S124 E220 -96 Bilduppdatering 27/5
Re: S124 E220 -96 Panikskruvning innan MB Springmeet..
Hahahahahaha! Väldigt lika tydligen :)!
Mvh // Gustafsson
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: S124 E220 -96 Uppdatering 25/5
Dags för lite uppdatering om bilen då.
Jag tror att jag fått fason på bränsleförbrukningen nu, hoppas jag. Har tagit mig 47 mil när tankmätaren har gått lite förbi halv tank.
Innan brukade jag komma cirka 35 mil när mätaren stod på mitten.
Trodde det skulle bli bra efter jag bytt kabelhärvan, men felkoderna återkom på kamlägesgivare, tomgångsmotor och även lambdasond.
Tog då och gjorde något man kanske skulle gjort från första början, nämligen tog lös alla kontakter, sprayade rikligt med 5-56 och blåste rent dom. Satt tillbaks kontakterna och provkörde, och hör och häpna, bilen gick som en dröm, bottenvridet var tillbaka, och man behövde inte ha gaspedalen halvvägs i botten för att hålla jämn fart! :D
Till sist till det lite tråkiga då, nu när motorn verkar gå bra.
Det uppstår ett kraftigt skorrande/knarrande ljud när jag kör, det pågår i en sekund och det vibrerar i hela bilen och sen försvinner det lika plötsligt som det kom. Det har hänt 3 gånger sedan igår på cirka 10 mils körning, i både låga och höga hastigheter. Jag tycker att det låter som det kommer bakifrån på höger sida, men första gången lät det som det kom från lådan eller därikring???
Tacksam om någon har en idé vad det kan vara. Jag fundera på nån bussning eller liknande eller nåt i bakvagnen som paj, eller kan det ha med nivåregleringen att göra?
Jag tror att jag fått fason på bränsleförbrukningen nu, hoppas jag. Har tagit mig 47 mil när tankmätaren har gått lite förbi halv tank.
Innan brukade jag komma cirka 35 mil när mätaren stod på mitten.
Trodde det skulle bli bra efter jag bytt kabelhärvan, men felkoderna återkom på kamlägesgivare, tomgångsmotor och även lambdasond.
Tog då och gjorde något man kanske skulle gjort från första början, nämligen tog lös alla kontakter, sprayade rikligt med 5-56 och blåste rent dom. Satt tillbaks kontakterna och provkörde, och hör och häpna, bilen gick som en dröm, bottenvridet var tillbaka, och man behövde inte ha gaspedalen halvvägs i botten för att hålla jämn fart! :D
Till sist till det lite tråkiga då, nu när motorn verkar gå bra.
Det uppstår ett kraftigt skorrande/knarrande ljud när jag kör, det pågår i en sekund och det vibrerar i hela bilen och sen försvinner det lika plötsligt som det kom. Det har hänt 3 gånger sedan igår på cirka 10 mils körning, i både låga och höga hastigheter. Jag tycker att det låter som det kommer bakifrån på höger sida, men första gången lät det som det kom från lådan eller därikring???
Tacksam om någon har en idé vad det kan vara. Jag fundera på nån bussning eller liknande eller nåt i bakvagnen som paj, eller kan det ha med nivåregleringen att göra?
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Re: S124 E220 -96 Uppdatering 25/5
Har drabbats av något väldigt likt det du beskriver en gång. I mitt fall var det ett hjullager fram som skar/låste sig ibland och roterade ett varv på lagertappen. Kolla hjullagerna, även om det kan vara något helt annat för dig.
MB CLS 500 -05
MB ML 320 CDI -08
BMW 523iT -98
Mazda MX-30 -21
...och rätt många MB under de senaste 30 åren...
MB ML 320 CDI -08
BMW 523iT -98
Mazda MX-30 -21
...och rätt många MB under de senaste 30 åren...
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: S124 E220 -96 Uppdatering 25/5
Etoda wrote:Har drabbats av något väldigt likt det du beskriver en gång. I mitt fall var det ett hjullager fram som skar/låste sig ibland och roterade ett varv på lagertappen. Kolla hjullagerna, även om det kan vara något helt annat för dig.
Kan nog vara så, en polare jag prata med idag hade varit om samma sak, till slut skar lagret så hjulet låste sig...
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: S124 E220 -96 Uppdatering 25/5
Slängde på lite färg på Hella-fronten, inte världens bästa förarbete, kunde lagt mer fyllprimer, men det duger.
Är det någon som råkar ruva på luckorna som ska sitta i hålet till vänster om öppningen för dimljuset på sista bilden?
annars får jag försöka smida ihop nåt eget...
Är det någon som råkar ruva på luckorna som ska sitta i hålet till vänster om öppningen för dimljuset på sista bilden?
annars får jag försöka smida ihop nåt eget...
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
-
- Expert
- Posts: 606
- Joined: Sat 06 Dec, 2008 00:34
- Location: Leksand
Re: S124 E220 -96 Bilduppdatering 27/5
Ska visst inte vara några luckor utan ett galler över hela, så här ser det ut:
http://www.garaget.org/dannefrokt
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Nuvarande bilar:
S124 - E220TE Brillantsilber - 1996 "Fina bruksbilen"
Gamla bilar:
W201 - 190E 2.6 Manuell - 1989 "Vinterbilen"
W124 - E220 Dunkelblau, -1995 "Trogen bruksbil"
W123 - 200 250D 20V - 1983 "Dieselprojektet"
W124 - 220E Almandinrot -1993 "Trevlig brukis"
W201 - 190D - 1984 "Epan"
W201 - 190 - 1988 "Lillröd"
W201 - 190E 1.8 Rosso Avantgarde -1992 "Min första och finaste MB"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 78 guests