Re: Team Lovetap's Mercedes CLK 3.6L AMG
Posted: Sat 05 Sep, 2015 20:29
Update 5/9
Update!
Efter ett långt uppehåll med uppdateringar så tänkte jag som tidigare nämt göra ett försök att få tråden aktuell igen genom att fylla i tomrummet som finns fram till nu tid
Here we go!
Eftersom att karossen vid denna tiden (Februari) stog hos min sponsor Madperformance så var det full rulle med att försöka göra saker klara som inte kräver karossen, så som att börja förbereda lite elinstallationer med mera.
Jag radade upp alla givare,boxar och kabel härvor för att reda ut alla funktioner och börja fundera ut placeringar osv.
Sedan satte jag upp kabelhärvan och började dela upp den i grupper beroende på vart i bilen de ska sitta.
Passade även på nu när tid fanns att reda ut inkopplingarna av alla olika lampor och andra original delar som jag ska använda t.ex Vindrute torkare osv. Bra att ha gjort detta nu så slipper man tänka på detta senare.
Medans man ändå hade lite mer tid över så passade jag på att bearbeta lite fler samarbets partners och detta arbete gav resultat, jag lyckades få ombord en sponsor som jag är riktigt glad att presentera:)
Det är Göteborgs företaget Nuke Performance som har kommit ombord och sett till att stötta mig så jag kan åka deras grymt fina Catchtank lösning med fäste för dubbla 044or, Dumpventil, BTR och en ny Fuelrail för M104an :) Deras produkter håller så sjukt hög finish så är riktigt glad över att kunna köra med deras produkter!
I samma veva så lyckades jag få kontakt med MBSCA Shoppen som gick in o stöttade mig med ett kanon pris på detta CLK 63 AMG kjolpaket, riktigt fin passform och lätta grejer! kan verkligen rekommenderas detta kit!
Stort tack för erat stöd!
Man kunde ju inte låta bli och åka förbi Madperformance med jämna mellanrum för att se framstegen som tas med både karossen och fjädringen, en av de första grejerna han började med var att börja bygga på styrvinkelkittet som nu baseras på original framvagnen då vi vill ha bilen godkänd i dom europeiska serierna som kräver original subframe både fram och bak. Därför så lägger vi nu tiden på att bygga efter original bryggan istället för att göra det i framtiden.
Styrvinkeln blir ca 55 grader parrallelt, ca 20 grader mer än jag någonsin kört med på 190an
Medans bilen stog hos Madperformance så passade jag på att mäta in fönsterluckorna så att jag kunde beställa mina plast rutor, eftersom ingen tillverkar rutor till denna bilen så special beställer jag efter mallar jag skickar till dom:)
Vi passade även på under en ledig helg att ta resan upp till killarna på Onroaders i västerås, för att göra en podcast intervju om min tid inom motorintresset och om det nya bygget med mera, denna podcasten finns att lyssna på deras sida ifall ni är intresserade :)
Här finns podcasten:https://onroaders.com/podcast/25-24-mrten-stngberg
Under denna perioden utan bilen så började elmia närma sig med stormsteg och vi valde därför att släppa våra renderingar på hur bilen var tänkt att se ut som färdig, detta tack vare min sponsor Seidoworks så kunde vi ta fram dessa bilderna:) Såhär såg planen ut från början och jag måste säga att vi kom ganska nära målet;)
Dat ass though?;)
De var allt för denna gången!
återkommer inom kort med nästa uppdatering:)
//Mårten
Team Lovetap
Update!
Efter ett långt uppehåll med uppdateringar så tänkte jag som tidigare nämt göra ett försök att få tråden aktuell igen genom att fylla i tomrummet som finns fram till nu tid
Here we go!
Eftersom att karossen vid denna tiden (Februari) stog hos min sponsor Madperformance så var det full rulle med att försöka göra saker klara som inte kräver karossen, så som att börja förbereda lite elinstallationer med mera.
Jag radade upp alla givare,boxar och kabel härvor för att reda ut alla funktioner och börja fundera ut placeringar osv.
Sedan satte jag upp kabelhärvan och började dela upp den i grupper beroende på vart i bilen de ska sitta.
Passade även på nu när tid fanns att reda ut inkopplingarna av alla olika lampor och andra original delar som jag ska använda t.ex Vindrute torkare osv. Bra att ha gjort detta nu så slipper man tänka på detta senare.
Medans man ändå hade lite mer tid över så passade jag på att bearbeta lite fler samarbets partners och detta arbete gav resultat, jag lyckades få ombord en sponsor som jag är riktigt glad att presentera:)
Det är Göteborgs företaget Nuke Performance som har kommit ombord och sett till att stötta mig så jag kan åka deras grymt fina Catchtank lösning med fäste för dubbla 044or, Dumpventil, BTR och en ny Fuelrail för M104an :) Deras produkter håller så sjukt hög finish så är riktigt glad över att kunna köra med deras produkter!
I samma veva så lyckades jag få kontakt med MBSCA Shoppen som gick in o stöttade mig med ett kanon pris på detta CLK 63 AMG kjolpaket, riktigt fin passform och lätta grejer! kan verkligen rekommenderas detta kit!
Stort tack för erat stöd!
Man kunde ju inte låta bli och åka förbi Madperformance med jämna mellanrum för att se framstegen som tas med både karossen och fjädringen, en av de första grejerna han började med var att börja bygga på styrvinkelkittet som nu baseras på original framvagnen då vi vill ha bilen godkänd i dom europeiska serierna som kräver original subframe både fram och bak. Därför så lägger vi nu tiden på att bygga efter original bryggan istället för att göra det i framtiden.
Styrvinkeln blir ca 55 grader parrallelt, ca 20 grader mer än jag någonsin kört med på 190an
Medans bilen stog hos Madperformance så passade jag på att mäta in fönsterluckorna så att jag kunde beställa mina plast rutor, eftersom ingen tillverkar rutor till denna bilen så special beställer jag efter mallar jag skickar till dom:)
Vi passade även på under en ledig helg att ta resan upp till killarna på Onroaders i västerås, för att göra en podcast intervju om min tid inom motorintresset och om det nya bygget med mera, denna podcasten finns att lyssna på deras sida ifall ni är intresserade :)
Här finns podcasten:https://onroaders.com/podcast/25-24-mrten-stngberg
Under denna perioden utan bilen så började elmia närma sig med stormsteg och vi valde därför att släppa våra renderingar på hur bilen var tänkt att se ut som färdig, detta tack vare min sponsor Seidoworks så kunde vi ta fram dessa bilderna:) Såhär såg planen ut från början och jag måste säga att vi kom ganska nära målet;)
Dat ass though?;)
De var allt för denna gången!
återkommer inom kort med nästa uppdatering:)
//Mårten
Team Lovetap