190E EVO III 3,0

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
Meddelande
Författare
skalman
Proffs
Proffs
Inlägg: 272
Blev medlem: fre 02 dec, 2005 02:09
Kontakt:

190E EVO III 3,0

#1 Inläggav skalman » sön 09 nov, 2014 09:05

Var och köpte mig en mb 190e 2.6 med evo 3 paket på.
Motorn är utbytt till.en m103 3.0 istället och megasquirt finns monterat men ser bedrövligt ut.
Olje retur för turbo montering finns i oljetråget.
Tanken med denna bil är att göra en mild gat bil

Bild
Senast redigerad av skalman sön 09 nov, 2014 09:16, redigerad totalt 1 gång.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Inlägg: 272
Blev medlem: fre 02 dec, 2005 02:09
Kontakt:

Re: 190E EVO III 3,0

#2 Inläggav skalman » sön 09 nov, 2014 09:07

Bild
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

Användarvisningsbild
KOWALSKI 1
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 15 apr, 2004 12:15

Re: 190E EVO III 3,0

#3 Inläggav KOWALSKI 1 » sön 09 nov, 2014 12:50

snygg bil men hjulen såg ut att vara väldigt taniga mot hjulhus o skärmbreddare

M116
Guru
Guru
Inlägg: 7448
Blev medlem: fre 22 jul, 2005 09:38
Ort: Stockholm

Re: 190E EVO III 3,0

#4 Inläggav M116 » sön 09 nov, 2014 20:34

Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen :wink:
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

Användarvisningsbild
Torsten
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Inlägg: 123
Blev medlem: ons 07 mar, 2007 16:49

Re: 190E EVO III 3,0

#5 Inläggav Torsten » mån 10 nov, 2014 16:51

Ball bil!

Bakspoilern ser lite ledsen ut, hur är skicket i övrigt?

Hur ser planen ut, Skall du göra något på utsidan eller är fokus på att få ordning på en schysst turbosnurra?
/ Torsten

Användarvisningsbild
JWD712
Halvexpert
Halvexpert
Inlägg: 373
Blev medlem: tor 23 jun, 2005 11:28
Ort: skogen

Re: 190E EVO III 3,0

#6 Inläggav JWD712 » tor 13 nov, 2014 14:41

M116 skrev:Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen :wink:


Är detta några fälgar du har kvar?

PatrickW
Expert
Expert
Inlägg: 626
Ålder: 48
Blev medlem: sön 02 dec, 2007 23:38

Re: 190E EVO III 3,0

#7 Inläggav PatrickW » tor 13 nov, 2014 15:17

Den där lär väl ha minst 9.5" fram och 11.5" bak?
Och gärna då i 19"

Mvh
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

M116
Guru
Guru
Inlägg: 7448
Blev medlem: fre 22 jul, 2005 09:38
Ort: Stockholm

Re: 190E EVO III 3,0

#8 Inläggav M116 » tor 13 nov, 2014 15:20

JWD712 skrev:
M116 skrev:Jag har ju Evo II fälgar som är 8,25x17 och lär kunna fylla ut dina hjulhus om du är ute efter Evo-stuk på bilen :wink:


Är detta några fälgar du har kvar?


Japp, bara att höra av sig på PM om du vill ha bilder eller komma och kolla på dem. De står nylackade i kartong :-D
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

Användarvisningsbild
speeds_
Expert
Expert
Inlägg: 879
Ålder: 27
Blev medlem: lör 28 aug, 2010 13:20
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: 190E EVO III 3,0

#9 Inläggav speeds_ » tor 13 nov, 2014 18:05

19" på en 190E?

Bild

Användarvisningsbild
RS 1800
Expert
Expert
Inlägg: 696
Blev medlem: lör 11 mar, 2006 17:16
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: 190E EVO III 3,0

#10 Inläggav RS 1800 » tor 13 nov, 2014 23:20

Riegerkitet kräver väl inte förstorade hjulhus som Evo 1&2?
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Bild

PatrickW
Expert
Expert
Inlägg: 626
Ålder: 48
Blev medlem: sön 02 dec, 2007 23:38

Re: 190E EVO III 3,0

#11 Inläggav PatrickW » fre 14 nov, 2014 17:52

vad hade bilarna för dimension i DTM 'speeds_'?
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

Användarvisningsbild
RS 1800
Expert
Expert
Inlägg: 696
Blev medlem: lör 11 mar, 2006 17:16
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: 190E EVO III 3,0

#12 Inläggav RS 1800 » fre 14 nov, 2014 18:30

Upp till 89 innan Evo 1 kom så körde man 17". När Evo 1 kom under första halvan av 89 års säsong så introducerades 18".

Reglementet var sådant att man fix max gå upp 2" från standardbilens fälgdimension.

När Evo 2 kom under mitten av 1990 års säsong så började man testa 19", Men dom flesta körda i princip enbart på 18x9" även när Klasse 1 bilen ersatte Evo 2:an i början av 93 års säsong.
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Bild

Användarvisningsbild
speeds_
Expert
Expert
Inlägg: 879
Ålder: 27
Blev medlem: lör 28 aug, 2010 13:20
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: 190E EVO III 3,0

#13 Inläggav speeds_ » fre 14 nov, 2014 21:04

PatrickW skrev:vad hade bilarna för dimension i DTM 'speeds_'?

Micke kan det där utantill som synes. Sen får du ta hänsyn till att EVO 2 bilarna har lite större hjulhus, och inte tala om DTM bilarna.
Senast redigerad av speeds_ sön 16 nov, 2014 14:33, redigerad totalt 1 gång.

Magnu5
Moderator
Moderator
Inlägg: 1582
Ålder: 38
Blev medlem: lör 07 jun, 2003 15:00

Re: 190E EVO III 3,0

#14 Inläggav Magnu5 » sön 16 nov, 2014 11:52

Trevligt! Såg den på Blocket och vart rätt sugen.
En ny lack, fälgar & genomgång av det maskinella så blir det ett fränt åk.
Medlemsnummer: 36

-----------------------------------------

Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)

skalman
Proffs
Proffs
Inlägg: 272
Blev medlem: fre 02 dec, 2005 02:09
Kontakt:

Re: 190E EVO III 3,0

#15 Inläggav skalman » fre 28 nov, 2014 12:41

Tanken är att lägga en bra lack på bilen(färg kod 172) och en lättare turbo konvertering då olje retur redan är klar.
Bilen är/var ganska så dålig då nästan alla glasfiber detaljer var spruckna Och bakre stöten var nästan i två delar.
Alla glasfiber detaljer är nu lagade och hjulhusen bak är upp kapade och svetsade.
Det som står på tur är att slipa till alla glasfiber detaljer så bilen blir rak och fin i karossen:)
Måste även få tag på en start mapp till mitt MS sprut.

Mer bilder kommer inom kort.

Mvh Erik
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954


Återgå till "Våra projekt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster