E63 respirator
Re: E63 respirator
Jo det är bara för tex 0-200 & 50-300 körningar. Men ibland kommer jag ha däcken på när jag kör till "körningarna" Eller jag byter i garaget innan jag åker dit. Beroende på hur långt det är. Sure det går väl att köra några mil på allmänna vägar i dynomode om det är så. Men tror ändå 285 kommer funka rätt ok på 9.5 för ändamålet. Men jag har inte beställt några däck än så jag får se vad det blir. Närmast på att göra listan förutom se till så inte lambdasonderna går sönder. Blir att montera diffen. När det är klart å Tmc öppnar rullarna så skall den mappas riktigt med nya Kompressorhjulet. Går allt vägen så kommer jag ev gör ännu ett hjul som e 2-3mm mindre. För det är max jag kan ta. Sen måste hjulet på veven göras större. Så det är mina planer innan april.
Re: E63 respirator
jag har ju 285 bak på min pärla, och det spinner vansinnigt, däcken är dock inte så klistriga.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Re: E63 respirator
PatrickW wrote:jag har ju 285 bak på min pärla, och det spinner vansinnigt, däcken är dock inte så klistriga.
Jag har 295 sommardäcken. Jag lyckades få 0-100 på 4 blankt en gång. Men oftast ligger jag runt 6s :D
Så det säger ju lite om greppet. Nu kör jag nästan aldrig fullt från 0 men. Men kommer ju inte spinna mindre med mer effekt. Så därför jag fixade en Diff å skall ha andra däck för lek
Re: E63 respirator
såg I en annan tråd du tænkte køra 50/50 vatten/spolarvætska. Tror vi har mycket mer tvættmedel I våran æn vad ex. amerikanarna har. Så prøva lite førsiktigt først I såfall Testade det på min tyckte næstan det funkade bættre med rent vatten. Kør sjælv 50/50 vatten/methanol.
Patrik Lindblom 69:a
moccasvart SL 65 AMG -09
Diamantvit E 350 CDI 4-matic Kombi -14
svart Dodge Ram -08 6.7 cummins
Ferrari 355 GTS
2300hp/4100Nm
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Re: E63 respirator
lidas wrote:såg I en annan tråd du tænkte køra 50/50 vatten/spolarvætska. Tror vi har mycket mer tvættmedel I våran æn vad ex. amerikanarna har. Så prøva lite førsiktigt først I såfall Testade det på min tyckte næstan det funkade bættre med rent vatten. Kør sjælv 50/50 vatten/methanol.
Dags å byta bild i signaturen Lidas....
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Re: E63 respirator
Jo men jag vet flera som kör det å det verkar funka. Meth är för mycket strul å fylla på. Med en extra tank monterad under org spolarvätska så har jag ju kontroll på nivån också. När lampan lyser så har jag typ 2l extra i en undre tank. Men först nu skall jag skicka iväg min låda för att få den uppgraderad. Den slirar så in i H......E ! Efter det blir det ännu ett lite mindre remhjul än det som jag monterat nu. Samt nya filter & rör som väntar +mappningen då. Anledningen till vatten osv är att jag vill kyla kolvarna. Så effekten det ger är bara ett plus. Så det gör inte så mycket om jag hade fått 15hk mer med meth.
Borde passera 850hk iaf utan större problem när allt e mappat å klart. Körde ifrån en Suzuki 600 med 4 pers i bilen från stillastånde. Å det va med kass låda. Så även om det är en tank så rör den sig
Borde passera 850hk iaf utan större problem när allt e mappat å klart. Körde ifrån en Suzuki 600 med 4 pers i bilen från stillastånde. Å det va med kass låda. Så även om det är en tank så rör den sig
Re: E63 respirator
Idag plockades lådan ut ur bilen. Så nu väntar en låååång resa över till US of the A. Kommer montera i LSD diffen samtidigt nu som allt ändå är nere. Hoppas ha bilen rullande igen om 3v. Då blir det ny tid för bänk & mappning samt ännu högre ladd. Aldrig blir man nöjd
Re: E63 respirator
Till helgen är lådan monterad i bilen igen. Längtar som bara den att få testa å se hur allt funkar.
Men nu när jag vet att lådan pallar stryk va det lika bra å skaffa däck med lite bett i.
Blev Hankook Ventus 280/660. Önskar mina lekfälgar vart lite bredare så jag kunat köra 300 breda istället. Men det får duga med 280
Men nu när jag vet att lådan pallar stryk va det lika bra å skaffa däck med lite bett i.
Blev Hankook Ventus 280/660. Önskar mina lekfälgar vart lite bredare så jag kunat köra 300 breda istället. Men det får duga med 280
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: E63 respirator
Nu blir det att bränna gummi!!
Nån film sen?
Nån film sen?
Re: E63 respirator
Skall köra på Björkvik den 31e så det blir nog lite filmande där. Hoppas hinna justera upp laddtrycket lite också innan. Men får se hur mycket jag hinner med. Men den gick rätt ok innan lådan sa upp sig. Lyckades köra ifrån 600cc hojjar från stillastående å med 4st 90-100kg tjockisar i bilen. Så helt kass går den inte. Å nu när lådan kommer va lite rappare i växlingarna oxå så hoppas jag det blir ett lyft.
Re: E63 respirator
Hej!
Det finns gott om NM om man kör ifrån hojar.
jbw
Det finns gott om NM om man kör ifrån hojar.
jbw
-98 Mercedes C220T CDI Såld
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
Re: E63 respirator
Lådan
Nu skall den palla +1500hk å oändligt med vrid.
Diffen
Imorgon skall allt startas upp igen. Å till helgen bär det av mot Halmstad by night. Så det är f-n bäst skiter håller ihop. Ett fäste på Servot hade gått av också så den va tiltad. Därför hela remmen till kompressorn osv va skräp. Men det skall va svetsat å klart imorn om allt går vägen.
Nu skall den palla +1500hk å oändligt med vrid.
Diffen
Imorgon skall allt startas upp igen. Å till helgen bär det av mot Halmstad by night. Så det är f-n bäst skiter håller ihop. Ett fäste på Servot hade gått av också så den va tiltad. Därför hela remmen till kompressorn osv va skräp. Men det skall va svetsat å klart imorn om allt går vägen.
Re: E63 respirator
Hrmm, det där höll jag på att missa, i Halmstad alltså...
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: E63 respirator
ahh,, det jobbas på.. gött :)
själv har jag varit lite lat,, eller ja.. plikten kallar eller vad man ska säga.
så polaren får möjlighet att åka sin efterlängtade 8 med sin 'general'
själv har jag varit lite lat,, eller ja.. plikten kallar eller vad man ska säga.
så polaren får möjlighet att åka sin efterlängtade 8 med sin 'general'
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Re: E63 respirator
amgen wrote:Hrmm, det där höll jag på att missa, i Halmstad alltså...
Tack för pratstunden. Alltid kul å få se människorna bakom namnen på forumet. Hade du din 55a med dig? Synd jag inte hade huvudet på skaft. Hade vart kul att se den
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 40 guests