Page 39 of 42

Re: Sulens W123:a

Posted: Sun 30 Dec, 2018 19:58
by pasi
Mattileinen wrote:Ingen bild just där, men här ser du tanken, en ic med anslutningarna på samma sida är kalas för en 617
https://www.youtube.com/watch?v=gGgPHV8S-c8
Det som är gjort är att flytta bak kylarens nedre fästen ca 8-10cm kanske? Då får du plats med anslutningarna till den.
Kan ta en bild när jag är under bilen nästa gång.

tack :-)

Re: Sulens W123:a

Posted: Sun 30 Dec, 2018 20:00
by pasi
är det annat insug du har på den eller har du byggt om den?

Re: Sulens W123:a

Posted: Sun 30 Dec, 2018 20:27
by Mattileinen
pasi wrote:är det annat insug du har på den eller har du byggt om den?


Insuget är från en 240D 3.0 Den tidigaste versionen av 617, tror bara de gjordes ett år eller två. Runt 75-76 typ
Bolt on och passar finfint till 2,5" anslutning

Re: Sulens W123:a

Posted: Sun 30 Dec, 2018 20:29
by pasi
Mattileinen wrote:
pasi wrote:är det annat insug du har på den eller har du byggt om den?


Insuget är från en 240D 3.0 Den tidigaste versionen av 617, tror bara de gjordes ett år eller två. Runt 75-76 typ
Bolt on och passar finfint till 2,5" anslutning

ahaa, tack :-)

Re: Sulens W123:a

Posted: Mon 28 Jan, 2019 19:46
by pasi
Mattileinen wrote:
kimsababy wrote:Riktigt nice. Har du bild på motorrummet?:)


Blev lite halvsuddig, men. :roll:
Image


Vevhusventilationen får du gärna förklara för mig, jag har ju dragit min slang från ventilkåpan direkt in i insugssidan till turbon (ihop med luftfiltret), kan det vara orsaken till att min poffar lite kall och trycker i samma veva ut blårök? Är den tanken du har med nåt filter i?

Re: Sulens W123:a

Posted: Mon 28 Jan, 2019 20:10
by Mattileinen
Det är bara en oljefälla, den fångar upp det mesta av oljan som kommer ut från vevhusventilationen, så det inte ska smeta så mycket i intercoolern.
Det har knappast något med din rök att göra :P

Det sitter inget filter i den, det är bara en alulåda.

Re: Sulens W123:a

Posted: Mon 28 Jan, 2019 20:18
by pasi
Mattileinen wrote:Det är bara en oljefälla, den fångar upp det mesta av oljan som kommer ut från vevhusventilationen, så det inte ska smeta så mycket i intercoolern.
Det har knappast något med din rök att göra :P

Det sitter inget filter i den, det är bara en alulåda.

ahaa, tänkte bara för att tar jag loss vevhusslangen så slutar den att poffa.. kanske är en slump bara då.. för original så går väl den slangen in i luftburken efter luftfiltret med nån form av låda i, den kanske suger med mindre kraft då? Är ju rätt bra kraft vid turbons sugsida menar jag...

Re: Sulens W123:a

Posted: Sat 09 Mar, 2019 15:27
by Mattileinen
Image

Re: Sulens W123:a

Posted: Sun 17 Mar, 2019 14:27
by Mattileinen
Image

Re: Sulens W123:a

Posted: Sun 17 Mar, 2019 20:17
by skaunejohan
oj vad fin bling bling :love7:

Re: Sulens W123:a

Posted: Mon 18 Mar, 2019 19:12
by Mattileinen
skaunejohan wrote:oj vad fin bling bling :love7:


En får tacke :fadein:

Re: Sulens W123:a

Posted: Sat 06 Apr, 2019 12:56
by Mattileinen
Ja då var det mer eller mindre dags för att hinka i denna igen och se om den går som förut :-)
Påskhelgen är räddad
Image

Re: Sulens W123:a

Posted: Sat 06 Apr, 2019 17:39
by Mercafreaket
Jäklar i min låda vilken puts 8) snyggt!

Re: Sulens W123:a

Posted: Sat 06 Apr, 2019 17:59
by Mattileinen
Mercafreaket wrote:Jäklar i min låda vilken puts 8) snyggt!


Tackar och bockar!

Re: Sulens W123:a

Posted: Wed 10 Apr, 2019 21:03
by skaunejohan
hur lyckas du få den så skinande :shock: ? enormt grannt 8)