190E EVO III 3,0

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Mon 28 Sep, 2015 12:29

Lackade lite på en bmw för ett tag tebax och fick massa färg över.
Har slipat ganska mycket på 190n för att få den rak i plåten så använde färgen som blev över från bmw,n för att se hur mitt underarbete var.
Har man gjort en miss avslögas det fort när lacken kommer på.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: 190E EVO III 3,0

Postby torake » Mon 28 Sep, 2015 12:43

Va? Har du lackat den med BMW färg?!? Nu är ju hela bilen förstörd!

:P 8) :mrgreen:

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Marie » Mon 28 Sep, 2015 21:22

torake wrote:Va? Har du lackat den med BMW färg?!? Nu är ju hela bilen förstörd!

:P 8) :mrgreen:

Ja, den kommer ju inte alls att rosta så snabbt som en Merca skall... :mrgreen:
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Tue 29 Sep, 2015 05:42

He he ora dig inte, det blir en mercedes färg i slut änden ;) mercedes 172 granit grå.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Sun 06 Dec, 2015 18:36

Projektet har sått still ett tag nu pga flytt och och barn, men har fått lite ledigt i mellandagarna så blir att köra lite på bilen då :)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: 190E EVO III 3,0

Postby M116 » Fri 15 Apr, 2016 15:57

Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Sun 17 Apr, 2016 08:41


Nja vart erbjuden att köpa en annan leksak till en riktigt billig peng. Men den vart såld fort, så 190n står fortfarande kvar i verkstan :-)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Sat 07 May, 2016 07:28

Image
Var ont om plats för v8n
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Mon 11 Jul, 2016 09:52

Image
Blir fram tungt med v8.
Snäckan är ivägen för att kunna flytta motorn tillräckligt långt bak så blir att försöka montera en kugg stång från en w210 ist.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Tue 12 Jul, 2016 09:09

Image
Styr snäckan måste bort :lol:
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

amgen
Expert
Expert
Posts: 800
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: 190E EVO III 3,0

Postby amgen » Tue 12 Jul, 2016 09:40

Häftigt bygge! :-D
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: 190E EVO III 3,0

Postby Marie » Tue 12 Jul, 2016 11:22

Ja, Daimleringenjörerna hade ju en hel del huvudbry när de skulle knö ner M119 i W124, så inte lär det vara lättare att få ner den i den mindre W201. Häftigt jobb du gett dig på!

Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?

Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.

Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång :evil:
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Tue 12 Jul, 2016 18:53

Marie wrote:Ja, Daimleringenjörerna hade ju en hel del huvudbry när de skulle knö ner M119 i W124, så inte lär det vara lättare att få ner den i den mindre W201. Häftigt jobb du gett dig på!

Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?

Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.

Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång :evil:


Som du skrev så var det inte mer plats i 190n i gämnföras mot w124an :-P hade kunnat ta en m113 ist så hade det gått smidigare, men 119 motorn är ju mycket snyggare att titta på, riktigt biffig spis enligt mig iaf B-)

Snäckan måste bort pga millimeter passning mellan rambenen när v8an är i, men byggandet är ju nästan roligare en att köra ;-)
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 190E EVO III 3,0

Postby skalman » Fri 12 Aug, 2016 07:09

Image

Blev trångt men det går.
Dock måste kardan tunneln byggas om då lådan var lite större på v8n.
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

User avatar
peewee
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1431
Joined: Tue 14 Feb, 2006 17:25

Re: 190E EVO III 3,0

Postby peewee » Sun 14 Aug, 2016 11:23

Coolt bygge.


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests