PatrickW C55 AMG

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Mon 19 Jan, 2015 15:14

roliga var mitt i all kråksång var att jag fick se exakt vad som var ändrat i mjukvaran ;)

Är man bara lite finurlig så går det att göra lika i andra mjukvaror, bara man skriver rätt checksumma i filen, vilket är lite bökigt.
Kräver lite matematik.
Kanske törs man labba med detta också för än snabbare respons framöver. :D
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

@ndreas
Expert
Expert
Posts: 517
Joined: Tue 13 Nov, 2012 20:40
Location: Västerås

Re: PatrickW C55 AMG

Postby @ndreas » Mon 19 Jan, 2015 22:19

Hehe, då kanske man ska planera in ett besök då. ;-)
Har ju fått indikationer på att E55ornas lådor slirar lite typ default. Från tre olika...
Kanske man kan få bort det samt lite snabbare växlingar på köpet? För visst kunde man modda de vanliga solenoiderna?

Fast det är klart Matematik är ju inte särskilt roligt... eller det kan bli?! ;-)

Vänligen Andreas

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Mon 19 Jan, 2015 22:22

Man kan modda std solenoider litegrann, men de blir aldrig som de blå.
Hur man kan ändra slir vet jag inte, bara tillåtet slir vid växling, senare bör det ha låsit upp annars vill jag tro livslängden blir kort.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Thu 22 Jan, 2015 15:36

Tja... det står ju inte helt still även om det är tyst här..

Tillverkat i dagarna, kraftuttagslock till en belos.
Image

Stressplatta till en Volvo:
Image

Insuget till kompressorn blir nog färdigt till helgen.
Ingen bild dock.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

amgen
Expert
Expert
Posts: 802
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: PatrickW C55 AMG

Postby amgen » Thu 22 Jan, 2015 23:42

Vill minnas att växellådsgubben som bytte delar i min låda berättade att de här lådorna
slirar några procent fastän lock-up´en är i... 5%? Minns inte. :roll:
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Fri 23 Jan, 2015 22:39

ja iofs.. på lockup kan jag förstå ett litet slir.

Idag påbörjades vattentanken till vattensprutet:
Image

Främre nedre innerskärmen tas väck mao och jag gör en ny som blir ena gaveln på tanken.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

@ndreas
Expert
Expert
Posts: 517
Joined: Tue 13 Nov, 2012 20:40
Location: Västerås

Re: PatrickW C55 AMG

Postby @ndreas » Sat 24 Jan, 2015 11:09

Blir stabilt det där. Snyggt och funktionellt.

///Andreas

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Sat 24 Jan, 2015 13:47

ja jag tror det blir bra,, senare idag kommer det synas lite resultat, var nere på jobbet nyss och bockade till lite plåt.
fick hem insuget igår från styvsonen som svetsat i massa matrial.

Image
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Sun 25 Jan, 2015 14:50

Image

Nåt sånt där, 9liter går det i.
ska bara bygga botten,fästen,uttag och påfyllningsrör
Men måste vänta till pumpen kommer hem.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Sun 25 Jan, 2015 20:32

Börjat greja med insuget till kompressorn också:

Image

där ska spridarna ned:
Image

Den modden blir väl klar under veckan antar jag, men man vet aldrig.. kanske blir jag trött och lat ett tag också *S*
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

@ndreas
Expert
Expert
Posts: 517
Joined: Tue 13 Nov, 2012 20:40
Location: Västerås

Re: PatrickW C55 AMG

Postby @ndreas » Mon 26 Jan, 2015 19:29

Najs. Ser bra ut.

AN
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 129
Joined: Thu 28 Dec, 2006 23:19
Location: Säffle.

Re: PatrickW C55 AMG

Postby AN » Mon 26 Jan, 2015 21:46

PatrickW wrote:ja jag tror det blir bra,, senare idag kommer det synas lite resultat, var nere på jobbet nyss och bockade till lite plåt.
fick hem insuget igår från styvsonen som svetsat i massa matrial.

Image



Intressant tråd :-D .
Kan inget direkt om modellen så jag får fråga lite. (Kanske finns svaret i tråden, men den börjar bli lång så jag orkar inte läsa igenom igen)

Modifieringan av insuget är för att få dubbla spridare? Ser ju att du monterat dubbla, men är inte hundra på att det var enkel från början.

Varför är det svetsat högt upp på tre av insugningsrören på ena sidan? För att kunna porta? Varför inte på den fjärde?

//AN

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Tue 27 Jan, 2015 06:55

Hej.

Den tredje ÄR svetsad,, bara att den är slipad redan.
På alla runners är där en grop för att ge utrymme för spridaren, den tar jag väck nu i samband med spridaroperationen, jag har tyvärr ingen bild, men denna grop tar minst 1/5del av arean i insuget, om inte hela 2/5 till och med.
Jag tar det som gott betyg att du inte såg modden på den där tredje ;)

Så med detta hoppas jag på lite mera flöde så det snyggar till effektkurvan lite på högre varv.
Nu drar den redan bra på höga varv, men när man sett vilka restriktioner det är i runnersena så måste det bara bli mer fart på toppvarv, och det är ju lite fränt.

Mvh
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Thu 29 Jan, 2015 09:53

Fick lov att ändra lite för att komma åt på andra sidan, ena flänsen för luftpumpsanslutningarna är högre så det blev svårt att komma åt.
Samt jag hade ingen passande fräs,, vad gör man?
Då tar man en granlundare och nyttjar som fräs ;)

Image

Med konster och knep får även den fattige kn***a =)
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: PatrickW C55 AMG

Postby PatrickW » Fri 30 Jan, 2015 06:12

saaaakta men säkert:

Image
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 99 guests