190E EVO III 3,0

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Fri 16 Jan, 2015 22:18

robber wrote:Svart bil och gunmetal färgar röstar jag för!

Den blir typ gunmetal lack på den iaf. Ska använda mig av mercedes färg kåd 172.
Fälgar blir nog något som liknar dom som satt på dtm bilarna på 80/90talet.
Har sett att liknande har sålts på ebay :)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

robber
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 164
Joined: Fri 12 Jan, 2007 00:12

Re: 190E EVO III 3,0

Postby robber » Fri 16 Jan, 2015 22:33

skalman wrote:
robber wrote:Svart bil och gunmetal färgar röstar jag för!

Den blir typ gunmetal lack på den iaf. Ska använda mig av mercedes färg kåd 172.
Fälgar blir nog något som liknar dom som satt på dtm bilarna på 80/90talet.
Har sett att liknande har sålts på ebay :)


Låter vettigt!

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Hynboholm » Fri 16 Jan, 2015 22:38

172 blir kalasbra, det!

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Fri 30 Jan, 2015 22:39

Slipgrund på bakskärmarna.Image
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Fri 30 Jan, 2015 22:43

Sjunklack på Stöten. :-D Image
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Sun 01 Feb, 2015 00:53

Mer sjunklack på bakskärmarna och dörr hål.Image
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

User avatar
Mattileinen
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1753
Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Mattileinen » Sun 01 Feb, 2015 01:58

Smurfen försvinner :P

Ser fint ut :-)

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Wed 04 Feb, 2015 19:11

Nu är bakre halvan av bilen snart klar för fin liret innan lack :-)
I väntan på att sjunklack ska sätta sig så blir det att slipa lite på dörrar, stöt fram, baklucka, vinge, framskärm, motorhuv, tak...... :shock:


Image
Image
Image
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Marie » Wed 04 Feb, 2015 23:42

Ursäkta en stilla fråga:

VAD är "sjunklack"?

Är det någon blybaserad färg som gör att bilen sjunker fortare om du kör den över kajkanten? (bra vid försäkringsbedrägerier alltså)
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
Torsten
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 129
Joined: Wed 07 Mar, 2007 16:49

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Torsten » Thu 05 Feb, 2015 00:08

Ser bra ut!
Gillar på något sätt att du börjar med utsidan, kan kanske fungera som motivation till att få ordning på resten(motor, inredning osv.) när väl lacken är klar och allt det "tråkiga" med spackling etc. är gjort.

Kommer bli riktigt grymt med antracitgrå metallic! Skall du dra på något dekalkit sen för att få ännu mera DTM-stuk eller skall du köra på ett mer cleant stuk?
/ Torsten

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: 190E EVO III 3,0

Postby PatrickW » Thu 05 Feb, 2015 00:30

Marie wrote:Ursäkta en stilla fråga:

VAD är "sjunklack"?

Är det någon blybaserad färg som gör att bilen sjunker fortare om du kör den över kajkanten? (bra vid försäkringsbedrägerier alltså)



Det är sån där lack som gör att åskådare och läsare på forum mm mm frågar frågor med väldigt lågt tankeinnehåll :(
Och om man ärligt inte vet,, ja då behöver man inte vara sarkastisk, utan bara fråga:
Vad är sjunklack?

Då kan man exempelvis få svaret: En lack som får ligga ett tag för att 'sätta sprutt' på ev sjunkningar i spackel mm mm innan man lägger topplacken.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Thu 05 Feb, 2015 22:35

PatrickW wrote:
Marie wrote:Ursäkta en stilla fråga:

VAD är "sjunklack"?

Är det någon blybaserad färg som gör att bilen sjunker fortare om du kör den över kajkanten? (bra vid försäkringsbedrägerier alltså)



Det är sån där lack som gör att åskådare och läsare på forum mm mm frågar frågor med väldigt lågt tankeinnehåll :(
Och om man ärligt inte vet,, ja då behöver man inte vara sarkastisk, utan bara fråga:
Vad är sjunklack?

Då kan man exempelvis få svaret: En lack som får ligga ett tag för att 'sätta sprutt' på ev sjunkningar i spackel mm mm innan man lägger topplacken.


Mycket bra svar :)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Thu 05 Feb, 2015 22:46

Torsten wrote:Ser bra ut!
Gillar på något sätt att du börjar med utsidan, kan kanske fungera som motivation till att få ordning på resten(motor, inredning osv.) när väl lacken är klar och allt det "tråkiga" med spackling etc. är gjort.

Kommer bli riktigt grymt med antracitgrå metallic! Skall du dra på något dekalkit sen för att få ännu mera DTM-stuk eller skall du köra på ett mer cleant stuk?

Tanken är att efterlikna sonax dtm bilen, så lite stripning blir det :-D
Anledningen till att jag börjar med karossen är att det är den biten jag kan bäst då jag jobbar som bil plåtas.
Motor och huvudvärken får nog vänta tills jag är klar med karossen :wink:
Inredningen är oklart än hur jag vill ha den, men förmodligen något enkelt "racing" inspirerat.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Marie » Thu 05 Feb, 2015 23:26

PatrickW wrote:En lack som får ligga ett tag för att 'sätta sprutt' på ev sjunkningar i spackel mm mm innan man lägger topplacken.


Tack!
Då lärde jag mig något nytt idag också.
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
speeds_
Expert
Expert
Posts: 879
Joined: Sat 28 Aug, 2010 13:20
Location: Rättvik
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby speeds_ » Fri 06 Feb, 2015 13:40

Marie wrote:Ursäkta en stilla fråga:

VAD är "sjunklack"?

Är det någon blybaserad färg som gör att bilen sjunker fortare om du kör den över kajkanten? (bra vid försäkringsbedrägerier alltså)

Det är imponerande va rolig du är, skrattar så ja ramlar av stolen.


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests