E63 respirator

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Sun 02 Feb, 2014 12:45

Jo det är bara för tex 0-200 & 50-300 körningar. Men ibland kommer jag ha däcken på när jag kör till "körningarna" Eller jag byter i garaget innan jag åker dit. Beroende på hur långt det är. Sure det går väl att köra några mil på allmänna vägar i dynomode om det är så. Men tror ändå 285 kommer funka rätt ok på 9.5 för ändamålet. Men jag har inte beställt några däck än så jag får se vad det blir. Närmast på att göra listan förutom se till så inte lambdasonderna går sönder. Blir att montera diffen. När det är klart å Tmc öppnar rullarna så skall den mappas riktigt med nya Kompressorhjulet. Går allt vägen så kommer jag ev gör ännu ett hjul som e 2-3mm mindre. För det är max jag kan ta. Sen måste hjulet på veven göras större. Så det är mina planer innan april.

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: E63 respirator

Postby PatrickW » Sun 02 Feb, 2014 13:17

jag har ju 285 bak på min pärla, och det spinner vansinnigt, däcken är dock inte så klistriga.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Sun 02 Feb, 2014 13:32

PatrickW wrote:jag har ju 285 bak på min pärla, och det spinner vansinnigt, däcken är dock inte så klistriga.



Jag har 295 sommardäcken. Jag lyckades få 0-100 på 4 blankt en gång. Men oftast ligger jag runt 6s :D

Så det säger ju lite om greppet. Nu kör jag nästan aldrig fullt från 0 men. Men kommer ju inte spinna mindre med mer effekt. Så därför jag fixade en Diff å skall ha andra däck för lek

User avatar
lidas
Expert
Expert
Posts: 788
Joined: Mon 09 Jun, 2003 01:02
Location: vargön

Re: E63 respirator

Postby lidas » Thu 03 Apr, 2014 09:05

såg I en annan tråd du tænkte køra 50/50 vatten/spolarvætska. Tror vi har mycket mer tvættmedel I våran æn vad ex. amerikanarna har. Så prøva lite førsiktigt først I såfall :wink: Testade det på min tyckte næstan det funkade bættre med rent vatten. Kør sjælv 50/50 vatten/methanol.
Image
Patrik Lindblom 69:a
moccasvart SL 65 AMG -09
Diamantvit E 350 CDI 4-matic Kombi -14
svart Dodge Ram -08 6.7 cummins
Ferrari 355 GTS
2300hp/4100Nm

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: E63 respirator

Postby Chris Mbsca » Thu 03 Apr, 2014 09:07

lidas wrote:såg I en annan tråd du tænkte køra 50/50 vatten/spolarvætska. Tror vi har mycket mer tvættmedel I våran æn vad ex. amerikanarna har. Så prøva lite førsiktigt først I såfall :wink: Testade det på min tyckte næstan det funkade bættre med rent vatten. Kør sjælv 50/50 vatten/methanol.


Dags å byta bild i signaturen Lidas.... :wink:
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Sat 05 Apr, 2014 23:34

Jo men jag vet flera som kör det å det verkar funka. Meth är för mycket strul å fylla på. Med en extra tank monterad under org spolarvätska så har jag ju kontroll på nivån också. När lampan lyser så har jag typ 2l extra i en undre tank. Men först nu skall jag skicka iväg min låda för att få den uppgraderad. Den slirar så in i H......E ! :P Efter det blir det ännu ett lite mindre remhjul än det som jag monterat nu. Samt nya filter & rör som väntar +mappningen då. Anledningen till vatten osv är att jag vill kyla kolvarna. Så effekten det ger är bara ett plus. Så det gör inte så mycket om jag hade fått 15hk mer med meth.

Borde passera 850hk iaf utan större problem när allt e mappat å klart. Körde ifrån en Suzuki 600 med 4 pers i bilen från stillastånde. Å det va med kass låda. Så även om det är en tank så rör den sig

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Wed 09 Apr, 2014 23:32

Idag plockades lådan ut ur bilen. Så nu väntar en låååång resa över till US of the A. Kommer montera i LSD diffen samtidigt nu som allt ändå är nere. Hoppas ha bilen rullande igen om 3v. Då blir det ny tid för bänk & mappning samt ännu högre ladd. Aldrig blir man nöjd :?

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Tue 13 May, 2014 23:19

Till helgen är lådan monterad i bilen igen. Längtar som bara den att få testa å se hur allt funkar.

Men nu när jag vet att lådan pallar stryk va det lika bra å skaffa däck med lite bett i.

Blev Hankook Ventus 280/660. Önskar mina lekfälgar vart lite bredare så jag kunat köra 300 breda istället. Men det får duga med 280

Image

User avatar
Mattileinen
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1753
Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15

Re: E63 respirator

Postby Mattileinen » Tue 13 May, 2014 23:28

Nu blir det att bränna gummi!!


Nån film sen? :-D

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Tue 13 May, 2014 23:31

Skall köra på Björkvik den 31e så det blir nog lite filmande där. Hoppas hinna justera upp laddtrycket lite också innan. Men får se hur mycket jag hinner med. Men den gick rätt ok innan lådan sa upp sig. Lyckades köra ifrån 600cc hojjar från stillastående å med 4st 90-100kg tjockisar i bilen. Så helt kass går den inte. Å nu när lådan kommer va lite rappare i växlingarna oxå så hoppas jag det blir ett lyft.

User avatar
jbw
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 169
Joined: Wed 31 Aug, 2005 16:44
Location: Falun

Re: E63 respirator

Postby jbw » Thu 15 May, 2014 22:04

Hej!
Det finns gott om NM om man kör ifrån hojar. :-D
jbw
-98 Mercedes C220T CDI Såld
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Thu 22 May, 2014 20:04

Lådan

Image

Image

Image

Nu skall den palla +1500hk å oändligt med vrid.
Image

Diffen

Image

Image

Image

Image

Image

Imorgon skall allt startas upp igen. Å till helgen bär det av mot Halmstad by night. Så det är f-n bäst skiter håller ihop. Ett fäste på Servot hade gått av också så den va tiltad. Därför hela remmen till kompressorn osv va skräp. Men det skall va svetsat å klart imorn om allt går vägen.

amgen
Expert
Expert
Posts: 801
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: E63 respirator

Postby amgen » Thu 22 May, 2014 23:03

Hrmm, det där höll jag på att missa, i Halmstad alltså... :roll:
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: E63 respirator

Postby PatrickW » Fri 23 May, 2014 07:53

ahh,, det jobbas på.. gött :)
själv har jag varit lite lat,, eller ja.. plikten kallar eller vad man ska säga.
så polaren får möjlighet att åka sin efterlängtade 8 med sin 'general' ;)
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

Freke
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 379
Joined: Tue 21 Aug, 2012 18:27
Location: Göteborg

Re: E63 respirator

Postby Freke » Sun 25 May, 2014 12:55

amgen wrote:Hrmm, det där höll jag på att missa, i Halmstad alltså... :roll:

Tack för pratstunden. Alltid kul å få se människorna bakom namnen på forumet. Hade du din 55a med dig? Synd jag inte hade huvudet på skaft. Hade vart kul att se den


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests