Re: Sulens W123:a
Posted: Tue 07 Jun, 2016 21:49
Mattileinen wrote:kimsababy wrote:Vad kör du för låda?:)
Getrag 5vxl 717.400 (Tack Hynboholm )
Mattileinen wrote:kimsababy wrote:Vad kör du för låda?:)
Getrag 5vxl 717.400 (Tack Hynboholm )
Erikzon wrote:Har läst denna tråden två gånger och blir lika imponerad varje gång!
Vad händer med bilen i nuläget?
Har länge letat en 123 och nu i dagarna kanske det bär av och blir affär på en, så håll tummarna för mig :)
Detta kanske blir nästa steg för dig? http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage16.htm
Mattileinen wrote:Erikzon wrote:Har läst denna tråden två gånger och blir lika imponerad varje gång!
Vad händer med bilen i nuläget?
Har länge letat en 123 och nu i dagarna kanske det bär av och blir affär på en, så håll tummarna för mig :)
Detta kanske blir nästa steg för dig? http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsp ... mage16.htm
Vad roligt att höra
I nuläget körs bilen dagligen till/från arbetet.
Besiktning närmar sig, denna gången tror jag att turbon monteras bort då det verkar som att bilprovningen blivit "kingiga" -Kastar nog upp lite bilder till det.
Kompressor vore tufft, fast det känns som att man måste vara raketforskare för att få sånt där att funka Snitisigt bygge!
Erikzon wrote:Bra att den används!
Den bilen jag funderar på köpa har en tidig om617(icke stjärnkolv?), inte har du grejer för att turbokonvertera denna om köpet går igenom? Har byggt turbo förut men dock på v8 diesel så detta är lite eljest
Erikzon wrote:Imorgon bitti åker jag iväg och kikar, har ju som redan bestämt mig för att köpa den så hoppas den upfyller mina förväntningar.
Hur tänker du göra vid kommande bes då? tok ställa ner pumpen?
Mattileinen wrote:Nja. Det verkar som att det blivit mer strikt (aldan är ju inte direkt diskret på diselmekenpumpen) så jag tar nog bort turbon, byter pump, pluggar oljematningen/returen till turbon på nån vänster.
Hynboholm wrote:Tur att det inte är besiktning varje år...
Mattileinen wrote:Erikzon wrote:Imorgon bitti åker jag iväg och kikar, har ju som redan bestämt mig för att köpa den så hoppas den upfyller mina förväntningar.
Hur tänker du göra vid kommande bes då? tok ställa ner pumpen?
Nja. Det verkar som att det blivit mer strikt (aldan är ju inte direkt diskret på diselmekenpumpen) så jag tar nog bort turbon, byter pump, pluggar oljematningen/returen till turbon på nån vänster.
Usch har också råkat ut för sånt. Åker långt för att titta på en rostfri frin bil. Så är det inte närheten av det. Med rätt pris hade jag nog köpt en del av bilarna jag tittat på,men inte för överpris.Erikzon wrote:Mattileinen wrote:Erikzon wrote:Imorgon bitti åker jag iväg och kikar, har ju som redan bestämt mig för att köpa den så hoppas den upfyller mina förväntningar.
Hur tänker du göra vid kommande bes då? tok ställa ner pumpen?
Nja. Det verkar som att det blivit mer strikt (aldan är ju inte direkt diskret på diselmekenpumpen) så jag tar nog bort turbon, byter pump, pluggar oljematningen/returen till turbon på nån vänster.
Mycket skruvning för att besikta, men som sagt tur det är var annat år..
Blev ingen bil för mig idag då vi hade väldigt olika åsikt om vad ett fint rostfritt skick är...