C55:an tillverkades mellan maj 2004 och maj 2007 i 4616 ex och förändrades aldrig.
595 av dom var i kombiutförande.
Den tillhör kategorin facelift som infördes någon gång runt 2004 tror jag.
I Tyskland såldes några specialversioner efter förebilden "F1 Medical Car" med ormbo-headers
och 4 kattar, CLK-front med några gälar, 19-tums hjul, större bromsar och några värre upphängningar
tror jag, med 400 hästar.
Jag ska ta en bild en dag rakt bakifrån på bilen, det är därifrån den ser som mest uppkäftig ut med
sina breda originaldäck, 4 pipor och bakaxel med kylflänsar! Det är den sidan jag helst visar upp
vilket normalt inte brukar vara några större problem..
14 år med en C55 AMG.
Re: 7 år med en C55 AMG.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Re: 7 år med en C55 AMG.
sent 2004.
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1202
- Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32
Re: 7 år med en C55 AMG.
Facelift kom 2004-04.
Den fick förändringar som:
Stötfångare
Sidokjolar
Strålkastare
Bakljus
Dimljus
Grill
Diverse lister
Fälgar
Inv:
Kombiinstrument
Klimapanel
Kombispak
Växelspaksknopp
Ratt/knappar
Comand blev NTG2
Gick att få med kod 386 (MTUS)
Från BOSE till Harman Kardon
Nya dekorpaneler med plattare knappar
Elrattens knapp flyttad till MRM
Går att få infällning av backspeglar vid låsning
Detta gäller W/S 203 allmänt och är det mest synliga.
Den fick förändringar som:
Stötfångare
Sidokjolar
Strålkastare
Bakljus
Dimljus
Grill
Diverse lister
Fälgar
Inv:
Kombiinstrument
Klimapanel
Kombispak
Växelspaksknopp
Ratt/knappar
Comand blev NTG2
Gick att få med kod 386 (MTUS)
Från BOSE till Harman Kardon
Nya dekorpaneler med plattare knappar
Elrattens knapp flyttad till MRM
Går att få infällning av backspeglar vid låsning
Detta gäller W/S 203 allmänt och är det mest synliga.
Re: 7 år med en C55 AMG.
Tack för det klargörandet!
Kanske värt att nämna i sammanhanget också är att faceliften fick ett förbättrat rostskydd, inte helt oväsentligt
i vår ofta salta och bistra miljö.
Kanske värt att nämna i sammanhanget också är att faceliften fick ett förbättrat rostskydd, inte helt oväsentligt
i vår ofta salta och bistra miljö.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1202
- Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32
Re: 7 år med en C55 AMG.
Rostskyddet/galvning kom redan okt/nov 2003.
Re: 7 år med en C55 AMG.
Bra information!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
Last edited by amgen on Tue 03 Sep, 2019 23:55, edited 1 time in total.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
Last edited by amgen on Tue 03 Sep, 2019 23:57, edited 1 time in total.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
snyggt mannen, keep it shiny
kör du rönnt med tyska plåtar på bilen eller använder du dom enbart vid fototillfället?
kör du rönnt med tyska plåtar på bilen eller använder du dom enbart vid fototillfället?
Re: 7 år med en C55 AMG.
Använde tyska plåtar vid fototillfällena inledningsvis, och sedan har det fortsatt av bara farten..
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
Då var årets kontrollbesiktning utförd, UA som vanligt!
Baksulorna har jag fått byta men grymt nöjd med Michelin Pilot Super Sport som räckt ovanligt länge.
Har nu gått från 245/35 18 till 255 för att få en lite maffigare "look". Dock fanns inte denna storlek
av ovanstående märke så det fick bli Continentals ContiSportContact 5. Har inget att invända mot
dessa än så länge, hört mycket positivt om Continental.
Nu återstår på årets underhåll en A-service samt byte av 2 motorupphängningar i samband med den.
Bilen går annars som en klocka, med vansinnigt mycket vrid och kraft: med lite tryck på pedalen
till höger och plötsligt står det 200 på mätaren.. Trots numera i stort sett avsaknad av trafikpoliser
blir det mycket cruisecontrol längs E6:an där den rullar som mest, säkrast så. Mullret obetalbart!
Baksulorna har jag fått byta men grymt nöjd med Michelin Pilot Super Sport som räckt ovanligt länge.
Har nu gått från 245/35 18 till 255 för att få en lite maffigare "look". Dock fanns inte denna storlek
av ovanstående märke så det fick bli Continentals ContiSportContact 5. Har inget att invända mot
dessa än så länge, hört mycket positivt om Continental.
Nu återstår på årets underhåll en A-service samt byte av 2 motorupphängningar i samband med den.
Bilen går annars som en klocka, med vansinnigt mycket vrid och kraft: med lite tryck på pedalen
till höger och plötsligt står det 200 på mätaren.. Trots numera i stort sett avsaknad av trafikpoliser
blir det mycket cruisecontrol längs E6:an där den rullar som mest, säkrast så. Mullret obetalbart!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
köp motorkuddar för W211 E55 AMG Kompressor, sedan behöver du aldrig byta kuddar så länge du äger Messan!
jag har dessa på min C-fötti-3a, dom sitter som ett smäck på bilen med mycket minimal vibration från motorn.
gillar du gocartkänsla på bilen kan dessa motorkuddar vara något för dig.
då jag har Koni's gula dämpare i hådaste läget ihop med sänkningsats samt w211 E55AMG motorkuddar samt nya bössningar runt om har jag nykänsla på bilens performance, det känns MUMMA varje gång jag kör min bil!!
jag har dessa på min C-fötti-3a, dom sitter som ett smäck på bilen med mycket minimal vibration från motorn.
gillar du gocartkänsla på bilen kan dessa motorkuddar vara något för dig.
då jag har Koni's gula dämpare i hådaste läget ihop med sänkningsats samt w211 E55AMG motorkuddar samt nya bössningar runt om har jag nykänsla på bilens performance, det känns MUMMA varje gång jag kör min bil!!
Re: 7 år med en C55 AMG.
Intressant! Har hört det från annan källa också.
-Undersökning pågår!
-Undersökning pågår!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
Har nu kommunicerat med "expertis", och det får bli originaldoningar.
Några vibrationer på tomgång är ju inget jag direkt eftersträvar, har ju det redan nu eftersom
mina motorkuddar är tvärslut. Det ska vara Merca-mjukt fastän det handlar om en AMG.
Men tack ändå för tipset!
Ps 3:e kudden vid växellådan redan bytt. Ds
Några vibrationer på tomgång är ju inget jag direkt eftersträvar, har ju det redan nu eftersom
mina motorkuddar är tvärslut. Det ska vara Merca-mjukt fastän det handlar om en AMG.
Men tack ändå för tipset!
Ps 3:e kudden vid växellådan redan bytt. Ds
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 7 år med en C55 AMG.
Har gjort en 4-hjulsinställning för säkerhets skull också, inget behövdes justeras! Skönt.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 76 guests