Lackade lite på en bmw för ett tag tebax och fick massa färg över.
Har slipat ganska mycket på 190n för att få den rak i plåten så använde färgen som blev över från bmw,n för att se hur mitt underarbete var.
Har man gjort en miss avslögas det fort när lacken kommer på.
190E EVO III 3,0
Re: 190E EVO III 3,0
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Va? Har du lackat den med BMW färg?!? Nu är ju hela bilen förstörd!
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: 190E EVO III 3,0
torake wrote:Va? Har du lackat den med BMW färg?!? Nu är ju hela bilen förstörd!
Ja, den kommer ju inte alls att rosta så snabbt som en Merca skall...
Re: 190E EVO III 3,0
He he ora dig inte, det blir en mercedes färg i slut änden mercedes 172 granit grå.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Projektet har sått still ett tag nu pga flytt och och barn, men har fått lite ledigt i mellandagarna så blir att köra lite på bilen då :)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: 190E EVO III 3,0
Nja vart erbjuden att köpa en annan leksak till en riktigt billig peng. Men den vart såld fort, så 190n står fortfarande kvar i verkstan
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Var ont om plats för v8n
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Blir fram tungt med v8.
Snäckan är ivägen för att kunna flytta motorn tillräckligt långt bak så blir att försöka montera en kugg stång från en w210 ist.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Styr snäckan måste bort
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Ja, Daimleringenjörerna hade ju en hel del huvudbry när de skulle knö ner M119 i W124, så inte lär det vara lättare att få ner den i den mindre W201. Häftigt jobb du gett dig på!
Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?
Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.
Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång
Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?
Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.
Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång
Re: 190E EVO III 3,0
Marie wrote:Ja, Daimleringenjörerna hade ju en hel del huvudbry när de skulle knö ner M119 i W124, så inte lär det vara lättare att få ner den i den mindre W201. Häftigt jobb du gett dig på!
Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?
Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.
Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång
Som du skrev så var det inte mer plats i 190n i gämnföras mot w124an hade kunnat ta en m113 ist så hade det gått smidigare, men 119 motorn är ju mycket snyggare att titta på, riktigt biffig spis enligt mig iaf B-)
Snäckan måste bort pga millimeter passning mellan rambenen när v8an är i, men byggandet är ju nästan roligare en att köra
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Blev trångt men det går.
Dock måste kardan tunneln byggas om då lådan var lite större på v8n.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Coolt bygge.
220b 61a
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
170s 50a http://bilsnack.automotorsport.se/forum ... t-rod-quot
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 102 guests