Hej!
Här kommer en liten uppdatering
När jag monterade pumpen använde jag droppmetoden men det skulle man inte använda sig av enligt Görans instruktioner.
Utan använda sig av nollmarkeringen på pumpen så gjorde det i stället.
Plockade ut pumpen och gjorde om allt för att jag inte fick den och gå som jag ville den var väldigt orolig på tomgång och väldigt seg kall.
Innan den blev varm vid start vid 5 *C så var det nästan omöjlig och köra upp för en uppförsbacke.
Jag justerade även ventilerna igen då jag gjorde det när jag monterade pumpen första gången mest för att försäkra mig att jag inte hade ställt någon fel.
Pumpen nollades och återmonterades på 22* enligt instruktioner
Tillverkade mig ett eget låsverktyg så inte pumpen skulle vrida sig ur läge. Tog pluggen vid svänghjulet på pumpen borrade och gängade ett m4 hål.
Motorn går bättre nu men är fort farande lite seg kall och har fortfarande ett otrevlig stålkule knack innan den blir varm.
Funderar på om jag har en eller flera spridare som inte ger någon fin dimma??
Möjligen att jag fått in någon smuts under pump bytet för spridarspetsarna har bara gått ca 3500 mil och har inte kört på ful diesel.
Detta ljud fanns inte innan pumpbytet nån som har några idéer om vad det kan va?