Page 6 of 11

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Mon 28 Sep, 2015 12:29
by skalman
Lackade lite på en bmw för ett tag tebax och fick massa färg över.
Har slipat ganska mycket på 190n för att få den rak i plåten så använde färgen som blev över från bmw,n för att se hur mitt underarbete var.
Har man gjort en miss avslögas det fort när lacken kommer på.

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Mon 28 Sep, 2015 12:43
by torake
Va? Har du lackat den med BMW färg?!? Nu är ju hela bilen förstörd!

:P 8) :mrgreen:

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Mon 28 Sep, 2015 21:22
by Marie
torake wrote:Va? Har du lackat den med BMW färg?!? Nu är ju hela bilen förstörd!

:P 8) :mrgreen:

Ja, den kommer ju inte alls att rosta så snabbt som en Merca skall... :mrgreen:

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Tue 29 Sep, 2015 05:42
by skalman
He he ora dig inte, det blir en mercedes färg i slut änden ;) mercedes 172 granit grå.

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 06 Dec, 2015 18:36
by skalman
Projektet har sått still ett tag nu pga flytt och och barn, men har fått lite ledigt i mellandagarna så blir att köra lite på bilen då :)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Fri 15 Apr, 2016 15:57
by M116

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 17 Apr, 2016 08:41
by skalman

Nja vart erbjuden att köpa en annan leksak till en riktigt billig peng. Men den vart såld fort, så 190n står fortfarande kvar i verkstan :-)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sat 07 May, 2016 07:28
by skalman
Image
Var ont om plats för v8n

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Mon 11 Jul, 2016 09:52
by skalman
Image
Blir fram tungt med v8.
Snäckan är ivägen för att kunna flytta motorn tillräckligt långt bak så blir att försöka montera en kugg stång från en w210 ist.

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Tue 12 Jul, 2016 09:09
by skalman
Image
Styr snäckan måste bort :lol:

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Tue 12 Jul, 2016 09:40
by amgen
Häftigt bygge! :-D

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Tue 12 Jul, 2016 11:22
by Marie
Ja, Daimleringenjörerna hade ju en hel del huvudbry när de skulle knö ner M119 i W124, så inte lär det vara lättare att få ner den i den mindre W201. Häftigt jobb du gett dig på!

Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?

Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.

Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång :evil:

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Tue 12 Jul, 2016 18:53
by skalman
Marie wrote:Ja, Daimleringenjörerna hade ju en hel del huvudbry när de skulle knö ner M119 i W124, så inte lär det vara lättare att få ner den i den mindre W201. Häftigt jobb du gett dig på!

Det känns ju som ett helgerån att ersätta den underbart diffusa snäckan med en otäckt exakt kuggstång, men ibland kanske det inte finns någon annan möjlighet?

Du har ju en kuggstång i 210an som donerade motorn.

Själv känner jag mig besviken efter att ha fått dit en lågmilad bättre beg snäcka i min 140. Den känns ju nästintill lika otäck som en kuggstång :evil:


Som du skrev så var det inte mer plats i 190n i gämnföras mot w124an :-P hade kunnat ta en m113 ist så hade det gått smidigare, men 119 motorn är ju mycket snyggare att titta på, riktigt biffig spis enligt mig iaf B-)

Snäckan måste bort pga millimeter passning mellan rambenen när v8an är i, men byggandet är ju nästan roligare en att köra ;-)

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Fri 12 Aug, 2016 07:09
by skalman
Image

Blev trångt men det går.
Dock måste kardan tunneln byggas om då lådan var lite större på v8n.

Re: 190E EVO III 3,0

Posted: Sun 14 Aug, 2016 11:23
by peewee
Coolt bygge.