MB 200T blir 250TD.
Re: MB 200T blir 250TD.
Tack för titten och provkörningen av skönheten idag.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: MB 200T blir 250TD.
M116 wrote:Tack för titten och provkörningen av skönheten idag.
Tack själv för att du godkände den!
Re: MB 200T blir 250TD.
Lite bilvård idag!
Oljebyte samt tvätt & städning.
Oljebyte samt tvätt & städning.
Re: MB 200T blir 250TD.
Din bil är verkligen väl bevarad! Putsa på
Tror jag har en blå dubbelrollo liggandes om andan faller på......
Tror jag har en blå dubbelrollo liggandes om andan faller på......
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: MB 200T blir 250TD.
M116 wrote:Din bil är verkligen väl bevarad! Putsa på
Tror jag har en blå dubbelrollo liggandes om andan faller på......
Den är lättputsad!
Jag ska ha med några kollegor på kurs imorgon och då är det ju kul om det är rent och snyggt!
Ok, får fundera ang rollo...
Re: MB 200T blir 250TD.
Hynboholm wrote:M116 wrote:Din bil är verkligen väl bevarad! Putsa på
Tror jag har en blå dubbelrollo liggandes om andan faller på......
Den är lättputsad!
Jag ska ha med några kollegor på kurs imorgon och då är det ju kul om det är rent och snyggt!
Ok, får fundera ang rollo...
jag har fina ortopedframstolar dock verkar det vara lite annat mönster på dom. (1994)
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Re: MB 200T blir 250TD.
-94: an har även annat utförande på övertryckstanken och knappreglagen i stolsidan till ortopedsätet.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: MB 200T blir 250TD.
Kanon!
Du har hjälpt en bil med ett helt odugligt och strokedrabbat hjärta, till att få ett nytt friskt och starkt liv med en rejäl bruksstatus!
Så ska det se ut. :)
Du har hjälpt en bil med ett helt odugligt och strokedrabbat hjärta, till att få ett nytt friskt och starkt liv med en rejäl bruksstatus!
Så ska det se ut. :)
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Re: MB 200T blir 250TD.
MB_Star wrote:jag har fina ortopedframstolar dock verkar det vara lite annat mönster på dom. (1994)
Tack, men det duger med de som sitter i
huckstar wrote:Kanon!
Du har hjälpt en bil med ett helt odugligt och strokedrabbat hjärta, till att få ett nytt friskt och starkt liv med en rejäl bruksstatus!
Så ska det se ut. :)
Tackar!
0,58 på senaste tanken, så jag är supernöjd!
Re: MB 200T blir 250TD.
Vilket härligt projekt... Stiligt och smakfullt som vanligt! Grattis till en mycket fin bil!!
Last edited by aroncbds on Tue 03 Jun, 2014 00:05, edited 1 time in total.
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: MB 200T blir 250TD.
Är ju bara att plugga EGR-systemet! Själv brukar jag plugga EGR-systemet genom att klippa till en plåtbit som passar i skarven mellan grenröret och själva EGR-rörstycket.Farmarn wrote:Helt klart ett motorbyte i min smak. Bra jobbat med finishen.
Det enda som jag tycker var lite tråkigt är att det vart en motor med EGR.
Av någon anledning tycker jag att dom 602:or jag kört så har dom utan EGR gått bättre.
Men annars helt rätt gjort.
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: MB 200T blir 250TD.
Har aldrig förstått tjusningen med att hinka i dieselspisar i gamla Mercedes men i ditt fall så är det bara att bocka och buga. Snyggt jobb du gjort.
Re: MB 200T blir 250TD.
THHO wrote:Har aldrig förstått tjusningen med att hinka i dieselspisar i gamla Mercedes, men i ditt fall så är det bara att bocka och buga. Snyggt jobb du gjort.
I mitt fall är orsaken att det är enklare/snabbare att leta upp en
fin bensinkaross än att lappa och lackera en dieselkaross som gått 60'...
Dom milen jag kör i tjänsten vill jag köra så billigt som möjligt. (70-100mil/mån.)
Jag tycker att en 250D i en 124 ger mig mest mil för pengen.
Eftersom jag servar/skruvar själv så ska det vara en enkel bil med hög kvalité, typ 123, 124.
Nyare bilar kräver i mitt fall amortering, och det gillar inte jag.
Men det är viktigt att det är en fräsch bil, eftersom jag skjutsar kollegor och kunder.
Tack för berömmet, THHO och Aron!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 79 guests