rikard wrote:jo det blir betydligt mindre göra med VEMS för som sagt ska jag köra med original system måste jag ha allt till bas/esp/abs mätarhus,tändningslås,rattlås,ovp,mm och allt måste tydligen vara ihopkopplat som original via främre sam för att det ska fungera så blir väääldigt mycket klippa å skarva för att få ihop allt.
Ja, det blir mycket kabeldragande, men du kan ju ersätta mycket av 124:ans kabelmatta framför torpeden, bara lämna kvar det som behövs för belysning och komfortfunktioner. Sätter du VEMS och eftermarknads-TCU kommer du aldrig få lika fin växling som original, du får ingen antispinn och ingen farthållare. Antispinn är kanske inte så noga med i och för sig, och farthållare kan man ju sätta eftermarknads...
Jag skulle plocka över i princip all el från donatorbilen, och bygga om instrumentbrädan/mätarhuset så att man kan använda även mätarhus, spakställ och tändningslås från C43.