Page 5 of 11

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Wed 02 Sep, 2015 06:08
by skalman
Tror att jag ska hinna att lacka bilen nästa väcka men vågar inte lova något.

Till att börja med ska jag köra med automatlådan som sitter i e420 sen så får vi se om det blir någon manuell låda eller kanske en Ola ecu till lådan jag lanbväxla med pallar.

Elen till m119 blir det endel pyssel med.
Måste fåtal på ett el chema till bil e420 så jag vet vilka Kablar som jag kan utesluta.tex Kablar som går till airbag och annan onödig utrustning :-P

Att det just vart en 119 motor var pga att jag kom över en w210 E420 billigt med få mil :-P

Hade nog varit lättare att installera en m113 då dom är lite mindre och har lite smalare toppar.
Men det är ju dumt att göra något lätt, det är ju ingen sport:-P

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sat 05 Sep, 2015 18:59
by skalman
Ett litet smakprov.Image

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 06 Sep, 2015 21:30
by Mercafreaket
Snyggt blir det. Men jag kan i mitt stilla sinne undra varför du lackade med kofångare på och vad det är för övergång som är igenfylld mellan bakre kofångare och skärm där breddaren slutar?

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 06 Sep, 2015 21:39
by kimsababy
riiiktigt läckert blir det! som freaket sa, stör mig på ifyllnaden vid breddningen :shock:

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Tue 08 Sep, 2015 07:02
by skalman
Det är inget som är igen fyllt där, det är karrossen som är byggd så lustigt. Orginal så sträcker sig inte stöten helavägen till skärmen.
anledningen att jag har söten på när jag la på färgen är pga att varje gång jag demonterar/monterar stöten blir det skav märken på karrosen.
så kännde att det blir helt änkelt bättre att lacka bilen med stöten på platts.
kanske inte det optimalaste att göra men vet man vad man gör så går det att få det bra änd;-)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Wed 09 Sep, 2015 17:43
by Torsten
Grattis, att få på lacken måste kännas som en milstolpe i projektet!

Angående motor så låter billigt och få mil som bra argument för motorvalet :)

Det kommer bli spännande att se hur du löser elen. Jag tänker att det smidigaste borde vara att strippa elsystem medans motor och allt sitter i W210an och på det sättet ha möjligheten att prova sig fram utifrån en setup som man vet fungerar.

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Thu 10 Sep, 2015 20:04
by Mercafreaket
Då ser man väl till att åtgärda sånt före? ;)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sat 12 Sep, 2015 08:15
by skalman
Om det ändå hadde gått göra så och få en bra pass form så hade jag gjort det :) men har jobbat med plåt och lack i 13år så känner att jag kan få lika bra slut resultat med stöten på. Mvh

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sat 12 Sep, 2015 08:57
by skalman
Torsten wrote:Grattis, att få på lacken måste kännas som en milstolpe i projektet!

Angående motor så låter billigt och få mil som bra argument för motorvalet :)

Det kommer bli spännande att se hur du löser elen. Jag tänker att det smidigaste borde vara att strippa elsystem medans motor och allt sitter i W210an och på det sättet ha möjligheten att prova sig fram utifrån en setup som man vet fungerar.


Tack :) jo det känns riktigt skönt. Börjar se ett slut på bygget nu :) precis som du skriver om el systemet har jag ränkt att göra, fast med ett el schema till lite back up.
Har hjälp av en bra vänn som har gjort detta moment tidigare:)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Fri 18 Sep, 2015 15:50
by MB_Star

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Fri 18 Sep, 2015 18:43
by skalman

Tusen tack :)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 27 Sep, 2015 06:51
by skalman
Igår åkte 103 motorn ur för att göra platts för 119 v8an.
Ska bli intresant att se hur mycket jag måste bygga om för att få motoen att passa bra ;p

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 27 Sep, 2015 06:52
by skalman
Image

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 27 Sep, 2015 08:30
by Hynboholm
Ska bilen bli tvåfärgad, eller varför har du inte lackat färdigt?

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 27 Sep, 2015 09:26
by torake
Hmm vänta nu lite... Är det inte något som saknas på bakdörren? :scratch: :lol: