Härligt med en uppdatering...Kan säga att hans SL med Kleemann fälgarna ligger på blocket...Så så viktiga va dem.
Tycker piporna sticker ut alldeles för långt...
CL600 C215
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Re: CL600 C215
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: CL600 C215
Lasse-SL-500 wrote:
Blev också osäker på om någon här på forumet gillar en CL C215? Det är mycket mer aktivitet i W123, W124-trådar.
Jag gillar alla tre, inget fel med det får jag hoppas?
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: CL600 C215
Tack grabbar, kul med respons!
Wow - där ser man. Trevlig kille, men fälgarna passar inte på hans R230 tycker jag. Är ju en smaksak iofs, men tycker personligen den ser mycket bättre ut med originalfälgarna märkligt nog - trots att TS6 är väldigt fina hjul så passar de inte alls R230 i min smak. Han berättade om den i telefonen, sa att den är folierad vit, är egentligen silver.
Piporna sitter punktade nu, lätt att ändra. Om man ska gå efter eget huvud (och det tycker jag man ska), så vill jag inte ha dem långt in, dikt med kanten. Jag gillar att de sticker ut en tum, gillar kromet mot den svarta lacken.
Absolut helt rätt att gilla alla varianter av Mercedes - jag blev bara osäker, tänkte att folk här kanske bara gillar de äldre bilarna? Min CL är ju också äldre, och inte många kronor kostade den - så ekonomiskt sett är den absolut inget att vara avundsjuk på. Den kostade som en snygg friggebod ungefär....
Önskar er en trevlig kväll allihopa - sommaren verkar vara på väg?
Chris Mbsca wrote:Härligt med en uppdatering...Kan säga att hans SL med Kleemann fälgarna ligger på blocket...Så så viktiga va dem.
Tycker piporna sticker ut alldeles för långt...
Wow - där ser man. Trevlig kille, men fälgarna passar inte på hans R230 tycker jag. Är ju en smaksak iofs, men tycker personligen den ser mycket bättre ut med originalfälgarna märkligt nog - trots att TS6 är väldigt fina hjul så passar de inte alls R230 i min smak. Han berättade om den i telefonen, sa att den är folierad vit, är egentligen silver.
Piporna sitter punktade nu, lätt att ändra. Om man ska gå efter eget huvud (och det tycker jag man ska), så vill jag inte ha dem långt in, dikt med kanten. Jag gillar att de sticker ut en tum, gillar kromet mot den svarta lacken.
Absolut helt rätt att gilla alla varianter av Mercedes - jag blev bara osäker, tänkte att folk här kanske bara gillar de äldre bilarna? Min CL är ju också äldre, och inte många kronor kostade den - så ekonomiskt sett är den absolut inget att vara avundsjuk på. Den kostade som en snygg friggebod ungefär....
Önskar er en trevlig kväll allihopa - sommaren verkar vara på väg?
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: CL600 C215
"Tips från Coachen"
För att undvika avgasljud in i kupén skall tvärsnittsytan på utblåsen
sett jäms med kanten på piporna inte komma i beröring geometriskt med
stötfångaren.
Så rören bör nog sticka ut aningen.
För att undvika avgasljud in i kupén skall tvärsnittsytan på utblåsen
sett jäms med kanten på piporna inte komma i beröring geometriskt med
stötfångaren.
Så rören bör nog sticka ut aningen.
Re: CL600 C215
Kul med en uppdatering!
Följer med intresse, tycker att det är kul att läsa om olika modeller.
Röstar nog också för att ta in piporna lite om möjligt.
Du kan inte försöka köpa fälgarna av honom nu då när bilen är till salu?
Följer med intresse, tycker att det är kul att läsa om olika modeller.
Röstar nog också för att ta in piporna lite om möjligt.
Du kan inte försöka köpa fälgarna av honom nu då när bilen är till salu?
/ Torsten
Re: CL600 C215
Undrade precis om du flytt landet, men såg att Chris redan pingat tråden så jag gjorde inte det.
När det gäller mobilbilderna, var snäll och köp en ny mobil. Finns ingen ursäkt att ta så där risiga bilder med mobil år 2015.
Fälgarna skulle varit spot on om det inte var för den sista lilla ornamenteringen längst ut på ekern. De där kommer du bara störa dig på. I början på tråden finns det flera bilder på 215 med riktigt stilrena fälgar och det är supersnyggt. Leta vidare!
Jag vill också tacka för den fina beskrivningen av ABC-systemet, ingenjörssmurfarna inne i huvudet gjorde vågen och highfivade varandra när jag läste.
När det gäller mobilbilderna, var snäll och köp en ny mobil. Finns ingen ursäkt att ta så där risiga bilder med mobil år 2015.
Fälgarna skulle varit spot on om det inte var för den sista lilla ornamenteringen längst ut på ekern. De där kommer du bara störa dig på. I början på tråden finns det flera bilder på 215 med riktigt stilrena fälgar och det är supersnyggt. Leta vidare!
Jag vill också tacka för den fina beskrivningen av ABC-systemet, ingenjörssmurfarna inne i huvudet gjorde vågen och highfivade varandra när jag läste.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: CL600 C215
Kul att ni svarar i varje fall, även om ni kanske inte alltid är så positiva.
Alla gillar ju olika, och det är bra tycker jag.
Alla gillar ju olika, och det är bra tycker jag.
Last edited by Lasse-SL-500 on Sun 28 Jun, 2015 09:37, edited 1 time in total.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: CL600 C215
Vill du ha positivitet eller ärlighet?
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: CL600 C215
torake wrote:Undrade precis om du flytt landet, men såg att Chris redan pingat tråden så jag gjorde inte det.
När det gäller mobilbilderna, var snäll och köp en ny mobil. Finns ingen ursäkt att ta så där risiga bilder med mobil år 2015.
Tja, det där kan man ju ha olika åsikter om, själv har jag min telefon för att ringa med och kamerafunktionen är en bonus som är praktisk att ha emellanåt. Ny köper jag när den är för trasig för att använda till sitt primära syfte, dvs. att prata i telefon, vilket kan ta några år, även om min nuvarande är från 2011 och därmed ganska färsk.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: CL600 C215
Cpt Tuttle wrote:torake wrote:Undrade precis om du flytt landet, men såg att Chris redan pingat tråden så jag gjorde inte det.
När det gäller mobilbilderna, var snäll och köp en ny mobil. Finns ingen ursäkt att ta så där risiga bilder med mobil år 2015.
Tja, det där kan man ju ha olika åsikter om, själv har jag min telefon för att ringa med och kamerafunktionen är en bonus som är praktisk att ha emellanåt. Ny köper jag när den är för trasig för att använda till sitt primära syfte, dvs. att prata i telefon, vilket kan ta några år, även om min nuvarande är från 2011 och därmed ganska färsk.
Om jag förstått rätt är Lasse-SL-500 i IT-branchen som jag, och då finns ingen orsak att ha en gammal mobil - den är ett arbetsredskap. Sedan kan man ju givetvis ta suddiga bilder även med en ny mobil men då ska det vara bra mörkt.
Ursäkta OT.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
-
- Nästan Guru
- Posts: 2195
- Joined: Sat 28 May, 2005 20:14
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: CL600 C215
Jag är också en av de som följer tråden. Älskar C215 designen!
// Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
Re: CL600 C215
och jag hör till dom som följer tråden aktivt. Har stor behållning av detta, har själv CL 55 och följer V12 med stor intresse. Hänvisning till modemhastigheten var rolig, hade för min att ingen i dagsläget känner till hur vi hade det förr i tiden. Jag körde länge med 2400
Turre
Turre
Re: CL600 C215
Följer också tråden! Vi är många som läser utan att skriva!
MVH Jonas
MVH Jonas
-98 Mercedes C220T CDI Såld
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
Re: CL600 C215
Bra val av utblås till den bakdelen! Kämpa på!
Psycho
Psycho
In pursuit of ecxellence!!
Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget
Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: CL600 C215
Tack för lite pepp - det piggar upp!
Kalibreringen av nivåregleringen i DAS / STAR är långt ifrån intuitiv. Dels har bilen en knapp på mittkonsollen där man kan välja tre olika nivåer: lägst, högre och högst. Det skiljer runt 10cm mellan lägst och högst, så det är stor skillnad.
När man kalibrerar bilens höjd inifrån DAS / STAR så kan man ställa tre olika kalibreringar: kalibrera för lågfart, kalibrera för mellanfart och kalibrera för hög fart.
Det är rätt råddigt att sänka bilen via stagen. Varje nivågivare ska ge en spänning mellan 2.0 och 3.0 volt. Det luriga är att högra sidan höjs med sjunkande spänning, och vänstra sidan tvärtom: höjs med stigande spänning. Förvirrande.
Jag börjar få ordning på höjden, men det är lite finjustering kvar. Den ska ner lite i VF, och upp lite i VB (är lite för låg). Skickar med några bilder.
Den ska få solfilm på rutorna, och jakten på fräscha sommarhjul pågår. Kleemann TS-6 tycker jag sitter bra på den.
Det är kul att skruva med den här bilen, för allt är så hög kvalitet. Alltifrån alcantara i innertaket till mjukt skinn i stolarna, fina material och ovanlifgt vacker kaross tycker jag. Men det är viktigt att den sänks - det är först då den lirar 100% anser jag själv. Det är känsla för feeling i bilen, helt enkelt.
Ang de förra bilderna: jag tog dem med släckt i taket precis innan vi skulle gå hem, bara ljuset från den öppna porten. Då får kamerans ljussensor och brusreducering jobba hårt. Jag tycker det är bra bilder med tanke på hur mörkt det var.
Men optiken i mobiltelefoner räcker helt enkelt inte, de är fortfarande Kalle Anka-nivå i jämförelse med en billig digitalkamera. Och det beror på den tunna optiken och det lilla ljusinflödet.
Och ännu sämre blir det med en telefon med många megapixel, eftersom då blir det ännu mindre ljus per pixel. Moderna smart phones har kamera med uppläsning på 12 - 20 megapixel ungefär, men antalet megapixel är helt ointressant i de flesta fall. Det intressanta är hur mycket ljus optiken kan ta in - det är då det blir riktigt bra bilder. Särskilt i ljussvaga miljöer så är det ett handikapp med många megapixel - det blir sämre bilder.
iPhone 6 sägs ha den bästa kameran i de flesta tester jag sett, och jag tror det beror på att den "bara" har 8 megapixel. 8 MP är mycket, och gör den 2.5 ggr så ljuskänslig som en Sony med 20 megapixel.
Det stämmer att jag håller på med IT. Jag programmerar, har skrivit appar åt kunder för alla mobilplattformar: iPhone, Android och Windows Phone / Windows Mobile. Och då har jag en massa smart phones för att kunna testa.
Men privat har jag fortfarande min HTC Desire HD från hösten 2010. Den är så solid, metallhölje, tung och högsta kvalitet i jämförelse med t ex Samsung (som jag tycker känns plastiga, och jag trivs inte med Samsungs GUI). Jag har alla varianter av iphone från 3, och tycker de är fina, men jag tycker de är besvärliga på det viset att man inte själv kan lägga in t ex en ljudbok i telefonen.
För er som vill pröva en fin smart phone, och inte bryr er om vilket märke det står på utsidan, så är hoa-hoa bra telefoner Hehe, Huawei menar jag - den kinesiska tillverkaren. Det finns en stor hoa-hoa - Ascend Mate 7 som är brutal: väldigt hög kvalitet, kör Android och ett mycket trevligt GUI som kan använda teman för att anpassa looken exakt som man själv vill ha den - inte som storebror tillverkaren tycker att du ska ha. Jag köpte en Ascend Mate för 3900 kr och tycker den är vassare än iPhone 6 plus.
Bara ett tips...
Kalibreringen av nivåregleringen i DAS / STAR är långt ifrån intuitiv. Dels har bilen en knapp på mittkonsollen där man kan välja tre olika nivåer: lägst, högre och högst. Det skiljer runt 10cm mellan lägst och högst, så det är stor skillnad.
När man kalibrerar bilens höjd inifrån DAS / STAR så kan man ställa tre olika kalibreringar: kalibrera för lågfart, kalibrera för mellanfart och kalibrera för hög fart.
Det är rätt råddigt att sänka bilen via stagen. Varje nivågivare ska ge en spänning mellan 2.0 och 3.0 volt. Det luriga är att högra sidan höjs med sjunkande spänning, och vänstra sidan tvärtom: höjs med stigande spänning. Förvirrande.
Jag börjar få ordning på höjden, men det är lite finjustering kvar. Den ska ner lite i VF, och upp lite i VB (är lite för låg). Skickar med några bilder.
Den ska få solfilm på rutorna, och jakten på fräscha sommarhjul pågår. Kleemann TS-6 tycker jag sitter bra på den.
Det är kul att skruva med den här bilen, för allt är så hög kvalitet. Alltifrån alcantara i innertaket till mjukt skinn i stolarna, fina material och ovanlifgt vacker kaross tycker jag. Men det är viktigt att den sänks - det är först då den lirar 100% anser jag själv. Det är känsla för feeling i bilen, helt enkelt.
Ang de förra bilderna: jag tog dem med släckt i taket precis innan vi skulle gå hem, bara ljuset från den öppna porten. Då får kamerans ljussensor och brusreducering jobba hårt. Jag tycker det är bra bilder med tanke på hur mörkt det var.
Men optiken i mobiltelefoner räcker helt enkelt inte, de är fortfarande Kalle Anka-nivå i jämförelse med en billig digitalkamera. Och det beror på den tunna optiken och det lilla ljusinflödet.
Och ännu sämre blir det med en telefon med många megapixel, eftersom då blir det ännu mindre ljus per pixel. Moderna smart phones har kamera med uppläsning på 12 - 20 megapixel ungefär, men antalet megapixel är helt ointressant i de flesta fall. Det intressanta är hur mycket ljus optiken kan ta in - det är då det blir riktigt bra bilder. Särskilt i ljussvaga miljöer så är det ett handikapp med många megapixel - det blir sämre bilder.
iPhone 6 sägs ha den bästa kameran i de flesta tester jag sett, och jag tror det beror på att den "bara" har 8 megapixel. 8 MP är mycket, och gör den 2.5 ggr så ljuskänslig som en Sony med 20 megapixel.
Det stämmer att jag håller på med IT. Jag programmerar, har skrivit appar åt kunder för alla mobilplattformar: iPhone, Android och Windows Phone / Windows Mobile. Och då har jag en massa smart phones för att kunna testa.
Men privat har jag fortfarande min HTC Desire HD från hösten 2010. Den är så solid, metallhölje, tung och högsta kvalitet i jämförelse med t ex Samsung (som jag tycker känns plastiga, och jag trivs inte med Samsungs GUI). Jag har alla varianter av iphone från 3, och tycker de är fina, men jag tycker de är besvärliga på det viset att man inte själv kan lägga in t ex en ljudbok i telefonen.
För er som vill pröva en fin smart phone, och inte bryr er om vilket märke det står på utsidan, så är hoa-hoa bra telefoner Hehe, Huawei menar jag - den kinesiska tillverkaren. Det finns en stor hoa-hoa - Ascend Mate 7 som är brutal: väldigt hög kvalitet, kör Android och ett mycket trevligt GUI som kan använda teman för att anpassa looken exakt som man själv vill ha den - inte som storebror tillverkaren tycker att du ska ha. Jag köpte en Ascend Mate för 3900 kr och tycker den är vassare än iPhone 6 plus.
Bara ett tips...
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 66 guests