan om det är samma princip som på w115 (compacten). Sitter dock kopplingsplintar bakom ryggdynan för baksätet, ta loss baksätets ryggdyna så ser du en svart kopplingsplint på höger och vänster sida, koppla ur dom kablarna som går uppåt från dessa (går till bakrutan) så har du hjälpt glasmästarn lite iaf
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
pasi wrote:Enfeldt wrote:Börjat förbereda idag innan glasmästaren kommer och plockar ut fram och bakruta på fredag.
Men vars sitter elkabeln till bakrutans värmeslingor?
fint jobb du gör! Elkabeln kommer man åt först när man demonterar rutan om det är samma princip som på w115 (compacten). Sitter dock kopplingsplintar bakom ryggdynan för baksätet, ta loss baksätets ryggdyna så ser du en svart kopplingsplint på höger och vänster sida, koppla ur dom kablarna som går uppåt från dessa (går till bakrutan) så har du hjälpt glasmästarn lite iaf
Tack för det Pasi
Bakom ryggdynan fanns det inga kablar. Men bakom höger och vänster "klädsel" på stolparna fanns det hårda kablar.
Är det bara dessa som går till värmeslingorna i bakrutan? De går in bakom gummilisten enligt bild..
Så här ser den ut vid tanklocket Har aldrig sett den nersänkningen bredvid tanklocket förr på en W123?
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Enfeldt wrote:Börjat förbereda idag innan glasmästaren kommer och plockar ut fram och bakruta på fredag.
Men vars sitter elkabeln till bakrutans värmeslingor?
Sätta tillbaka rutan gör du busenkelt själv. Är bara ett snöre du behöver till listen så löser det sig .
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Nedsänkningen vid tanklocket sitter på alla coupé w123 =)
Äger:
MB 230 -81 w123 (877 Petrol Metallic)
MB 200 -75 w115 (825 Tiefgrün)
MB 280SE -83 w126 (877 Petrol Metallic)
MB 300SE -88 w126 (199 Blauschwarz Metallic)
MB 240TD -79 s123 (903 Blau)
MB 450SE -73 w116
MB 300TE-24 -90 s124 (702 Rauchsilber Metallic)
MB 300TE -92 s124 (744 Brillantsilber Metallic)
MB 230TE -90 s124 (540 Barolorot)
MB C220CDI -05 s203 (775 Bright silver Metallic)
MB 230 -81 w123 (877 Petrol Metallic)
MB 200 -75 w115 (825 Tiefgrün)
MB 280SE -83 w126 (877 Petrol Metallic)
MB 300SE -88 w126 (199 Blauschwarz Metallic)
MB 240TD -79 s123 (903 Blau)
MB 450SE -73 w116
MB 300TE-24 -90 s124 (702 Rauchsilber Metallic)
MB 300TE -92 s124 (744 Brillantsilber Metallic)
MB 230TE -90 s124 (540 Barolorot)
MB C220CDI -05 s203 (775 Bright silver Metallic)
Re: Enfeldt´s C123 280CE -77
Tack för svar Larsson! Det visste jag inte
Nu är fram och bakrutan ute i alla fall och demonteringen av kärran är påbörjad.
Nu är fram och bakrutan ute i alla fall och demonteringen av kärran är påbörjad.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 88 guests