Tror att jag ska hinna att lacka bilen nästa väcka men vågar inte lova något.
Till att börja med ska jag köra med automatlådan som sitter i e420 sen så får vi se om det blir någon manuell låda eller kanske en Ola ecu till lådan jag lanbväxla med pallar.
Elen till m119 blir det endel pyssel med.
Måste fåtal på ett el chema till bil e420 så jag vet vilka Kablar som jag kan utesluta.tex Kablar som går till airbag och annan onödig utrustning
Att det just vart en 119 motor var pga att jag kom över en w210 E420 billigt med få mil
Hade nog varit lättare att installera en m113 då dom är lite mindre och har lite smalare toppar.
Men det är ju dumt att göra något lätt, det är ju ingen sport:-P
190E EVO III 3,0
Re: 190E EVO III 3,0
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Ett litet smakprov.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: 190E EVO III 3,0
Snyggt blir det. Men jag kan i mitt stilla sinne undra varför du lackade med kofångare på och vad det är för övergång som är igenfylld mellan bakre kofångare och skärm där breddaren slutar?
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: 190E EVO III 3,0
riiiktigt läckert blir det! som freaket sa, stör mig på ifyllnaden vid breddningen
Toyota Auris touring sport -15 bruksbil
W124 500E 1992 hobbybil
W123 250S 1980 projekt
W124 500E 1992 hobbybil
W123 250S 1980 projekt
Re: 190E EVO III 3,0
Det är inget som är igen fyllt där, det är karrossen som är byggd så lustigt. Orginal så sträcker sig inte stöten helavägen till skärmen.
anledningen att jag har söten på när jag la på färgen är pga att varje gång jag demonterar/monterar stöten blir det skav märken på karrosen.
så kännde att det blir helt änkelt bättre att lacka bilen med stöten på platts.
kanske inte det optimalaste att göra men vet man vad man gör så går det att få det bra änd;-)
anledningen att jag har söten på när jag la på färgen är pga att varje gång jag demonterar/monterar stöten blir det skav märken på karrosen.
så kännde att det blir helt änkelt bättre att lacka bilen med stöten på platts.
kanske inte det optimalaste att göra men vet man vad man gör så går det att få det bra änd;-)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Grattis, att få på lacken måste kännas som en milstolpe i projektet!
Angående motor så låter billigt och få mil som bra argument för motorvalet :)
Det kommer bli spännande att se hur du löser elen. Jag tänker att det smidigaste borde vara att strippa elsystem medans motor och allt sitter i W210an och på det sättet ha möjligheten att prova sig fram utifrån en setup som man vet fungerar.
Angående motor så låter billigt och få mil som bra argument för motorvalet :)
Det kommer bli spännande att se hur du löser elen. Jag tänker att det smidigaste borde vara att strippa elsystem medans motor och allt sitter i W210an och på det sättet ha möjligheten att prova sig fram utifrån en setup som man vet fungerar.
/ Torsten
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: 190E EVO III 3,0
Då ser man väl till att åtgärda sånt före?
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: 190E EVO III 3,0
Om det ändå hadde gått göra så och få en bra pass form så hade jag gjort det :) men har jobbat med plåt och lack i 13år så känner att jag kan få lika bra slut resultat med stöten på. Mvh
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Torsten wrote:Grattis, att få på lacken måste kännas som en milstolpe i projektet!
Angående motor så låter billigt och få mil som bra argument för motorvalet :)
Det kommer bli spännande att se hur du löser elen. Jag tänker att det smidigaste borde vara att strippa elsystem medans motor och allt sitter i W210an och på det sättet ha möjligheten att prova sig fram utifrån en setup som man vet fungerar.
Tack :) jo det känns riktigt skönt. Börjar se ett slut på bygget nu :) precis som du skriver om el systemet har jag ränkt att göra, fast med ett el schema till lite back up.
Har hjälp av en bra vänn som har gjort detta moment tidigare:)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Re: 190E EVO III 3,0
Tusen tack :)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Igår åkte 103 motorn ur för att göra platts för 119 v8an.
Ska bli intresant att se hur mycket jag måste bygga om för att få motoen att passa bra ;p
Ska bli intresant att se hur mycket jag måste bygga om för att få motoen att passa bra ;p
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954
Re: 190E EVO III 3,0
Ska bilen bli tvåfärgad, eller varför har du inte lackat färdigt?
Re: 190E EVO III 3,0
Hmm vänta nu lite... Är det inte något som saknas på bakdörren?
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 40 guests