Page 1 of 6

Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 18:37
by Hpaddict
Tjenare

Lite Historik:

Efter två mycket tuffa säsonger med min Mercedes 190 så togs beslutet att det får bli en ny bil till 2015.
Anledningen till att 190an pensioneras är dels för att det krävs alldeles för stora ingrepp på den för att få den till det jag vill ha, samt att jag har kört på dispans (Däckrestriktion) i serien pga jag har ombyggda stötdämpartorn ibak.
190an såldes därför förra veckan som rullande chassi, så jag har mycket delar att plocka från den innan den lämnar garaget.

För er som inte vet vilken bil det är jag pratar om så är det denna:

Image

Länk till projekttråden för 190an: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789.

Men nu till det nya projektet!

Projektet har planerats under ca 6 månaders tid och receptet har sakta men säkert vuxit fram och planen är ganska klar men kommer inte att avslöjas direkt utan kommer att visas under projektets gång;)

Med hjälp av min sponsor Seidoworks har jag förverkligat mina tankar om bygget till en 3d modell, detta är teasern vi har släppt än så länge. Hela designen släpps längre fram:)

Image

Info:

Bilen är en Mercedes CLK (W209) 270 CDI -03
Image
Image
Image

Planer:

Motor:
3.6L C36 AMG sexa (M104.941) - Helsmidd
Överladdad

Drivlina:
Quartermaster 3skivig koppling - Sponsrat av SchmidtRacing
Lättat svänghjul - Sponsrat av Specialsvarv.se

Bränslesystem & Sprut:
MaxxEcu
VAG Spolar
ATL Tank
Dubbla 044 pumpar
Catchtank
Nuke Fuelrail
Aeromotive BTR
Stålsombundna PTFE bränsleledningar (Hydroscand)
AEM Bränslefilter
E85

Säkerhet:
Fullbur - Byggd utav MADPerformance
Sparco 4-punkts bälte

Chassi:
Ställbara Aluminiumstag i hela bakvagnen med uniballs - Sponsrat av Hedgehog Tuning & Motorsport
Styrvinkelkit - Custom av MADPerformance

Bromsar:
AMG 6 kolvs ok 345mm skivor (Fram)
500E 2 kolvs ok (Bak)
Pedalställ

Fälgar:
Cosmis Racing XT206R
18x9.5" Fram
18x11" Bak

Kjolpaket:
AMG 500 Kopia paket - Sponsrat av MBSCAShoppen

Kommer mycket mera info under tiden i projekttråden!

Se till att Följa Team Lovetap på Facebook också för ännu mer updates och annat roligt!

Mvh Mårten
Team Lovetap

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 18:38
by Hpaddict
Bilen hämtades den 25/10 i england och kördes därefter hem, den 26/10 så var det dags att börja jobba!
Vi började med att väga in bilen som fullt fungerande innan vi började riva för att man skulle ha en referens vikt!

Image
Vågen visade 100kg utan last och med mercan på så visade den 1500 kg vilket innebär att bilen väger 1400 komplett med motor, inredning och allt möjligt lullull. Mindre än vad jag hade räknat med måste jag säga! Riktigt bra start på bygget :)

Och ja, bilen kommer att konverteras till Vänsterstyrd!

Efter vägningen så togs bilen till garaget där det var dags att börja tömma karossen så byggandet kunde ta fart!
Massa kompisar kom till garaget och hjälpte till med rivningen, sjukt stort tack till alla er! hade aldrig gått utan er:)
efter söndagens eftermiddag/kväll samt hela måndagen såg bilen ut såhär:
ImageImageImage
Tjejen hjälper till o river bilen, kan de bli bättre?:D

Efter ytterligare en dag:
ImageImage


En annan bra sak upptäcktes vid rivningen som jag inte hade reflekterat över...
Image
och det är att engelska bilar har ingen underredsmassa! underbart!

Polaren Nyman hjälpte till att plocka ut inredningen, rutorna och mycket mera!
Image

Rivingen gick snabbt och det har redan städats flertalet gånger i garaget men fortfarande kaos:P Så på fredag kommer 190an tömmas på dom delarna som inte medföljer och sedan ska denna hämtas upp i början på nästa vecka så jag får lite mer plats:) Tills dess hoppas jag kunna komma igång med att bygga bänkar också, så man får någon sorts ordning i garaget.. finns inget värre än o gå labyrint genom garaget hela tiden ^^.

Sen ser jag verkligen fram emot att bygga ihop 3.6an igen, denna gången blir det helsmidd maskin!
Jag har redan fått hem mina specialbeställde JE kolvar till motorn, så det enda som saknas för att bygga ihop motorn nu är smidda stakar, så får se till att lösa de så jag kan bygga motor medans MADPerformance bygger buren.. Visst är dom lite porriga;) :
Image


mina gamla asa fälgar får agera projekt fälgar ett tag ;)
Image

Lite rörig första uppdatering men de kommer bli bättre jag lovar!

Mvh Mårten
Team Lovetap

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 19:08
by torake
Vinterns underhållning är räddad! :thumbleft:

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 20:08
by 190 dtm
:-D

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 20:31
by Uky
Spännande projekt.

Avis på det fina garaget.

Följer tråden framöver.

:Fade-color

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 21:15
by Cpt Tuttle
Det här kan bli intressant!

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Thu 30 Oct, 2014 21:55
by Hpaddict
190 dtm wrote::-D


:drinking:

torake wrote:Vinterns underhållning är räddad! :thumbleft:


hehe får hoppas de :D

Uky wrote:Spännande projekt.

Avis på det fina garaget.

Följer tråden framöver.

:Fade-color


Tackar :) ja garaget är ja nöjd me men ordningen måste till först :D


Cpt Tuttle wrote:Det här kan bli intressant!


Tackar :)

mvh Mårten

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Fri 31 Oct, 2014 06:24
by Mike Bike
Gött att du hittade en fin CLK. Kommer bli supercoolt att se den ta form. Tittar förbi nån dag.

/Mikael

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Fri 31 Oct, 2014 07:54
by 190 dtm
Varför åka en tung 6a? Se till att få i en AMG V8 med kompressor 500pållar å massa vrid å det håller. Motorn passar ju som en fläskläpp i bilen. Se låter den gött..Du har ju sprutet som Natte får ändra lite på så hoppar v8 igång på alla 16 stiften. störst är starkast...hihi

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Fri 31 Oct, 2014 10:03
by Hpaddict
190 dtm wrote:Varför åka en tung 6a? Se till att få i en AMG V8 med kompressor 500pållar å massa vrid å det håller. Motorn passar ju som en fläskläpp i bilen. Se låter den gött..Du har ju sprutet som Natte får ändra lite på så hoppar v8 igång på alla 16 stiften. störst är starkast...hihi


För ja gillar sexorna bättre än v8orna, tycker rytet ur en rappsexa slår de mesta;)
Hade en amg v8 ja sålde istället då ja ville åka sexa, så ja har funderat
Länge;)

Mike Bike wrote:Gött att du hittade en fin CLK. Kommer bli supercoolt att se den ta form. Tittar förbi nån dag.

/Mikael


Aah de var skönt, de får du göra:)

/Mårten

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Fri 31 Oct, 2014 12:52
by psycho
Gillade din förra tråd så detta ska bli trevligt att följa denna i vinter.

Psycho

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Fri 31 Oct, 2014 22:59
by @ndreas
Blir intressant!

Jobba på nu.

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Sat 01 Nov, 2014 12:46
by Hpaddict
@ndreas wrote:Blir intressant!

Jobba på nu.


Tackar :) de ska ja göra :D

psycho wrote:Gillade din förra tråd så detta ska bli trevligt att följa denna i vinter.

Psycho


Kul att höra :) får hoppas du gillar denna med ;)

/Mårten

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Sat 01 Nov, 2014 17:02
by CE 36
Hpaddict wrote:
190 dtm wrote:Varför åka en tung 6a? Se till att få i en AMG V8 med kompressor 500pållar å massa vrid å det håller. Motorn passar ju som en fläskläpp i bilen. Se låter den gött..Du har ju sprutet som Natte får ändra lite på så hoppar v8 igång på alla 16 stiften. störst är starkast...hihi


För ja gillar sexorna bättre än v8orna, tycker rytet ur en rappsexa slår de mesta;)
Hade en amg v8 ja sålde istället då ja ville åka sexa, så ja har funderat
Länge;)



Det är rätt, raka sexorna är roligare. Det är vad MB satsar på själva i framtiden...

Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG

Posted: Sun 02 Nov, 2014 22:30
by Hpaddict
CE 36 wrote:
Hpaddict wrote:
190 dtm wrote:Varför åka en tung 6a? Se till att få i en AMG V8 med kompressor 500pållar å massa vrid å det håller. Motorn passar ju som en fläskläpp i bilen. Se låter den gött..Du har ju sprutet som Natte får ändra lite på så hoppar v8 igång på alla 16 stiften. störst är starkast...hihi


För ja gillar sexorna bättre än v8orna, tycker rytet ur en rappsexa slår de mesta;)
Hade en amg v8 ja sålde istället då ja ville åka sexa, så ja har funderat
Länge;)



Det är rätt, raka sexorna är roligare. Det är vad MB satsar på själva i framtiden...


Ah de låter goare ;)

/Mårten