Lasse-SL-500 wrote:Den börjar bli fin nu!
Och rullar på sommarpuckar nu, det är mer än man kan säga om min CL som fortfarande står på dubbfria vinterdäck på de saltskadade vinterhjulen -- skulle behöva hitta några sommarhjul.
Jag hatar också bullriga däck - värsta jag vet.
Pirelli P7 Cinturato är de bästa däcken om man inte behöver ha de bredaste dimensionerna. De är tysta, mycket behagliga och bra grepp både i väta och torrt.
P Zero är också tysta, och har hört gott om Dunlop Sport Maxx.
Generellt så är tyvärr högprestandadäck bullriga, dels ska de tåla hög fart, hög temperatur (=hårda) och har ofta hårda däcksidor för bra grepp (=alla vibrationer fortplantas upp genom däcken)
Ett, enligt mig, rätt skapligt tyst däck men ändå för högprestandakärror är GoodYear Eagle F1 Assymetric 2. Hade RFT-däck (Goodyear Eagle Assy. där också) förra året o hej vad dom levde om och tog upp stötar. Milsvida skillnad med årets däck som visso inte är något RFT.
Sen så upplever jag även att Däck med V-mönster lever om mer än traditionellt formade mönster.