Haha, tack för kul kommentarer!
Jag håller med Uky om att det ofta är snyggt med en bil i originalskick, fast med några små förändringar. T ex så ogillar jag bakdelen på den original, den delen som har med avgasrören att göra. Jag gillar inte när man på långt håll ser två blanka långa avgasrör hängande under bilen. De ska vara dolda och inte sticka ut mycket enligt mig.
Jag tror jag kör på de här ändrören:
Jag är nere och kravlar någonstans i mittemellanträsket mellan originalare och "förändrare". Jag går mer och mer emot att ogilla jättefälgar, till mer modesta. Dels faktiskt rent estetiskt -- enorma hjul förstör harmonin, kan få en lång och slank bil som denna att se kort och kraftig ut.
19-tum som sitter på den tycker jag är rätt lagom. Men vi är olika, vissa gillar större hjul - andra mindre. En nackdel med stora fälgar är att de blir alldeles för tunga. Idealet är ju om det är lättmetallfälgar istället för "tungmetallfälgar" så att säga, så att de komfortmässigt tar upp vägen ojämnheter bättre. Det finns en del stora, billiga fälgar som är rena mardrömen -- så tunga så man knappt orkar lyfta dem. Fälgar ska vara lätta!
Ska man förändra mer så är det inte så lätt. Tricket är (enligt mig) att göra en förändring på ett sånt sätt så att det inte märks direkt. Så att det känns som om det skulle kunna ha sett ut så från fabrik. Här vill jag ge Chris beröm - han har känsla för att hitta rätt kombination av material och färger som oftast visar sig passa ihop jättebra i verkligheten. Som någon annan sa: inredningar är hans grej. Det blir oftast väldigt snyggt när han är i farten.
Just nu har jag kommit hem från verkstaden igen, ikväll hängde vi på bakluckan och lite annat småplock: grillen provades (lackad 040 på ribborna utom de blanka delarna ytterst) - blev väldigt snyggt tycker jag.
Men sen blir jag bara så himla irriterad på mig själv, för bakluckan står öppen (vi hängde ju dit den ikväll), och jag får för mig att försiktigt pröva inpassningen, att den sitter helt rätt. Så jag stänger den försiktigt, har 100% fokus på att kolla skarven på båda sidor så att den är perfekt. Hela vägen ner, tills jag hör ett "klick".
Nej men vad f-n..... Jag var helt säker att låset var bortplockat, men det visade sig att det var det ju inte. Och batteripolerna är avlyfta i skuffen.
Så nu har jag en C215 med låst baklucka som inte kan öppnas.... Man kan ju bli svårt trött för mindre. Jag blev så trött på mig själv så jag bara åkte hem direkt. I värsta fall får man väl skära upp bakluckan med en kap i morgon, men det vore ju trevligt om den gick att öppna på ett normalt sätt även om batteriet (som finns inne i bagagen) inte är inkopplat.