Tänkte jag skulle fixa det som AMG lyckades tabba sig med i övergången mellan 55 & 63an
Hade redan headers, 100cell & programvara från MHP men vant mig å tycker den gick slött.
Va å hämtade ett paket hos DHL i torsdags
Väl hemma va det bara att packa upp allt å kolla vad jag köpt
Började riva lite smått igår & fortsatte idag.
Sen va det bara att börja sätta tebax dom nya grejerna
Nya spridare å fuelrails
Har inte bilder på allt, Men skall kompressorn osv är monterat å klart, samma med bränsle. Skall börja med alla remhjul imorgon samt förlänga kabeln några cm på givare till insugstempen. Saknades typ 3cm
E63 respirator
Re: E63 respirator
Herre.min.Gud.
f-n vad grymt! Vad räknar du med för effekt efter detta monsterpaket?
f-n vad grymt! Vad räknar du med för effekt efter detta monsterpaket?
Mercedes-Benz SL 65 AMG Designo -05
Mercedes-Benz CLS 350 CDI -12
Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde -08
Mercedes-Benz CLS 350 CDI -12
Mercedes-Benz E 320 CDI Avantgarde -08
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: E63 respirator
Zed wrote:Herre.min.Gud.
f-n vad grymt! Vad räknar du med för effekt efter detta monsterpaket?
Dom säger att det är närmare 800hk & 900Nm. Men det är kanske på en helt ny motor osv. Men hoppas väl på 750 iaf. Går ju att plocka ut mer sen om det behövs, men behöver grövre soppaledning & andra pumpar om jag fattat det rätt. Tror kolvarna/stakar kan behövas bytas om man skall upp i 1000hk klassen
Re: E63 respirator
Fått lite gjort sista dagarna även om det inte är mycket hehe.
Lite mer space när fläkten e borta. Sinnes vad stora, klumpiga & tunga dom e.
Dom flesta rullarna bytta. Bara AC, Servo, Vatten & Veven kvar. Men behöver nog några special verktyg för Ac & Servo.. Vattenpumpen skall va lös men vägrar lossa
Plocka fronten för att montera chargecoolern
Pumpen till vattnet.
Skall ev uppgradera sen å lägga till en lite MC kyl på höger sida å köra vattnet i serie genom 2 kylare. Men börjar å testa med detta.
Lite mer space när fläkten e borta. Sinnes vad stora, klumpiga & tunga dom e.
Dom flesta rullarna bytta. Bara AC, Servo, Vatten & Veven kvar. Men behöver nog några special verktyg för Ac & Servo.. Vattenpumpen skall va lös men vägrar lossa
Plocka fronten för att montera chargecoolern
Pumpen till vattnet.
Skall ev uppgradera sen å lägga till en lite MC kyl på höger sida å köra vattnet i serie genom 2 kylare. Men börjar å testa med detta.
Re: E63 respirator
Byter du bränsle eller är laddtrycket så snällt att det räcker med att gå upp från 95 till 98/99?
Otroligt fräckt att du utan pardon slaktar en redan potent maskin och vässar upp den ännu mer!
Otroligt fräckt att du utan pardon slaktar en redan potent maskin och vässar upp den ännu mer!
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: E63 respirator
torake wrote:Byter du bränsle eller är laddtrycket så snällt att det räcker med att gå upp från 95 till 98/99?
Otroligt fräckt att du utan pardon slaktar en redan potent maskin och vässar upp den ännu mer!
Den mappen är för 98oktan. Inte jag som mappar
Ä så potent är den inte. Men nån måste våga testa. Vi kan inte alla trimma dieslar
Re: E63 respirator
Freke wrote:torake wrote:Byter du bränsle eller är laddtrycket så snällt att det räcker med att gå upp från 95 till 98/99?
Otroligt fräckt att du utan pardon slaktar en redan potent maskin och vässar upp den ännu mer!
Den mappen är för 98oktan. Inte jag som mappar
Ä så potent är den inte. Men nån måste våga testa. Vi kan inte alla trimma dieslar
6,2 liter och 82 literhästar utan överladdning vid 6800 varv, det är ganska hårt trimmat redan. Som om en E200 skulle haft 194 hästar utan kompressor - typ. (nu har den ju bara 1.8L slagvolym iofs men...)
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: E63 respirator
torake wrote:Freke wrote:torake wrote:Byter du bränsle eller är laddtrycket så snällt att det räcker med att gå upp från 95 till 98/99?
Otroligt fräckt att du utan pardon slaktar en redan potent maskin och vässar upp den ännu mer!
Den mappen är för 98oktan. Inte jag som mappar
Ä så potent är den inte. Men nån måste våga testa. Vi kan inte alla trimma dieslar
6,2 liter och 82 literhästar utan överladdning vid 6800 varv, det är ganska hårt trimmat redan. Som om en E200 skulle haft 194 hästar utan kompressor - typ. (nu har den ju bara 1.8L slagvolym iofs men...)
Kan man få mer så why not Gillar inte BMW men E36 M3 hade ju 321 på 3.2l Samma med Ferrari 355. 100hk per liter.. Men det är kul att greja å testa lite. Så jag hoppas detta blir bra. Bara dom där sista j#$%&a remhjulen kvar att byta sen skruva tebax lufburkar å koppla ihop alla vacumslangar å skit. Fronten går ju att provköra utan. Gött att se om det läcker osv
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Re: E63 respirator
Fasen va coolt...Detta måste följas...Kul att nån i det här landet vågar som sagt. I USA är de ju vardagsmat nästan..
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Re: E63 respirator
Blev inte så mycket gjort idag pga all som ringer å stör hela tiden
Men bytte till en kallare termostat. Haft den liggandes i obruten låda i ett år hehe. Va dags nu när kylsystemet va tomt.
Kopplade in vattenledningen & drog den lite snyggt längs sidan. Fick dock skarva den då slangarna jag hade va för korta. Stör mig lite men målar nog f-n slangklämmorna svarta sen eller byter till längre slang när jag kopplar in en extra kylare.
Sen va det lite småpill med att göra klart med kabelhärvan till vattenpumpan. Vill inte ha grejer hängande å dinglande över allt. Men inget specielt så direkt. Men blev inte så mycket bilder då det inte hände så mycket roligt. Fortsätter imorn om orken finns . Va sista dagen på semestern detta
Får be om ursäkt för kass kvalitet på bilderna. Men hade lite oflyt på min semester. Systemkameran blev stulen på flygplatsen på väg till målet. Kompakten råkade få sig en simtur
Så ni får hålla till godo med detta
Men bytte till en kallare termostat. Haft den liggandes i obruten låda i ett år hehe. Va dags nu när kylsystemet va tomt.
Kopplade in vattenledningen & drog den lite snyggt längs sidan. Fick dock skarva den då slangarna jag hade va för korta. Stör mig lite men målar nog f-n slangklämmorna svarta sen eller byter till längre slang när jag kopplar in en extra kylare.
Sen va det lite småpill med att göra klart med kabelhärvan till vattenpumpan. Vill inte ha grejer hängande å dinglande över allt. Men inget specielt så direkt. Men blev inte så mycket bilder då det inte hände så mycket roligt. Fortsätter imorn om orken finns . Va sista dagen på semestern detta
Får be om ursäkt för kass kvalitet på bilderna. Men hade lite oflyt på min semester. Systemkameran blev stulen på flygplatsen på väg till målet. Kompakten råkade få sig en simtur
Så ni får hålla till godo med detta
Re: E63 respirator
Läckert! Kul att det blev kompressor som vi snackade om när vi hördes senast (även om det är ett tag sedan det med), säg till när du har rull på den så får jag komma förbi och hälsa på!
//Fredrik Boivie
Byggde 190E 2.5-16 för bankörning med 236hk & 303Nm... Numera såld...
Byggde 190E 2.5-16 för bankörning med 236hk & 303Nm... Numera såld...
Re: E63 respirator
Den börjar likna oplen haha. Men hoppas bli klar till helgen med hårdvaran. Styrboxen skickar jag idag så jag får den programmerad.
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Re: E63 respirator
Har du nå bilder på bilen hopskruvad åxå?
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 42 guests