190E EVO III 3,0

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

190E EVO III 3,0

Postby skalman » Sun 09 Nov, 2014 09:05

Var och köpte mig en mb 190e 2.6 med evo 3 paket på.
Motorn är utbytt till.en m103 3.0 istället och megasquirt finns monterat men ser bedrövligt ut.
Olje retur för turbo montering finns i oljetråget.
Tanken med denna bil är att göra en mild gat bil

Image
Last edited by skalman on Sun 09 Nov, 2014 09:16, edited 1 time in total.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Sun 09 Nov, 2014 09:07

Image
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

KOWALSKI 1

Re: 190E EVO III 3,0

Postby KOWALSKI 1 » Sun 09 Nov, 2014 12:50

snygg bil men hjulen såg ut att vara väldigt taniga mot hjulhus o skärmbreddare

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: 190E EVO III 3,0

Postby M116 » Sun 09 Nov, 2014 20:34

Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen :wink:
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

User avatar
Torsten
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 129
Joined: Wed 07 Mar, 2007 16:49

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Torsten » Mon 10 Nov, 2014 16:51

Ball bil!

Bakspoilern ser lite ledsen ut, hur är skicket i övrigt?

Hur ser planen ut, Skall du göra något på utsidan eller är fokus på att få ordning på en schysst turbosnurra?
/ Torsten

User avatar
JWD712
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 373
Joined: Thu 23 Jun, 2005 11:28
Location: skogen

Re: 190E EVO III 3,0

Postby JWD712 » Thu 13 Nov, 2014 14:41

M116 wrote:Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen :wink:


Är detta några fälgar du har kvar?

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: 190E EVO III 3,0

Postby PatrickW » Thu 13 Nov, 2014 15:17

Den där lär väl ha minst 9.5" fram och 11.5" bak?
Och gärna då i 19"

Mvh
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: 190E EVO III 3,0

Postby M116 » Thu 13 Nov, 2014 15:20

JWD712 wrote:
M116 wrote:Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen :wink:


Är detta några fälgar du har kvar?


Japp, bara att höra av sig på PM om du vill ha bilder eller komma och kolla på dem. De står nylackade i kartong :-D
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

User avatar
speeds_
Expert
Expert
Posts: 879
Joined: Sat 28 Aug, 2010 13:20
Location: Rättvik
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby speeds_ » Thu 13 Nov, 2014 18:05

19" på en 190E?

Image

User avatar
RS 1800
Expert
Expert
Posts: 696
Joined: Sat 11 Mar, 2006 17:16
Location: Göteborg
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby RS 1800 » Thu 13 Nov, 2014 23:20

Riegerkitet kräver väl inte förstorade hjulhus som Evo 1&2?
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Image

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: 190E EVO III 3,0

Postby PatrickW » Fri 14 Nov, 2014 17:52

vad hade bilarna för dimension i DTM 'speeds_'?
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

User avatar
RS 1800
Expert
Expert
Posts: 696
Joined: Sat 11 Mar, 2006 17:16
Location: Göteborg
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby RS 1800 » Fri 14 Nov, 2014 18:30

Upp till 89 innan Evo 1 kom så körde man 17". När Evo 1 kom under första halvan av 89 års säsong så introducerades 18".

Reglementet var sådant att man fix max gå upp 2" från standardbilens fälgdimension.

När Evo 2 kom under mitten av 1990 års säsong så började man testa 19", Men dom flesta körda i princip enbart på 18x9" även när Klasse 1 bilen ersatte Evo 2:an i början av 93 års säsong.
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Image

User avatar
speeds_
Expert
Expert
Posts: 879
Joined: Sat 28 Aug, 2010 13:20
Location: Rättvik
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby speeds_ » Fri 14 Nov, 2014 21:04

PatrickW wrote:vad hade bilarna för dimension i DTM 'speeds_'?

Micke kan det där utantill som synes. Sen får du ta hänsyn till att EVO 2 bilarna har lite större hjulhus, och inte tala om DTM bilarna.
Last edited by speeds_ on Sun 16 Nov, 2014 14:33, edited 1 time in total.

Magnu5
Moderator
Moderator
Posts: 1582
Joined: Sat 07 Jun, 2003 15:00

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Magnu5 » Sun 16 Nov, 2014 11:52

Trevligt! Såg den på Blocket och vart rätt sugen.
En ny lack, fälgar & genomgång av det maskinella så blir det ett fränt åk.
Medlemsnummer: 36

-----------------------------------------

Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Fri 28 Nov, 2014 12:41

Tanken är att lägga en bra lack på bilen(färg kod 172) och en lättare turbo konvertering då olje retur redan är klar.
Bilen är/var ganska så dålig då nästan alla glasfiber detaljer var spruckna Och bakre stöten var nästan i två delar.
Alla glasfiber detaljer är nu lagade och hjulhusen bak är upp kapade och svetsade.
Det som står på tur är att slipa till alla glasfiber detaljer så bilen blir rak och fin i karossen:)
Måste även få tag på en start mapp till mitt MS sprut.

Mer bilder kommer inom kort.

Mvh Erik
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests